printlogo


کد خبر: 227301تاریخ: 1400/1/17 00:00
امیدواری پیشکسوتان به بهبود شرایط خط حمله پرسپولیس
مشکل مقطعی است در انتظار زوج عیسی - شهریار

پرسپولیس در مشهد فقط یک گل زد و چند گل نزد تا این روزها محور مصاحبه‌های پیشکسوتان، مشکل خط حمله باشد.
مرتضی کرمانی مقدم درباره زوج مورد علاقه‌اش در خط حمله پرسپولیس گفت: مغانلو یک مهاجم تنومند و سرزن است و به قول معروف یک شماره ۹ عالی. از آن‌طرف عیسی هم با دوندگی زیاد و شم گلزنی بالایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. این دو بازیکن می‌توانند مکمل خوبی برای هم باشند. مسلماً زوج آل‌کثیر و مغانلو خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. اگر این دو بازیکن با هم هماهنگ شوند هیچ خط دفاعی در ایران و آسیا آرامش نخواهد داشت. فقط باید زمان داد تا عیسی و شهریار با هم هماهنگ شوند.
کرمانی مقدم گفت: شرایط پرسپولیس از نظر بازیکن طوری است که حتماً باید با دو مهاجم نوک بازی کند و در این بین چه کسی بهتر از زوج آل‌کثیر و شهریار؟ واقعاً منتظر هستم این دو بازیکن کنار هم بازی کنند و من هم لذت ببرم.
او در خصوص شرایط عجیب و غریب مهدی عبدی در چند ماه گذشته و افت شدیدش گفت: عبدی بازیکن خوبی است اما به نظر من مشکل فعلی او بیشتر روحی است تا فنی. او وقتی دید که مغانلو به پرسپولیس آمد و محرومیت آل‌کثیر هم تمام شده کمی به هم ریخته است. باید از نظر فنی با عبدی کار کنند تا به شرایط ایده‌آل برگردد.
فرزاد آشوبی هم درباره ناکامی مهاجمان پرسپولیس در گلزنی گفت: وقتی چرخه حضور بازیکنان در خط حمله مدام در حال تغییر است باید به آنها زمان داد. بنابراین گل نزدن آنها جای نگرانی ندارد. مهاجمان در حال تغییر هستند و برای هماهنگی نیاز به زمان دارند. فلسفه و روش بازی پرسپولیس به گونه‌ای است که بازیکنان نیاز به زمان دارند تا در تاکتیک مدنظر آقای گل‌محمدی بازدهی لازم را داشته باشند.
فرزاد آشوبی دیگر پیشکسوت سرخ‌ها درباره بازگشت عیسی آل‌کثیر گفت: کار برای عیسی آل‌کثیر سخت است تا به فرم ایده‌آل بازگردد. کار سختی است که بخواهد در زمان کوتاه به نتیجه مناسب برسد. بدون تردید پرسپولیس در خط حمله‌اش مثل سایر خطوط خود دارای توانایی‌های زیادی است و بحرانی شامل حال آنها نیست. قطعاً یکی از نقاط قوت و طلایی پرسپولیس داشتن مهاجمان ششدانگ است که به کارش در ادامه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا می‌آیند.
بیژن ذوالفقارنسب هم معتقد است: مشکل گلزنی پرسپولیس مقطعی است چرا که این تیم بازیکنان خوبی دارد و فکر نمی‌کنم مشکلی برایش به وجود بیاید.
مربی سابق تیم ملی می‌گوید: خط حمله پرسپولیس نسبت به گذشته کاملاً تغییر کرده است. این تیم در سال‌های قبل مهاجمان باتجربه‌‌تری داشت. علی علیپور که جوان بود توانست در کنار مهدی طارمی کسب تجربه کند و برای پرسپولیس مثمر ثمر ظاهر شود. حالا این وضعیت فرق کرده است.
ذوالفقارنسب درباره گل نزدن عبدی هم می‌گوید: مهدی عبدی از ابتدای فصل در خط حمله تنها بود. طبیعی است که او نیاز به تمرکز بیشتر دارد و نباید فشار هواداران باعث ایجاد مشکل در تیم شود.
ذوالفقارنسب درباره بازگشت عیسی آل‌کثیر هم می‌گوید: او بازیکن باکیفیتی قبل از دوران محرومیتش بود. بازیکن فوتبال باید همیشه خودش را آماده نگه دارد. آل‌کثیر مدت زیادی با پرسپولیس تمرین نکرده است. در ورزش‌های گروهی، هماهنگی با تمام ارکان یک تیم اهمیت زیادی در موفقیت فردی دارد. او برای اینکه باز هم بتواند خودش را به سطح ایده‌آل برساند نیاز به زمان دارد. 

Page Generated in 0.0044 sec