printlogo


کد خبر: 227270تاریخ: 1400/1/17 00:00
انتقاد اکبر فلاح و مراد محمدی از تشکیل کمیته فنی فدراسیون کشتی
احترام، گمشده کشتی

هفته گذشته بود که فدراسیون کشتی اسامی اعضای کمیته فنی مسابقات کشتی پایه را معرفی کرد و در لیست خود نام اکبر فلاح، سید مراد محمدی و نادر ناظری را قرار داد. سه نامی که چند روز بعد به یک دردسر بزرگ تبدیل شدند. ابتدا مراد محمدی در یک مصاحبه طوفانی به نقد این تصمیم فدراسیون پرداخت و مدعی شد که نحوه انتخاب آنها برای عضویت در کمیته فنی توهین به شعور آنها بوده. دارنده مدال برنز المپیک به طور کلی کمیته فنی را کشک خواند و بعد هم از اینکه بدون هماهنگی با او نامش در این لیست قرار گرفته انتقاد کرد. محمدی معتقد بود که باید از قبل با او تماس می‌گرفتند و بعد می‌دیدند که آیا اصلاً او می‌تواند در زمان برگزاری مسابقات که 18 و 19 فروردین در رامسر برگزار می‌شود، حضور داشته باشد یا نه، بعد نامش را در لیست قرار می‌داند.
بعد از مراد محمدی نوبت به اکبر فلاح رسید که این بار او به فدراسیون کشتی و البته محسن کاوه حمله کند و این رفتار کاوه را عمدی تلقی قلمداد کرده و آن را توهین‌آمیز بداند. فلاح در مصاحبه خود به شدت از اینکه بدون هماهنگی با او نامش در کمیته فنی مسابقات قرار گرفته انتقاد کرد: «متأسفانه تماسی نگرفتند و دیدم در سایت‌ها اعلام کرده‌اند من عضو کمیته فنی شده‌ام. حتماً در ذهن‌شان این است که خودم باید بدون هماهنگی راه بیفتم و به مازندران بروم، آنجا دنبال سالن مسابقات بگردم، بعد به نگهبان بگویم من عضو کمیته فنی مسابقات هستم، اگر به داخل راهم دادند بروم داخل و سر جایم بنشینم! آیا این منطق یک فدراسیون است؟ این نحوه برخورد نشان می‌دهد فدراسیون کشتی خیلی سطح پایین فکر می‌کند و با این شکل دعوت کردن نشان دادند خیلی عقب هستیم چرا که هنوز نحوه برخورد و یک دعوت ساده را نمی‌دانند. اگر من را برای تماشای مسابقات دعوت می‌کردند خیلی بهتر بود و خوشحال می‌شدم اما اینکه بدون حتی یک تماس برای خودشان حکم بزنند و بعد هم کاری نداشته باشند چطور به محل مسابقات برویم خیلی توهین‌آمیز و زشت بود. این نوع برخورد یعنی اینکه دعوت‌شان پوچ و الکی بود.»
اکبر فلاح در ادامه انتقادات خود به محسن کاوه هم حمله کرد و اتفاقات اخیر را از سوی او عمدی قلمداد کرد: «محسن کاوه زمانی که مدیر تیم‌های کشتی تهران بود نیز همین کارها را می‌کرد. یک دفعه می‌دیدم اسم من را بدون هماهنگی و اطلاع من به عنوان کمیته فنی مسابقات انتخاب کرده و داخل سایت‌ها زده‌اند. این کار نیز کار محسن کاوه است. این حرکت‌ها را او انجام می‌دهد. فکر می‌کنم او می‌خواهد با این کارها به ما توهین کند. من هم مثل مراد محمدی معتقدم این کار توهین به شعور ما بود و اصلاً این برخوردها را قشنگ نمی‌دانم. اگر من نمی‌خواهم به این مسابقات بروم به خاطر این نیست که من رده نوجوانان را کوچک می‌دانم، بلکه افتخار هم می‌کنم و همه رده‌های سنی برای من مهم و ارزشمند هستند، ناراحتی من فقط به خاطر این شکل برخورد و دعوت‌شان است.»
دو انتقاد از دو پیشکسوت قابل احترام در کشتی که هم قهرمان جهان و المپیک هستند و هم اینکه به عنوان مربی در باشگاه‌ها کار می‌کنند و از همه مهم‌تر دغدغه کشتی را دارند. شاید اظهارات مراد محمدی درباره کلیت تشکیل کمیته فنی درست نباشد؛ چون فدراسیون به دنبال استفاده از نظرات و پیشنهادات همه افراد است اما در موارد دیگر هم اظهارات اکبر فلاح و هم مراد محمدی کاملاً درست است اما واکنش فدراسیون کشتی به این نقد درست چگونه خواهد بود؟ آیا باز هم قرار است که فدراسیون کشتی موضع تهاجمی بگیرد و یا اینکه با عذرخواهی به دنبال تصحیح اشتباه می‌رود؟ اینکه دو فرد محترم در کشتی خواهان احترام باشند آیا چیز زیادی است؟ به نظر تصیم فدراسیون کشتی در اینکه بدون هماهنگی نام این دو نفر را به عنوان عضو کمیته فنی قرار دادند، اشتباه بوده و حتماً باید فدراسیون کشتی در این باره توضیح کاملی بدهد. چه کسی در این راه اشتباه کرده و چرا این اتفاق رخ داده باید مشخص شود اما شاید مهم‌تر از همه اینها این باشد که فدراسیون به اشتباهاتش پی ببرد و بدون موضع‌گیری آن را بپذیرد. تصمیم غلط در دو اعزام اخیر و حالا هم این اشتباه نشان می‌دهد که تعداد اشتباهات فدراسیون رو به افزایش است.
 

Page Generated in 0.0050 sec