printlogo


کد خبر: 227338تاریخ: 1400/1/18 00:00
سوژه

مشکلات مالی مانع از جاه‌طلبی
شوک در آبادان؛ پورموسوی استعفا داد
سیروس پورموسوی سرمربی صنعت‌نفت آبادان که در ابتدای فصل به این تیم پیوسته بود و توانست علی‌رغم مشکلات مالی و محرومیت پنجره نقل‌و‌انتقالات نتایج خوبی را کسب کند، در ادامه اکنون با توجه به تداوم مشکلات مالی زردپوشان و بی‌توجهی مسئولان استانی ترجیح داد از سرمربیگری این تیم کنار برود.
پورموسوی که در چند مقطع در نیم‌فصل اول توانسته بود به صدر جدول لیگ بیستم نیز دست یابد، امیدوار بود در نیم‌فصل و با توجه به وعده‌های داده‌شده، مشکلات تیمش با مساعدت مسئولان حل شود. با این حال عدم اختصاص بودجه لازم برای جذب نفرات مدنظر و مشکلات مالی بازیکنان این تیم که قصد داشتند در چند مرحله با اعتصاب در تمرینات شرکت نکنند باعث شد او اکنون تصمیم به پایان همکاری با این باشگاه بگیرد. مشکلات مالی صنعت‌نفت آبادان باعث شده بود این باشگاه در نقل‌و‌انتقالات زمستانی تصمیم به فروش چند ستاره تیم، از جمله طالب ریکانی بگیرد که با واکنش تند هواداران نیز همراه شده بود. باید دید مدیران صنعت‌نفت آبادان بعد از این تصمیم شوک‌آور سیروس پورموسوی چه تصمیمی خواهند گرفت. سرمربی صنعت‌نفت آبادان با انتشار پستی به موضوع خداحافظی‌‌اش از این تیم پرداخت و ابراز امیدواری کرد با استعفایش از این تیم مدیران استانی توجه بیشتری به آن داشته باشند و مانع از این شوند که طلایی‌پوشان در مسیر سقوط به رتبه‌های پایین‌تر قرار گیرند. در بخشی از متن استعفای پورموسوی آمده: «می‌روم چون مرغ همسایه اینجا غاز است. می‌روم اما بدانید شانه خالی نکردم و رفیق نیمه‌راه نبودم. می‌روم فقط برای حفظ ارزش‌ها...»
پورموسوی که در نیم‌فصل هم پیشنهاداتی برای دیگر تیم‌ها داشت، در آن قطع ترجیح داده بود به‌دلیل تعهدی که به این باشگاه و بازیکنان و بخصوص هوادارانش داشت به کارش ادامه دهد و اکنون باید دید با استعفای او شرایط به چه شکل دنبال خواهد شد و مسئولان صنعت‌نفت آبادان به چه طریقی این موضوع را مدیریت خواهند کرد.
 
 
فیروزی: پورموسوی حق رفتن ندارد
علی فیروزی مدیر تیم صنعت‌نفت آبادان درباره خداحافظی پورموسوی از نفت آبادان می‌گوید: «در شرایط بی‌پولی که تیم صنعت‌نفت آبادان در آن قرار دارد، اگر مدیریت خوب پورموسوی در تیم و آقای عیسی‌زاده در باشگاه نبود، در نیم‌فصل اول آن نتایج خوب که در چند هفته نیز همراه با صدرنشینی ما بود، رقم نمی‌خورد. در لیگ بیستم بهترین نتایج تاریخ صنعت‌نفت رقم خورده و باید واقع‌بین باشیم. اولین مربی را در صنعت‌نفت دیده‌ام که تا این حد با عشق و علاقه، تعصب و غیرت کار می‌کند. او در این شرایط بی‌پولی، تمام تلاش خود را داشته که بازیکنان تیم آرامش داشته باشند و دچار حاشیه نشوند. اگر پورموسوی نبود، الان صنعت‌نفت به این صورت خوب کار نمی‌کرد و بازیکنان هم در این شرایط سخت، صرفاً به‌خاطر او کار می‌کنند. پورموسوی نباید برود، او یکی از بهترین مربیان صنعت‌نفت بوده؛ مربی که با وجود امکانات کم و نبود پول و شش ماه بدون دریافتی، توانسته تیم را به این صورت نگه دارد. من می‌دانم اگر پول بازیکنان را پرداخت کنند، صنعت‌نفت به شرایط خوبی خود برمی‌گردد.» فیروزی با بیان اینکه غیرممکن است باشگاه با استعفای پورموسوی موافقت کند، ادامه می‌دهد: «صنعت‌نفت اصلاً شرایط بدی در جدول ندارد و اختلاف امتیاز ما که در رده هفتم هستیم با تیم چهارم جدول تنها دو امتیاز است، اما متأسفانه عده‌ای که نمی‌خواهند نفت نتیجه بگیرد دست به تخریب می‌زنند، هرچند مطمئنم هواداران واقعی، حامی نفت آبادان هستند و تحت تأثیر این مسائل قرار نمی‌گیرند. کدام مربی می‌تواند در این فوتبال، بازیکن را شش ماه بدون دستمزد نگه دارد؟ اما پورموسوی توانست و بازیکنان به‌خاطر او تلاش می‌کنند. پورموسوی باید کنار تیم باشد و تیم نفت آبادان با پورموسوی، تیم است. ضمن اینکه یک مربی نباید به حواشی و هجمه‌ها توجه کند و دلسرد شود. همه ما از پورموسوی حمایت می‌کنیم و او به هیچ وجه حق رفتن ندارد.»
 

 


Page Generated in 0.0054 sec