printlogo


کد خبر: 227349تاریخ: 1400/1/18 00:00
درخشش دوباره ستاره‌های کاراته ایران در رنکینگ جهانی
عسگری، گنج‌زاده و عباسعلی در صدر

ایران ورزشی - پس از استخراج امتیازات و آنالیز فنی ستاره‌های کاراته جهان، همچنین تیم‌های برتر کاراته در 5 قاره، فدراسیون جهانی این رشته در جدیدترین رنکینگ خود نام سه نماینده شایسته و توانمند کاراته کشورمان در 2 بخش مردان و زنان را که حائز رتبه نخست رنکینگ اوزان المپیکی خود هستند را به عنوان برترین‌های کاراته جهان اعلام و منتشر کرد. همچنین تیم ملی کاراته مردان و زنان کشورمان با درخشش چهره‌های شاخص و نامدار خود موفق شد در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی این رشته رزمی جایگاه و رتبه‌ای در خور شأن را برای ورزش ایران و فدراسیون کاراته کسب کند.
 
درخشش کاراته ایران در بین مدعیان جهانی
پس از برگزاری اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سال ۲۰۲۱ که چندی پیش به میزبانی کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار شد، فدراسیون جهانی کاراته اقدام به انتشار رنکینگ کاراته‌کاها کرد که بر اساس آن  نام بهمن عسگری در وزن منهای 75 کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده در وزن مثبت 84 کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن مثبت 68 کیلوگرم به عنوان برترین‌های کاراته جهان و صدرنشینان اوزان خود منتشر و اعلام شد. اتفاقی مثبت و قابل تقدیر برای کاراته ایران که بازی‌های المپیک 2021 توکیو را پیش‌رو دارد و قرار است در نخستین و شاید آخرین تجربه المپیکی خود مدعی کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌های این آوردگاه بزرگ باشد. در این رده‌بندی جهانی پس از مشخص شدن رتبه ستاره‌های صدرنشین کاراته ایران در دو بخش مردان و زنان به ترتیب سایر چهره‌های شاخص تیم ملی کاراته کشورمان نیز جایگاه و رتبه جهانی کنونی خود را در رنکینگ جهانی شناختند. ذبیح‌الله پورشیب که با سجاد گنج‌زاده برای کسب سهمیه المپیکی کاراته در وزن مثبت 75 کیلوگرم رقابتی شانه به شانه و میلیمتری دارد، در این رده‌بندی رتبه دوم وزن منهای 84 کیلوگرم را به خود اختصاص داد. صالح اباذری دیگر چهره شاخص کاراته ایران در بخش مردان موفق شد در وزن مثبت 84 کیلوگرم رتبه چهارم این وزن را به خود اختصاص دهد. در بخش زنان نیز سارا بهمنیار در رتبه سوم رده‌بندی وزن منهای 50 کیلوگرم ایستاد، رزیتا علیپور در وزن منهای 61 کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفت تا یک قدم بزرگ به المپیکی شدن و کسب سهمیه نزدیک‌تر از قبل شود. طراوت خاکسار نیز در وزن منهای 55 کیلوگرم در رتبه پنجم قرار گرفت.
 
کاراته ایران صدرنشینی خود را تثبیت کرد
درخشش ملی‌پوشان کاراته ایران در هر دو بخش مردان و زنان در رقابت‌های لیگ جهانی استانبول و کسب مدال‌های خوشرنگ توسط ستاره‌های ملی‌پوش کاراته کشورمان موجب شد تا مطابق رنکینگ اعلام شده کاروان کاراته ایران در بین ۱۳ کشور برتر جهان موفق شود عنوان قهرمانی خود را تثبیت کرده و در صدر رنکینگ جهانی باقی بماند. ملی‌پوشان کاراته کشورمان با کسب ۲ رتبه نخست و یک رتبه دوم در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته استانبول برترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت و صدرنشینی خود را بار دیگر در عرصه بین‌المللی به رخ رقبای خارجی و مدعیان المپیکی کشاند. پس از ایران، ترکیه با یک عنوان نخست و یک دومی و یک سومی در رده دوم قرار گرفت. مصر، قزاقستان و اسپانیا نیز با یک نماینده در صدر جدول، عملکرد بهتری از سایر کشورها در رتبه‌بندی جهانی به ثبت رساندند.
 

Page Generated in 0.0057 sec