printlogo


کد خبر: 227348تاریخ: 1400/1/18 00:00
شمارش معکوس برای تعیین تکلیف وزنه‌برداران آسیایی
قشقایی و جوادی، لبه تیغ

رضا عباسپور     @rez7462
 
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا بعد از مدت‌ها تعویق به خاطر شیوع ویروس مرگبار کرونا در دنیا، طبق اعلام کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا و کشور میزبان یعنی ازبکستان قرار است اواخر فرودین 1400 در شهر تاشکند برگزار شود. رقابتی سرنوشت‌ساز و طلایی برای وزنه‌برداران آسیایی خصوصاً ستاره‌های وزنه‌برداری ایران که می‌بایست در این رویداد قاره‌ای که حکم رقابت طلایی گزینشی المپیک را نیز دارد، تکلیف جایگاه المپیکی خود و 2 سهمیه اختصاص یافته به تیم ملی وزنه‌برداری ایران را قطعی و نهایی کنند. برهمین اساس، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری قرار است تا پایان هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آتی ضمن برگزاری یک رکوردگیری درون اردویی، هم شاکله اصلی تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی 2021 ازبکستان را مشخص کند و هم ارنج نهایی وزنه‌برداری را برای قطعی کردن سهمیه المپیکی این رشته ببندد. با این رویکرد و باتوجه به شرایط آمادگی ملی‌پوشان حاضر در اردو این احتمال وجود دارد که از جمع اردونشینان فعلی کادر فنی نهایتاً روی نام حافظ قشقایی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان در سبک وزن و میرمصطفی جوادی برای اعزام به تاشکند خط قرمز بکشد.
 
تلاش آخر برای أخذ بلیت تاشکند
حافظ قشقایی، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، کیانوش رستمی، رضا دهدار، سهراب مرادی، رسول معتمدی، عارف خاکی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داوودی نفرات دعوت شده به اردوی آسیایی تیم ملی وزنه‌برداری هستند که برای دریافت بلیت سفر به تاشکند ازبکستان و رقابت روی تخته آسیایی آخرین تلاش خود را به کار گرفتند. بهترین‌های وزنه‌برداری ایران که هم اکنون تحت هدایت فنی محمدحسین برخواه سرمربی و علی جباری و اکبر خورشیدی آخرین مرحله اردویی خود را قبل از اعزام به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا دنبال می‌کنند، قرار است تا پایان هفته جاری یا ابتدای هفته آینده بعد از انجام یک رکوردگیری درون اردویی تکلیف قطعی خود را برای اعزام به تاشکند یا بازگشت به خانه بدانند. اینطور که از شواهد و قرائن مشخص است، برخواه و کمک‌های او تا بدین لحظه از بین 12 وزنه‌بردار اردونشین خود برای اعزام به تاشکند به جز قشقایی و جوادی روی باقی وزنه‌برداران از نظر آمادگی و کسب مدال در این رقابت‌ها حساب باز کردند و تفاهم دارند. البته باید منتظر ماند و دید که قبل از اعزام تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به تاشکند ازبکستان نهایتاً کادر فنی تیم ملی بابت چه ترکیبی به نتیجه می‌رسند.
 
سبک جدید تمرینی رستمی برای وزنه زدن در اوزان سبک‌تر
در شرایطی که تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان خود را برای حضوری قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است اواخر فروردین ماه جاری (1400) در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شود آماده می‌کند. کیانوش رستمی قهرمان و رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک با توسل به سبک و سیاق جدید تمرینی البته بازهم با همان شرایط قبلی و به صورت انفرادی، اینطوری که مشخص است می‌خواهد این بار در آخرین فرصت طلایی که پیش رویش قرار گرفته است، شانسش را برای وزنه زدن در اوزان سبک‌تر و پایین‌تر از دسته وزنی 96 کیلوگرم امتحان کند! اتفاقی جالب توجه که با توجه به میلیمتری بودن رقابت مدعیان داخلی و خارجی برای المپیکی شدن، حتی ممکن است برای قهرمان و رکورددار المپیک 2016 ریو حکم خداحافظی همیشگی با دنیای قهرمانی و از دست رفتن شانس حضور در بازی‌های المپیک 2021 توکیو را داشته باشد. اما کیانوش رستمی گویا بر سر این موضوع با خود کنار آمده و پذیرفته است که یا آخرین تلاش خود را برای المپیکی شدن به کار بسته و با عبور از سد رقبای سرسخت و نامدار خود صاحب سهمیه المپیک می‌شود و یا کلاً با توکیو و ادامه حضور در عرصه قهرمانی و دنیای وزنه‌برداری برای همیشه خداحافظی می‌کند. به هر روی شرایط برای رستمی هرچه هست، او فعلاً مثل گذشته مشغول انجام تمرینات شخصی خود به صورت انفرادی است. نهایتاً باید منتظر ماند و دید که سرنوشت کیانوش در تاشکند و مسابقات قهرمانی آسیا چه می‌شود. نهایتاً تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان بعد از نهایی شدن ترکیب و استخوانبندی آسیایی خود، اواخر هفته آینده طبق دستور وزیر ورزش و جوانان با پرواز اختصاصی و مستقیم می‌بایست برای حضور در مسابقات آسیایی تاشکند تهران را به مقصد تاشکند ازبکستان ترک کند.

Page Generated in 0.0045 sec