printlogo


کد خبر: 227288تاریخ: 1400/1/17 00:00
گزارش و خبر

گلزنی کریم، این بار در یونان

در آخرین بازی هفته بیست و هشتم سوپر لیگ یونان، تیم آ.ا.ک آتن که کریم انصاری‌فرد را برخلاف ۹ دیدار قبل و به خاطر حضور در اردوی تیم ملی ایران از ابتدا در ترکیب نداشت، در استادیوم اسپیروس لوئیس به مصاف المپیاکوس صدرنشین رفت. المپیاکوس در نیمه اول فوق‌العاده ظاهر شد و توانست چهار گل به ثمر برساند تا کار آ.ا.ک آتن که یک گل آفساید در دقیقه ۱۹ به ثمر رسانده بود را تمام کند و برتری‌اش تقریباً قطعی شود. کریم انصاری‌فرد که بهترین گلزن این فصل آ.ا.ک آتن است و پنج روز قبل هم در مسابقه دوستانه تیم ملی ایران مقابل سوریه حضور تعویضی در زمین داشت و یک گل تماشایی به ثمر رسانده بود، از ابتدای نیمه دوم دیدار برابر المپیاکوس به میدان رفت تا فرصت درخشش در بازی با تیم سابق خود را به دست بیاورد.
آ.ا.ک در دقیقه ۴۹ برای دومین بار در این بازی یک گل زد که پس از بازبینی ویدئویی داور مردود اعلام شد اما المپیاکوس در ادامه روند خوب خود توانست یک گل دیگر در دقیقه ۷۴ بزند و پنج بر صفر در زمین زرد و مشکی پوشان آتن پیش بیفتد. در شرایطی که مسابقه با برتری پنج بر صفر المپیاکوس رو به پایان بود، آ.ا.ک آتن در دقیقه ۸۸ روی حرکت در عرض و سریع کریم انصاری‌فرد و اشتباهی که مدافع حریف در دفع توپ انجام داد، صاحب موقعیت شد که این مهاجم ایرانی در حالت درازکش با ضربه پای چپ دقیق گل اول تیمش را به ثمر رساند.
البته گل انصاری‌فرد نیز نزدیک بود مثل دو گل دیگر تیمش در این مسابقه مردود شود که داور پس از اعلام VAR و بازبینی صحنه، مهاجم ایرانی را یک قدم از مدافع المپیاکوس عقب‌تر تشخیص داد و تصمیم به تأیید گل گرفت. یاران انصاری‌فرد پس از این گل نتوانستند دروازه المپیاکوس را باز کنند تا در این مسابقه خانگی متحمل شکست سنگین پنج بر یک شوند و با ۴۸ امتیاز در رتبه پنجم جدول سوپر لیگ یونان بمانند. کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی آ.ا.ک آتن با گلزنی در دیدار برابر المپیاکوس تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد یازده رساند تا پس از یوسف العربی ۲۰ گله، به تنهایی در رده دوم جدول برترین گلزنان سوپر لیگ یونان بایستد.
 
 
پشت پرده حذف خبر بازی تدارکاتی
ایران- ژاپن در گرو سرنوشت المپیک توکیو!
سایت فدراسیون فوتبال دو روز پیش خبر از قطعی شدن بازی تیم ملی فوتسال ایران با ژاپن در مردادماه داد و جزئیات این بازی را منتشر کرد. به فاصله یک روز از انتشار خبر، فدراسیون فوتبال اقدام به حذف آن از سایت کرد و توضیحی برای این اتفاق داده نشد. این در حالی است که سایت فدراسیون فوتبال ژاپن هم دو بازی برای تیم ملی فوتسال این کشور در تاریخ ۲۸ و ۳۱ مرداد پیش‌بینی کرده اما نام هیچ کشوری برای این بازی ثبت نشده است.
پیگیری‌ها از فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد نامه نگاری بین ایران و ژاپن برای انجام مسابقه صورت گرفته است و حتی طرفین برای انجام مسابقه به توافق رسیده بودند اما هنوز توافقنامه‌ای به صورت رسمی امضا نشده است. ژاپنی‌ها حتی با شروط ایران از جمله تقبل هزینه‌های سفر به ژاپن موافقت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد به دلایلی، تمایلی به برگزاری مسابقه ندارند.
از سوی دیگر «استیو هریس» خبرنگار فوتسال در ژاپن اعتقاد دارد قطعی نشدن برگزاری بازی‌های تدارکاتی ژاپن (از جمله بازی با ایران) به سرنوشت المپیک توکیو بستگی دارد. المپیک توکیو بعد از یک سال وقفه قرار است اوایل مردادماه امسال به میزبانی ژاپن برگزار شود اما هنوز هم گمانه‌زنی‌هایی از احتمال لغو این بازی‌ها وجود دارد.
هریس با مرتبط دانستن بحث المپیک و بازی تدارکاتی فوتسال بین ایران و ژاپن گفت: «من خیلی از حذف خبر بازی ایران و ژاپن در سایت فدراسیون ایران شگفت زده نشدم. فکر می‌کنم موضوع خیلی حساس است، زیرا دولت ژاپن نمی‌خواهد المپیک را لغو کند اما در نهایت باید این اتفاق رخ بدهد. در صورتی که بازی‌های المپیک لغو شود، برای فدراسیون فوتبال ژاپن ناخوشایند خواهد بود که از یک تیم خارجی برای انجام مسابقه دعوت کند.»

 


Page Generated in 0.0048 sec