printlogo


کد خبر: 227271تاریخ: 1400/1/17 00:00
ملی‌پوشان جودو رقبای آسیایی خود را شناختند
احتمال رویارویی کامیابی با سعید ملایی در بیشکک

ایران ورزشی- پس از ثبت‌نام جودوکاهای حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا که هم‌اکنون در بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، ستاره‌های جوان جودوی ایران رقبای آسیایی خود را شناختند. بر همین اساس و با توجه به قرعه‌کشی انجام شده و طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات احتمال رویارویی امین کامیابی‌نیا ملی‌پوش جوان وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان با سعید ملایی جودوکای ایرانی تیم مغولستان و ملی‌پوش پیشین تیم ملی جودوی ایران وجود دارد.
مراسم قرعه‌کشی به همراه جلسه فنی مربیان هم روز گذشته در هتل ریجنسی برگزار شد. رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا رسماً از امروز 17 فروردین ماه به مدت سه روز با حضور 216 جودوکا از 30 کشور در بیشکک قرقیزستان آغاز می‌شود.
قاسم باغچقی در وزن 90- کیلوگرم، علی پرهیزگاری در وزن 100- کیلوگرم و سعید کرجی در وزن 100+ کیلوگرم نیز پنجشنبه 18 فروردین ماه در روز سوم و پایانی به روی تاتامی می‌روند.
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا در بیشکک به صورت آنلاین برگزار شد و جودوکاهای کشورمان رقبای آسیایی خود را در این مسابقات شناختند. مراسم قرعه‌کشی این دوره از مسابقات با حضور «عبید العنزی» رئیس اتحادیه جودوی آسیا در هتل «جنت» شهر بیشکک برگزار شد.
بر همین اساس و طبق اعلام کمیته برگزاری با توجه به قرعه‌کشی برگزار شده به ترتیب در وزن 73- کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو در میان 16 جودوکا دور نخست باید با جیومانوزیف از ترکمنستان مبارزه کند و سپس به دیدار برنده دیدار تاجیکستان و یمن برود.
امین کامیابی ملی‌پوش جوان کشورمان در وزن 81- کیلوگرم دور نخست با بکر الزیندین نماینده اردن پیکار می‌کند، این جودوکا در صورت برتری به مصاف سعید ملایی ملی‌پوش سابق ایران و قهرمان جهان در سال 2018 که مدتی پیش ترک وطن کرد و با تغییر تابعیت هم‌اکنون به عضویت تیم ملی مغولستان درآمده می‌رود. در این وزن 18 جودوکا شرکت دارند.
در وزن 90- کیلوگرم که 14 جودوکا پیکار می‌کنند، قاسم باغچقی در اولین دیدار باید با بو هبیلیگه از چین مبارزه کند. وی در صورت برتری با گواک از کره جنوبی مبارزه می‌کند. علی پرهیزگار نماینده ایران در وزن 100- کیلوگرم در میان 16 جودوکا در اولین دیدار به مصاف سریکبایف از قزاقستان می‌رود و در صورت برتری باید با برنده مبارزه نیوزیلند و ازبکستان مبارزه کند.
سعید کرجی هم که یکی از امیدهای مدال‌آوری تیم ملی جودوی کشورمان در این رویداد آسیایی است، در وزن 100+ کیلوگرم که 14 جودوکا در آن اعلام حضور کرده و قرعه آنها مشخص شده است، در دور نخست به مصاف کیم مین جونگ از کره جنوبی خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی به دیدار برنده ازبکستان و تاجیکستان می‌رود.
تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات با 5 جودوکا حضور دارد که طبق برنامه فردا در روز نخست نماینده‌ای ندارد و مبارزات جودوکاهای ایران از روز چهارشنبه با مبارزات دو وزن 73- و 81- کیلوگرم آغاز می‌شود. رقابت‌های آسیایی 2021 قرقیزستان که مسابقه گزینشی المپیک توکیو در قاره آسیا برای جودو به شمار می‌رود، برای کاروان پنج نفره جودوی ایران بعد از تعلیقی طولانی مدت، مهم‌ترین رویدادی است که می‌تواند فصل جدیدی باشد در پرونده افتخارات بین‌المللی جودوی کشورمان. مخصوصاً این دوره از مسابقات برای محمد محمدی بریمانلو دارنده نشان برنز جهان در سال 2018 اهمیت بالایی دارد زیرا او می‌تواند با درخشش در این رویداد خود را در رنکینگ المپیکی جودو برای حضور در بازی‌های المپیک بالا بکشد.

Page Generated in 0.0047 sec