printlogo


کد خبر: 227345تاریخ: 1400/1/18 00:00
خبر

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم جام‌حذفی
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم پایانی جام حذفی بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) در محل سازمان لیگ فوتبال ایران  برگزار شد. در این مرحله تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال، آلومینیوم اراک، سپاهان، نساجی، ملوان، شاهین بندرعامری، خیبر خرم‌آباد، گل‌‌گهر سیرجان، تراکتور، خوشه‌طلایی ساوه، پرسپولیس، پارس‌جنوبی جم، قشقایی شیراز، فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان حضور دارند. بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده، تیم‌های حاضر در این مرحله به شرح زیر به مصاف هم می‌روند:
استقلال (میزبان) - ذوب‌آهن
گل‌گهر سیرجان (میزبان) – پارس‌جنوبی
قشقایی شیراز (میزبان) - فولاد خوزستان
تراکتور- آلومینیوم اراک (میزبان)
پرسپولیس - شاهین بندرعامری (میزبان)
خوشه‌طلایی ساوه (میزبان) - سپاهان
نساجی (میزبان) - ملوان
خیبر خرم‌آباد (میزبان) - صنعت‌نفت آبادان
مسابقات این مرحله در تاریخ‌های ۸ و ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. زمان بازی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پس از اتمام آن مسابقات اعلام می‌شود.
 
 
اعتراض رسمی پیکان به داوری‌ها
مسئولان باشگاه پیکان صبح دیروز در نامه‌ای خطاب به حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ اعتراض خود را به تکرار اشتباهات داوران در مسابقات اخیر این تیم آشکار ساختند. در نامه‌ای که باشگاه پیکان برای سازمان لیگ ارسال کرده به اشتباهات داوران در سه مسابقه با استقلال در لیگ برتر و جام حذفی و همچنین بازی با شهرخودرو (پدیده) اشاره شده است. 
پیکانی‌ها در این نامه به کارشناسی‌های داوری در برنامه‌های تلویزیونی استناد و اعلام کردند طی یک ماه گذشته 4 اشتباه فاحش داوری علیه آنها رخ داده است. مدیران این باشگاه معتقدند در بازی اخیر با استقلال یک پنالتی به سود تیم‌شان گرفته نشده است. 
همچنین اشاره شده در بازی جام حذفی مقابل استقلال هم هر دو گل حریف روی اشتباهات تیم داوری بوده است. پنالتی برگردانده‌شده مقابل پدیده دیگر مسأله‌ای است که خودروسازان درباره‌اش اعتراض دارند. در بخشی از نامه اعتراضی پیکان به ریاست سازمان لیگ آمده: «با توجه به حساسیت جدول رقابت‌ها و به‌منظور جلوگیری از تضییع حق این باشگاه دستور رسیدگی صادر و در خصوص چیدمان داوران با دقت نظر بیشتری اقدام شود.»
 
 
شکایت باشگاه شیرازی از نود به CAS
پس از شکایت سه باشگاه‌ قشقایی شیراز، پارس‌جنوبی جم و ملوان بندرانزلی مبنی بر استفاده تیم نود ارومیه از چند بازیکن غیرمجاز، کمیته انضباطی فدراسیون رأی به برائت باشگاه نود داد و تأکید بر تخلف این باشگاه باعث شد پرونده به کمیته استیناف برود.
 در کمیته استیناف هم رأی کمیته انضباطی تأیید شد در حالی که روح‌الله نجف‌پور مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز معتقد است کمیته استیناف رأی را بدون بررسی ادله و مستندات این باشگاه صادر کرده است: «بله، این رأی تأیید شده و ما قصد مراجعه به دادگاه CAS را داریم. برای تأیید این رأی در کمیته استیناف حتی حاضر نشدند ما را بخواهند که حرف‌های‌مان را بشنوند و مدارک و مستندات‌مان را ارائه بدهیم. چون پنجره باشگاه نود ارومیه توسط فیفا بسته شده قصد داریم شکایت‌مان را به دادگاه CAS ببریم. 
اصل ماجرا این است که پنجره تیم نود ارومیه به‌خاطر بدهی به یک بازیکن خارجی بسته شده، البته این بازیکن برای ماشین‌سازی بوده اما زمانی که امتیاز ماشین‌سازی را به نود ارومیه دادند بدهی‌های آن هم منتقل شد. این بدهی باعث شد پنجره نقل‌و‌انتقالاتی توسط فیفا بسته شود و وقتی این اتفاق می‌افتد مرجع داخلی نمی‌تواند آن را باز کند. باشگاه نود در ابتدای فصل جاری جلسه‌ای را با کمیته تعیین وضعیت برگزار کرد. شورایی برگزار شد و در آن اجازه صدور کارت چند بازیکن را دادند. گفته می‌شود به استناد اینکه باشگاه نود اعلام کرده این بازیکنان جدید نیستند و بازیکن سابق بوده‌اند کارت بازی‌شان صادر شده اما ما اسنادی را ارائه کردیم و به کمیته انضباطی دادیم که این بازیکنان، بازیکن سابق نود نبوده‌اند. آنها حتی دو فصل قبل هم بازیکن نود نبوده‌اند! 
متأسفانه کمیته انضباطی صورت‌مسأله را پاک می‌کند و می‌گوید چون سازمان لیگ و فدراسیون مجوز داده‌اند این بازیکنان غیرقانونی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که آنها حتی تحقیق نکرده‌اند این بازیکنان در نود بوده‌اند یا خیر. ما قصد داریم هفته آینده به دادگاه‌CAS شکایت کنیم.»
 

Page Generated in 0.0062 sec