printlogo


کد خبر: 227287تاریخ: 1400/1/17 00:00
رئیسی‌کیا: ذوالفقارنسب می‌تواند رئیس کمیته فنی و توسعه باشد؟

در خبرها آمده که قرار است بیژن ذوالفقارنسب، رئیس فعلی کانون مربیان و مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به اعضای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اضافه شود.
 از جنبه حقوقی چه مسائلی درباره انتصاب احتمالی آقای ذوالفقارنسب به ریاست کمیته فنی و توسعه، قابل توجه است؟
پاسخ
1- برابر مواد ۴۰ و ۴۲ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و توسعه یک کمیته دائمی است که می‌تواند حداکثر ۷ عضو (رئیس، معاون و حداکثر ۵ عضو) داشته باشد و یکی از اعضای آن لزوماً باید بانو باشد.
2- برابر بند ۲ ماده ۴۰ اساسنامه، رئیس، معاون و اعضای کمیته فنی و توسعه به پیشنهاد رئیس فدراسیون و با تصویب هیأت رئیسه فدراسیون برای مدت چهار سال منصوب می‌شوند.
3- برابر بندهای ۹ و ۱۰ ماده ۲۰ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، اعضای کمیته فنی و توسعه نباید سابقه محکومیت کیفری مؤثر که مغایر با مسئولیت آنها باشد داشته باشند و در هر موردی که اقدامات و تصمیمات آنها قطعاً یا احتمالاً شائبه ایجاد تعارض منافع پیدا کند باید از شرکت در مذاکرات و تصمیمات در آن مورد پرهیز کنند و رفتار و تصمیمات خود را با مقررات فیفا درباره تعارض منافع، تنظیم و مدیریت کنند.
4- برابر بند ۶ ماده ۴۰ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، عضویت در کمیته فنی و توسعه به معنی الزام عضو به حضور دائمی در فدراسیون فوتبال نیست.
 حضور عضو کمیته فنی و توسعه در فدراسیون فوتبال به صورت پاره وقت است.

Page Generated in 0.0050 sec