printlogo


کد خبر: 227315تاریخ: 1400/1/17 00:00
دلشوره‌های کبود در آستانه آسیا
مالکیت توپ همه چیز نیست

سامان موحدی راد
 
استقلال مدل ۱۴۰۰ امیدوار‌کننده نبود. اگرچه این تیم در بازی با پیکان بازنده نبود و روی آمار هم تیم برتر میدان بود اما آن چیزی نبود که هواداران این تیم انتظار داشتند. دیگر همه از وضعیت استقلال و انتظار هواداران این تیم آگاه هستیم و می‌دانیم که آنها تنها و تنها از تیم‌شان پیروزی و حرکت رو به جلو را انتظار دارند. آن هم در روزی که رقیب سنتی‌شان دو امتیاز را از دست داده بود و آنها می‌توانستند با پیروزی برابر پیکان اختلاف امتیازشان را کمتر کنند اما در نهایت آنها راهی به دروازه پیکان نیافتند. می‌توان پای پرس شدید پیکانی‌ها و دفاع اتوبوسی‌شان را به عنوان بهانه‌ای برای کسب این تساوی پیش کشید اما روی کاغذ می‌دانیم که این دست بهانه‌جویی‌ها راضی کننده نیست. چرا که در پایان فصل همین دو امتیاز از دست رفته ممکن است به قیمت جام برای استقلالی‌ها تمام شود. آنها حداقل در این چند فصل اخیر با این مسأله را به خوبی آشنا هستند که لغزش‌های بی‌موقع‌شان چه بلایی بر سر آمال و آرزوهای هواداران این تیم آورده است.
علاوه بر این استقلالی که در برابر پرس و دفاع اتوبوسی پیکان ناکام مانده چقدر آماده حضور در رقابت‌های آسیایی است. آنها 10 روز دیگر باید در عربستان به مصاف رقبای‌شان بروند و آیا آماده این رویارویی هستند؟ چیزی که در بازی استقلال در برابر پیکان مشهود بود، ضعف و ابهام‌هایی در وضعیت هر سه خط آنها بود. اگرچه مهاجمان پیکان آنچنان زهردار نبودند که خط دفاعی استقلال را در این بازی آزار دهند اما به خوبی می‌دانیم که استقلال همچنان خودش را در فاز دفاعی پیدا نکرده و تیمی است که به راحتی گل می‌خورد. حتی همین نکته به تنهایی هم می‌تواند آنها را برای رقابت‌های آسیایی نگران کند. شاید با چنین کیفیتی در خط دفاعی آنها بتوانند از لیگی که با فقر گلزن و مهاجم زهردار مواجه است، عبور کنند اما حضور در آسیا و تیم‌های گران‌قیمت غرب آسیا بحث دیگری است که جای شوخی ندارد.
استقلال هرچقدر هم آسان گل می‌خورد به مهاجمان گلزنش دلخوش بود اما نمایش مهاجم‌های استقلال برابر پیکان به‌شدت ناامید کننده بود. عجیب است تیمی با داشتن مهدی قائدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته در امر گلزنی مشکل داشته باشد اما این اتفاق در استقلال در حال رخ دادن است. چیزی که فرهاد مجیدی که خودش گلزنی قهار بوده باید خیلی زود آن را برطرف کند و روحیه و تمرکز از دست رفته مهاجمانش را به آنها بازگرداند. در کیفیت این سه مهاجم شکی نیست و به نظر می‌توان آنها را خیلی زود احیا کرد ولی وضعیت کنونی آنها بسیار نگران کننده است اما مهمتر از خط حمله استقلال در فاز میانی نیز همچنان با مشکلاتی مواجه است. آنها هنوز یک هافبک بازیساز و رو به جلوی خوب را در ترکیب‌شان ندارند و برای همین هم علیرغم درصد مالکیت خوب‌شان در بازی با پیکان نتوانستند موقعیت‌های گلزنی خوبی فراهم کنند. آمار بیش از ۶۰۰ پاس در بازی با پیکان قطعاً آمار خوبی برای استقلال است اما این پاس‌ها تنها منجر به بالا رفتن درصد مالکیت آنها شده و کمکی به کسب پیروزی و برتری آنها نکرده است.

Page Generated in 0.0058 sec