printlogo


کد خبر: 227335تاریخ: 1400/1/18 00:00
بایرن مونیخ – پاری سن ژرمن؛ ساعت 23:30
نبرد فینالیست‌ها

پیش بازی
 بن نپتن 
 
بایرن مونیخ، قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان، به مصاف رقیب سال گذشته‌اش در فینال می‌رود. هشت ماه از زمانی که کینگزلی کومان با گلش بایرن را قهرمان اروپا کرد می‌گذرد.
بایرن در بوندس‌لیگا با نتیجه یک بر صفر آر بی لایپزیگ را شکست داد و به سمت نهمین قهرمانی پیاپی خود می‌رود اما پی‌اس‌جی مقابل لیل با همین نتیجه شکست خورد و امیدهایش برای قهرمانی ضربه خورد.
بایرن در دور قبل قرعه آسانی داشت و به مصاف لاتزیو رفت و این تیم را با نتیجه شش بر دو در مجموع دو دیدار شکست داد. آنها در 9 فصل گذشته، تنها دو بار شده که از مرحله یک‌چهارم نهایی عبور نکنند.
بایرن در 19 بازی اخیر در لیگ قهرمانان 18 برد کسب کرده است و تنها باری که پیروز نشده به تساوی یک - یک مقابل اتلتیکو مادرید در یک دسامبر برمی‌گردد. بایرن می‌تواند دومین تیم تاریخ شود که به آمار 20 بازی پیاپی بدون شکست می‌رسد. تیم قبلی منچستر یونایتد در سال‌های 2007 تا 2009 بود.
از زمانی که هانسی فلیک آمده، بایرن در لیگ قهرمانان 54 گل زده و تنها 11 گل دریافت کرده است. البته آنها در این مسابقه، روبرت لواندوفسکی را در اختیار ندارند. با این حال، بایرن در بازی اخیر خود نیازی به این مهاجم نداشت و لئون گورتزکا تنها گل این تیم را زد. حفظ صدر جدول برای بایرن بدون لواندوفسکی کار آسانی نیست اما آنها فعلاً باید بوندس‌لیگا را فراموش کنند و به فکر لیگ قهرمانان باشند. بایرن امیدوار است شبیه به تیم دهه 1970 شود که در سال‌های 1974 تا 1976، سه بار پیاپی قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد.
قهرمان 30دوره بوندس‌لیگا پس از شکست دو بر یک مقابل بایر لورکوزن در نوامبر 2019، دیگر در خانه خود مقابل هیچ تیمی در هیچ رقابتی شکست نخورده است. در آن هنگام تماشاگران در ورزشگاه‌ها حضور داشتند. حالا خبری از آنها نیست، هرچند که این امید وجود دارد که برای دیدار فینال، اجازه حضور طرفداران داده شود.
البته بایرن هنوز تا فینال فاصله دارد اما آنها در 63 بازی پیاپی در تمامی رقابت‌ها دروازه حریفان را باز کرده‌اند و پی‌اس‌جی که شرایط خوبی ندارد، نمی‌تواند روی نبود لواندوفسکی حساب باز کند.
پی‌اس‌جی هم البته کیلیان امباپه را دارد که امیدوار است رکوردهای بیشتری در لیگ قهرمانان بجا بگذارد اما این بازیکن 22ساله نتوانست مانع شکست یک بر صفر تیمش مقابل لیل شود. لیل با این برد با سه امتیاز بیشتر از پی‌اس‌جی در صدر جدول قرار گرفت و نبرد قهرمانی در لیگ یک فرانسه هر هفته ماجراهای جدیدی پیدا می‌کند.
جاناتان دیوید ستاره لیل در آن مسابقه بود و نیمار هم در دقایق پایانی اخراج شد. تیاگو جالو، بازیکن لیل هم که با نیمار درگیر شده بود، کارت قرمز گرفت. موریسیو پوچتینو در حال حاضر احساس راحتی روی نیمکت ندارد و خیلی خوب می‌داند که سرنوشت آنهایی که پاری سن ژرمن را به قهرمانی در لیگ نمی‌رسانند، چیست.
تیم پوچتینو تازه به صدر جدول رسیده بود که مقابل لیل شکست خورد. چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ یک فرانسه برای پاری سن ژرمن فوق‌العاده مهم است اما جایزه اصلی که لئوناردو و همکارانش به دنبالش هستند، فتح لیگ قهرمانان برای اولین بار است.
برد چهار بر یک پی‌اس‌جی در خانه بارسلونا باعث شد لرزه به دنیای فوتبال بیفتد و امباپه مقابل لیونل مسی بازی را از آن خود کرد. تساوی در بازی برگشت باعث شد پاری‌سن‌ژرمن برای دومین بار در پنج فصل گذشته به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد. آنها در سال‌های 2016 تا 2019، سه فصل پیاپی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده بودند اما این تیم در پنج بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها دو پیروزی کسب کرده است و نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارد. البته پاری سن ژرمن در 43 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها یک بار موفق به گل‌زنی نشده که به باخت یک بر صفر مقابل بایرن در فینال سال گذشته برمی‌گردد.
پوچتینو در این بازی احتمالاً آندر اررا را به خط میانی برمی‌گرداند. لئاندرو پاردس به دلیل محرومیت بازی رفت را از دست داده است. دانیلو پریرا هم مشکل مصدومیت عضله ساق را دارد.
مارکو وراتی و الساندرو فلورنتزی دچار ویروس کرونا شده‌اند و نمی‌توانند به میدان بروند. عدم حضور فلورنتزی باعث می‌شود کالین داگبا فرصت آن را داشته باشد که در رقابت با تیلو کرر پیروز شده و در سمت راست خط دفاعی قرار بگیرد.
عبدو دیالو هم در سمت دیگر خط دفاعی بازی خواهد کرد، چرا که لیوین کورزاوا همچنان مشکل ساق دارد. مائورو ایکاردی نیز در آستانه بازگشت است و می‌تواند به گزینه‌های پوچتینو در حمله اضافه کند.
ایکاردی البته با مویزه کین در خط حمله رقابت دارد و البته نیمار هم هست.
 
ترکیب احتمالی 
بایرن مونیخ: نویر؛ پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ گنابری، مولر، کومان؛ شوپو-موتینگ
پاری سن ژرمن: ناواس؛ داگبا، مارکینیوش، کیمپمبه، دیالو؛ گیه، اررا؛ دی‌ماریا، نیمار، امباپه؛ کین
منبع: SportsMole
 

Page Generated in 0.0063 sec