printlogo


کد خبر: 227266تاریخ: 1400/1/17 00:00
رئال مادرید- لیورپول، ساعت 23:30
فرصتی برای شروع دوباره

 امشب دو تا از غول‌های فوتبال اروپا که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، با یکدیگر شاخ به شاخ می‌شوند. آخرین بازی لیورپول و رئال مادرید پایان غم‌انگیزی برای تیم انگلیسی داشت، با خطای زودهنگام سرخیو راموس شانه محمد صلاح در رفت و با اشتباهات کودکانه لوریس کاریوس جام قهرمانی از دستان پرافتخارترین تیم بریتانیا در مسابقات اروپایی در رفت اما این آغاز یک سفر برای لیورپول بود.
یک سال بعد لیورپول با شکست تاتنهام در مادرید جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد و سال بعدش مانع بزرگتری را از پیش رو برداشتند و به نخستین جام قهرمانی لیگ برتر در 30 سال رسیدند.
آن روزهای پرافتخار گذشته و لیورپول در حالی خود را برای بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال آماده می‌کند که شباهتی به دو فصل قبل ندارد. قلعه آنفیلد بدون تماشاگران خانه رویاهای تیم‌های میهمان شده و بعد از تقریباً چهار سال بدون شکست خانگی در لیگ، قرمزها برای نخستین بار در تاریخ‌شان شش باخت پیاپی در آنفیلد متحمل شده‌اند. تیم یورگن کلوپ رقابت سختی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان از مسیر لیگ دارد و مصدومیت‌ها رمقش را گرفته. جوردن هندرسون، کاپیتان تیم و ویرجیل فان‌دایک، جو گومز و ژوئل ماتیپ، سه مدافع میانی، هر دو بازی با رئال را از دست می‌دهند و بعید است این فصل بازی کنند. تیاگو آلکانتارا و دیوگو ژوتا، خریدهای تابستانی هم بخش مهمی از فصل را با مصدومیت از دست دادند اما این فصل سخت می‌تواند پایان امیدبخشی داشته باشد. برد 3 بر صفر شنبه در زمین آرسنال کامل‌ترین بازی تیم در سال 2021 بود. ژوتا در چهار بازی آخر ملی و باشگاهی‌اش 6 گل زده و تیاگو با بازگشت فابینیو به خط میانی ریتم خود را پیدا کرده است.
اما رئال هم فصل خوبی نداشته، در واقع از سه سال قبل که سومین قهرمانی متوالی اروپا را به دست آورد و بعد کریستیانو رونالدو راه تورین را در پیش گرفت، رئال دیگر در اروپا مدعی حساب نشده. خرید شاخص تیم در همان سال یعنی ادن آزار درگیر مصدومیت است و اصلاً انتظارات را برآورده نکرده. زین‌الدین زیدان به هسته قدیمی تیم مانند لوکا مودریچ، کاسمیرو، تونی کروس و کریم بنزما وفادار بوده اما باشگاه هم به خاطر شیوع ویروس کرونا اوضاع مالی افتضاحی دارد و خریدهای جدید غیرممکن است.
در عین حال، رئال خیلی وقت‌ها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اوج گرفته و حالا امید پیدا کرده که از عنوان قهرمانی‌اش در لالیگا دفاع کند.
هر دو تیم باور دارند عبور از یک‌چهارم‌نهایی در مسیر یک قهرمانی اروپایی دیگر قرارشان می‌دهد و بعد از این مرحله می‌توانند سخت‌ترین رقبا را نیز از پیش بردارند. در سال 2018 دو تیم می‌دانستند پیروزی آنها را به قهرمانی می‌رساند و حالا امیدوارند بردن این بازی آغاز یک تحول باشد.
 
اخبار تیمی
بزرگترین غایب رئال مادرید در این بازی خانگی سرخیو راموس است که به دلیل آسیب‌دیدگی کشاله ران قادر به همراهی تیمش نیست، همچنین شاید برای بازگشت دنی کارواخال و فدریکو والورده این بازی کمی زود است. ادن آزار در بازیابی توان جسمی‌اش از مشکل عضلانی پیشرفت خوبی داشته و این احتمال وجود دارد ستاره بلژیکی بخشی از تیم رئال در این دیدار باشد.
رافائل واران در بازی با ایبار استراحت کرد و برای این مسابقه به ترکیب اصلی بر می‌گردد ضمن اینکه تونی کروس و وینیسیوس جونیور هم احتمالاً از ابتدا در زمین باشند با توجه به اینکه زیدان احتمالاً از سیستم 2-5-3 برای این بازی استفاده می‌کند.
کلوپ هم برای این بازی تقریباً همان نفراتی را در اختیار دارد که در بازی با آرسنال می‌توانستند کنارش باشند. شاید کائویمین کلر و دیووک اوریگی به نیمکت این بازی برسند ضمن اینکه احتمالاً جورجینیو واینالدوم جای جیمز میلنر را در وسط زمین می‌گیرد.
ژوتا مقابل آرسنال به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد و دو گل زد تا کلوپ در یک سوم هجومی تیمش مجبور به تصمیم‌گیری سختی باشد هرچند تعجب‌برانگیز نیست اگر بازیکن تیم ملی پرتغال یک بار دیگر بازی را از روی نیمکت شروع کند تا محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو خط حمله را تشکیل بدهند.
 
سابقه رویارویی
دو تیم بزرگ فوتبال اروپا که روی هم 19 قهرمانی در بالاترین سطح باشگاهی قاره دارند، تا به حال شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام سه برد و سه شکست بوده. رئال مادرید علاوه بر پیروزی 3 بر یک در فینال سال 2018 مقابل لیورپول، در مرحله گروهی فصل 2015-2014 دو بار لیورپول را شکست داد.
لیورپول هم دو بار در مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل 2009-2008 برابر رئال مادرید به پیروزی رسید و در فینال سال 1981 که آن موقع با نام جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شد، با یک گل رئال را شکست داد.
 
 
‌ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ؛ واران، میلیتائو، ناچو؛ واسکس، مودریچ، کاسمیرو، کروس، مندی؛ وینیسیوس، بنزما
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، فیلیپس، کاباک، روبرتسون؛ تیاگو، فابینیو، واینالدم؛ صلاح، فیرمینو، مانه
 

 


Page Generated in 0.0048 sec