printlogo


کد خبر: 227284تاریخ: 1400/1/17 00:00
لژیونرها

فرصت کوتاه پاتر به ستاره ایرانی
بازگشت جهانبخش به شرایط بازی 
علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با منچستریونایتد تنها دو دقیقه فرصت بازی به دست آورد. در این بازی که از هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس برگزار شد و شیاطین سرخ با نتیجه دو بر یک پیروز شدند علیرضا جهانبخش از دقیقه 88 وارد ترکیب تیم برایتون شد و فرصتی برای اینکه تغییری در روند بازی ایجاد کند نداشت اما همین حضور اندک در زمین بدین معنی است که علیرضا جهانبخش در شرایط مسابقه قرار دارد و می‌تواند به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شود. اسکوچیچ بر خلاف ویلموتس روی علیرضا حساب ویژه‌ای باز کرده و حتی می‌خواسته برای بازی با سوریه او را دعوت کند اما از آنجایی که پروازها بین انگلیس و ایران به خاطر کرونا قطع شده است امکان حضور در اردوی تیم ملی را پیدا نکرد.
علیرضا که هم در تعطیلات ابتدای فصل و هم در تعطیلات زمستانی صحبت از جدایی‌اش از تیم برایتون حتی به عنوان بازیکن قرضی بود اعلام کرد تمایلی برای جدایی از برایتون ندارد و علاقه‌مند است در ترکیب این تیم به بازیکن ثابتی تبدیل شود اما هنوز این اتفاق برای او رخ نداده است. او و تیمش با 32 امتیاز تیم شانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر جزیره به حساب می‌آیند و این با توجه به خریدهایی که برایتون داشته کارنامه قابل دفاعی به شمار نمی‌رود.
 
 
محمدی به دلیل خستگی روی نیمکت نشست
فرصت‌سوزی خنت در غیاب میلاد
تیم فوتبال خنت در حالی که میلاد محمدی را جزو نفرات ذخیره داشت و در ترکیب ابتدایی نمی‌دید، در ورزشگاه موریس دوفرانس، یکی از بازی‌های هفته سی و دوم ژوپیر لیگ بلژیک را مقابل استاندارد لیژ رده دوازدهمی برگزار کرد. نیمه اول این مسابقه در حالی با برتری یک بر صفر یاران محمدی خاتمه یافت که آنها در دقایق ۳۶ و ۴۳ دو پنالتی را به شکل عجیبی هدر دادند و تنها روی یک ریباند توانستند به گل اول مقابل استاندارد لیژ دست پیدا کنند. 
استاندارد لیژ که از امتیاز میزبانی در این مسابقه استفاده می‌کرد، توانست در نیمه دوم از اشتباهات پیاپی یاران محمدی استفاده کند و دو بار مقابل خنت به گل برسد تا در این دیدار به برتری دست یابد. تیم فوتبال خنت که با فرصت‌سوزی عجیب در دیدار مقابل استاندارد لیژ با نتیجه دو بر یک شکست خورد، با این باخت ۴۳ امتیازی ماند و با سقوط یک پله‌ای در جایگاه دهم جدول ژوپیر لیگ بلژیک قرار گرفت. میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی خنت که برخلاف چهار مسابقه اخیرشان در ترکیب قرار نداشت، فرصت حضور در دیدار با استاندارد لیژ را به دست نیاورد و تا پایان نیمکت‌نشین بود.
 
 
واکنش سرمربی زنیت به شایعه جدایی آزمون
سماک: بازیکنی را به زور نگه نمی‌داریم
«سرگئی سماک» سرمربی تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ در بخشی از مصاحبه مفصل خود با سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه به سؤالی درباره آینده سردار آزمون و «دریوسی» و احتمال جدایی آنها در تابستان واکنش نشان داد. در هفته‌های گذشته مجدداً بحث جدایی سردار آزمون از زنیت و احتمال انتقالش به دیگر تیم‌های اروپایی از جمله سویای اسپانیا مطرح شده است.
سماک در این‌باره گفت: «آزمون و دریوسی هر دو با هم برای رقابت و کسب عنوان قهرمانی آماده می‌شوند. خیلی زود است در مورد آنچه که در تابستان اتفاق خواهد افتاد، صحبت کنیم. فقط یک بار دیگر می‌توانم نظرم را به صورت کلی به شما یادآوری کنم. نگه داشتن این یا آن بازیکن بر خلاف میل او منطقی نیست. این مسأله در نهایت هم به تیم آسیب می‌زند و هم به خود بازیکن.»
 
 
رأی دو کارشناس به سود طارمی
تیم فوتبال پورتو در هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال پرتغال به مصاف سانتاکلارا رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو که از ابتدا در ترکیب این تیم قرار داشت، در دقیقه ۴۷ موفق شد یک پنالتی بگیرد. طارمی در حالی که دروازه‌بان سانتاکلارا را دریبل زده بود، با خطا در محوطه جریمه این تیم سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد.
 بعد از این مسابقه هجمه سنگینی علیه طارمی در فضای مجازی از سوی هواداران سایر تیم‌ها از جمله اسپورتینگ و بنفیکا ایجاد و مطالب زیادی مبنی بر تلاش طارمی برای فریب داور منتشر شد. این انتقادها از طارمی بی‌سابقه نیست و هربار که داوران روی این مهاجم اعلام خطا و پنالتی می‌کنند، کاربران فضای مجازی که دل خوشی از هنر پنالتی گرفتن طارمی ندارند، علیه او تصاویر و مطالب مختلفی منتشر می‌کنند.
با وجود هجمه اخیر اما دو کارشناس داوری تأیید کردند که خطای رخ داده روی مهدی طارمی پنالتی و تصمیم داور برای اعلام پنالتی و نشان دادن کارت زرد به دروازه‌بان حریف درست بوده است. «ژورژه فائوستینو» در این خصوص به نشریه «رکورد» گفت: « VAR نشان داد که طارمی پنج سانتیمتر عقب‌تر از ژآئو آفونسو (دفاع سانتاکلارا) بود و در نهایت با لمس پای چپش توسط دست راست مارکو پریه‌را (دروازه‌بان سانتاکلارا) روی زمین افتاد. تصمیم (اعلام پنالتی) خوب بود.» همچنین «مارکو فریه‌را» دیگر کارشناس داوری فوتبال در پرتغال گفت: «بدن دروازه‌بان با پای مهدی طارمی در محوطه جریمه برخورد کرد. پنالتی و کارت زرد برای دروازه‌بان به درستی اعلام شد.»
 

Page Generated in 0.0049 sec