printlogo


کد خبر: 227312تاریخ: 1400/1/17 00:00
استقلال و بزنگاه‌هایی برای کسب جام

مازیار گیلکان
 
استقلال دچار چند مسأله شد تا روند خوشایند فرهاد مجیدی برای استقلال متوقف شود، آن هم در روزی که پرسپولیس مقابل شهرخودرو متوقف شده بود و استقلال می‌توانست بال‌هایش را برای پرواز بگشاید و به صدر جدول نزدیک‌تر شود.
استقلال اما هدیه بزرگ پرسپولیس را نپذیرفت و مقابل پیکان تن به تساوی داد. درگیری بازیکنان استقلال با کرونا و تمرین بدون چند بازیکن اصلی این تیم را از فرم ایده‌آل خارج کرده بود. شاید مهمتر اینکه شیخ دیاباته هنوز به بازیکنی آماده تبدیل نشده و این نکته نیز در کار‌فنی استقلال اختلال ایجاد کرده است. درباره استقلال باید این واقعیت را بپذیریم که زوج دیاباته و قائدی بسیار راهگشا هستند و استقلال را از مخمصه نجات می‌دهند و بدون نمایش آنها در اوج، استقلال ابزار مهمی را برای موفقیت از دست می‌دهد.
استقلال با میدان دادن به مهاجم اخراجی پرسپولیس نمی‌تواند گره بازی را باز کند و باید به فکر رساندن بازیکنان اصلی‌اش به اوج باشد و البته اگر مصدومیت‌ها و کرونا اجازه دهند. فرهاد مجیدی و همکارانش خوش‌اقبال بودند که با پیشنهاد تعویق بازی با نفت آبادان موافقت شد وگرنه شاید استقلال کم‌رمقی را در آبادان می‌دیدیم و سپس در لیگ قهرمانان آسیا نیز امیدها کمرنگ می‌شد. استقلال اما حالا این فرصت را دارد که خود را بازسازی کند تا بتواند هم برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شود و هم برای ادامه لیگ و جست‌وجوی رؤیاها.
استقلال با رؤیای قهرمانی در لیگ و جام حذفی بازی می‌کند و فاصله امتیازات نشان می‌دهد که اجازه لغزش ندارد اگر می‌خواهد رؤیای خود را زنده نگه دارد. لغزش مقابل پیکان و تساوی و از دست رفتن ۲ امتیاز استقلال را از رؤیایش بسیار دور کرد، در حالی‌که فرصتی بزرگ برای پرواز آبی‌ها بود. شاید فرهاد مجیدی خیلی زود حسرت این دو امتیاز را بیشتر حس کند.
استقلال در جست‌وجوی قهرمانی در لیگ یا حذفی با کوچک‌ترین اشتباه فرصتش را از کف می‌دهد. رقابت جانانه و نزدیک است و این تبحر کادر‌فنی استقلال است که بتواند فاصله‌اش با رقبا را کمتر کند و به آنها برسد.
قهرمانی همیشه ظرافت‌هایی دارد و تیم قهرمان در بزنگاه‌ها برنده بیرون می‌آید و در بهترین و آسان‌ترین فرصت‌ها سبقت می‌گیرد. استقلال باید تیم باهوشی باشد تا به جام برسد.
 

Page Generated in 0.0048 sec