printlogo


کد خبر: 227346تاریخ: 1400/1/18 00:00
مصاحبه و خبر

واریز نخستین بودجه فدراسیون‌ها تا ۳ هفته آینده
50 میلیارد برای فدراسیون‌ها
دبیر کل کمیته ملی المپیک می‌گوید: «با توجه به نزدیکی المپیک سعی می‌کنیم تا 3-2 هفته آینده بخش نخست بودجه فدراسیون‌ها را واریز کنیم.»
کیکاووس سعیدی درباره سقف بودجه تعیین شده برای فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰می‌گوید: «نشستی که در هیأت اجرایی داشتیم، پیش‌بینی کردیم رقمی را برای فدراسیون‌ها مصوب کنیم تا با دریافت از خزانه و سازمان برنامه و بودجه این تخصیص‌ها را به فدراسیون‌ها واریز کنیم.
 با توجه به نزدیک بودن بازی‌های توکیو در 3-2 هفته آینده نخستین واریزی را خواهیم داشت. این واریزی به گونه‌ای خواهد بود تا بخشی از نیازهای فدراسیون‌ها را در بحث اردوها و اعزام‌ها برطرف کند.»
سعیدی ادامه می‌دهد: «سقفی که برای فدراسیون‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم حدود ۵۰ میلیارد است اما این موضوع به میزان دریافتی از دولت و سازمان برنامه بستگی دارد. هر میزانی دریافت کنیم بستگی به فعالیت‌ها و برنامه‌های فدراسیون‌ها بودجه را تخصیص خواهیم داد. ۷۰ میلیارد تومان هم برای ۶ اعزام امسال پیش‌بینی شده که شامل تهیه ارز، تغذیه، البسه، بلیت هواپیما و... است. هنوز بودجه رسماً به ما ابلاغ نشده اما وقتی داشته‌ها مشخص است برنامه توزیع بودجه را عملیاتی می‌کنیم.»
 
 
نوروزی: برگزاری لیگ و اردوهای ملی مانعی ندارد
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید: «با وجود شرایط قرمز در برخی استان‌ها، برگزاری لیگ و اردوهای ملی مشکلی ندارد.»
غلامرضا نوروزی در پاسخ به این سؤال که آیا با شرایط قرمز تهران و برخی استان‌ها به خاطر ویروس کرونا اردوهای ملی و مسابقات لیگ رشته‌های مختلف هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد، می‌گوید: «براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا از سال گذشته در شرایط قرمز فقط اردوهای ملی و لیگ برتر برگزار می‌شد که الان هم همینطور است. براساس رنگ‌بندی فعالیت‌ها متفاوت است و فقط ستاد مبارزه با کرونا اعلام می کند که ورزش در کدام گروه باشد اما برگزاری لیگ و اردوهای ملی با رعایت پروتکل‌ها مشکلی ندارد.»
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هم توضیح کوتاهی می‌دهد: «این کار در دستور است که از اواخر ماه شروع خواهد شد اما ساز و کار واکسیناسیون باید از سمت وزارت بهداشت به ما اعلام شود.»
نوروزی همچنین درخصوص تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های توکیو ادامه می‌دهد: «پایش سلامت المپیکی‌ها شروع شده است. البته آنها از سال قبل پرونده داشتند که به خاطر کرونا و تعویق المپیک برنامه‌ها به تعویق افتاد اما در حال حاضر هفته به هفته ورزشکاران پایش می‌شوند تا اگر مشکلی بود اقدام شود.»
 
 
ایران میزبان هندبال مردان آسیا شد
با اعلام کنفدراسیون آسیا، فدراسیون هندبال ایران به صورت رسمی میزبان مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات هندبال قاره آسیا شد. 
چندی پیش فدراسیون هندبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون آسیا آمادگی خود را جهت میزبانی بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا رسماً اعلام کرد و با توجه به اهمیت این مسابقات و صعود چهار تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد و لهستان، مسئولان فدراسیون پیگیر جلب نظر مسئولان مربوطه بودند که در نهایت اتفاق افتاد.
ظهر دیروز کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه‌ای به طور رسمی، ایران را به عنوان میزبان بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد - لهستان معرفی کرد. براساس برنامه اعلام شده این رقابت‌ها در ژانویه ۲۰۲۲ (دی‌ماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود. ایران سال قبل امتیاز میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده نوجوانان را به دلیل شیوع کرونا از دست داد و به نظر می‌رسد کنفدراسیون هندبال آسیا به خاطر این موضوع، میزبانی این رویداد مهم را به ایران داده است.

Page Generated in 0.0057 sec