printlogo


کد خبر: 227343تاریخ: 1400/1/18 00:00
هفته نوزدهم لیگ یک
جدال سخت برای شروع شیرین در ۱۴۰۰

گزارش
سمیه مهدی‌پور  
 
اولین هفته مسابقات لیگ یک در سال ۱۴۰۰ امروز و در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین بازی این هفته، تیم صدرنشین مس کرمان میهمان شاهین بوشهر است. مسی‌ها که سال ۹۹ را با صدرنشینی به پایان بردند و مدعی اصلی صعود به لیگ برتر به حساب می‌آیند، امروز باید مقابل تیم داود مهابادی به میدان بروند. مسی‌ها انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز و ماندن در صدر جدول دارند اما بدون شک امتیاز گرفتن از شاهین آن هم در بوشهر کار سختی خواهد بود، چراکه شاهینی‌ها هم می‌خواهند با کسب پیروزی شانس خود را برای رسیدن به جمع مدعیان صعود بالا ببرند. در دیگر بازی مهم این هفته، شهرداری آستارا که در رده جدول قرار دارد، باید مقابل فجرسپاسی شیراز قرار بگیرد. شهرداری آستارا بعد از موافقت با استعفای پایان رأفت، هدایت تیم را به‌طور موقت بر عهده یاشین سزاوار کاپیتان تیم سپرده که اتفاق عجیبی است. به هر حال شهرداری آستارا که می‌تواند جزو مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر باشد، امروز میهمان فجرسپاسی شیراز است. شهرداری آستارا به‌دلیل اعتصاب بازیکنان چند روز تمرین نداشتند اما فجری‌ها کاملاً آماده بازی هستند و اگر بتوانند در این بازی به پیروزی برسند، جای تیم آستارایی را در جدول خواهند گرفت. استقلال خوزستان دیگر مدعی صعود به لیگ برتر است که در هفته‌های اخیر نتایج پرنوسانی داشته. شاگردان امیر خلیفه‌اصل امروز از تیم خوشه‌طلایی ساوه پذیرایی خواهند کرد. با توجه به اینکه مس کرمان و شهرداری آستارا کار سختی برای کسب پیروزی دارند، استقلال خوزستان فرصت خوبی به دست خواهد آورد تا بار دیگر به صدر برگردد. بادران با سرمربیگری محسن عاشوری تا الان نتایج خوبی کسب کرده و حالا در تلاش است تا به موفقیت خود ادامه دهد. بادران امروز مقابل خیبر خرم‌آباد به میدان خواهد رفت که باید دید جدال این دو تیم چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت، چراکه عبدالله ویسی سخت در تلاش است تا شرایط تیمش را بهتر کند و خیبر را به رده‌های بالای جدول برساند. هوادار تهران دیگر تیم مدعی ابتدای فصل بود که در هفته‌های اخیر نتوانست به روند خوب خود ادامه دهد. هوادار که با رضا عنایتی، اهداف بزرگی را دنبال می‌کند، امروز میزبان استقلال ملاثانی است. استقلال ملاثانی تنها سه امتیاز با هوادار فاصله دارد که اگر بتواند در این بازی به پیروزی برسد، می‌تواند جای تیم رضا عنایتی را در جدول بگیرد. البته استقلال ملاثانی معمولاً در خانه یک تیم قدرتمند و شکست‌ناپذیر نشان می‌دهد که باید دید این‌بار در خارج از خانه چه عملکردی خواهد داشت. پارس‌جنوبی جم اگرچه شروع خوبی در فصل جدید داشت اما این روزها حال و هوای خوبی ندارد و حالا با ۲۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. شاگردان محمد نصرتی امروز باید مقابل رایکا قرار بگیرند که باید دید می‌توانند بردهای خود را در سال جدید شروع کنند یا نه. نادر دست‌نشان سرمربی رایکا به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است که این مسأله بدون شک کار را برای تیم بابلی سخت خواهد کرد. 
ملوان دیگر تیم ۲۵ امتیازی جدول لیگ یک است که امروز باید مقابل چوکای تالش قرار بگیرد. ملوان در این بازی انگیزه زیادی دارد که بتواند ناکامی‌های اخیر خود را جبران کند و به جمع مدعیان برگردد. البته چوکا هم برای دور شدن از رده‌های پایین جدول انگیزه زیادی دارد که باید دید در نهایت جدال این دو تیم شمالی با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد. در دیگر بازی این هفته، آرمان‌گهر سیرجان میزبان قشقایی شیراز است که این بازی برای تیم‌های میانه جدول اهمیت دارد. آرمان‌گهر و قشقایی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفتند و حالا به‌دنبال جبران هستند. گل‌ریحان البرز و نود ارومیه دیگر بازی مهم این هفته را برگزار خواهند کرد. جدال دو تیم همسایه قعر جدولی بدون شک اهمیت زیادی خواهد داشت چراکه هر دو تیم ۱۴ امتیازی هستند و برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند. البته برد در این هفته نمی‌تواند جایگاه آنها را چندان تغییر دهد اما می‌تواند امیدوارشان کند که در ادامه راه بتوانند از سقوط فرار کنند.
 
جدول پخش زنده مسابقات هفته نوزدهم
 لیگ یک
هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ یک امروز (چهارشنبه 18 فروردین‌ماه 1400) با انجام 9 بازی برگزار خواهد شد. در این هفته از رقابت‌ها 5 بازی به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما خواهد شد که برنامه آن به این شرح است:
ملوان بندرانزلی - چوکای تالش 
(پخش زنده از شبکه استانی گیلان)
خیبر خرم‌آباد - بادران تهران 
(پخش زنده از شبکه استانی لرستان و سراسری شما)
فجرسپاسی شیراز - شهرداری آستارا 
(پخش زنده از شبکه استانی فارس)
استقلال خوزستان - خوشه‌طلایی ساوه
 (پخش زنده از شبکه استانی خوزستان)
شاهین بوشهر - مس کرمان 
(پخش زنده از شبکه استانی بوشهر)

Page Generated in 0.0049 sec