printlogo


کد خبر: 227140تاریخ: 1400/1/15 00:00
چرا مهاجم تاتنهام به درد باشگاه‌های بزرگ نمی‌خورد؟
هری کین را نخرید!

کریس وینتربرن
 
 چه به دلیل کم خبری بازی‌های ملی باشد و چه به دلیل افت نتایج تاتنهام، بار دیگر خبر می‌رسد که هری کین از این باشگاه جدا خواهد شد. این بار این انتقال محتمل است، چرا که باشگاه‌های بزرگی به دنبال این مهاجم شماره 9 گل‌زن هستند اما به نظر من، خرید این کاپیتان تیم ملی انگلیس برای هر باشگاه بزرگی اشتباه خواهد بود. حق دارید به استدلال‌هایم بخندید، چون کین در تنها 237 مسابقه در لیگ برتر، به آمار 160 گل رسیده است اما چند عامل مهم را باید در نظر گرفت.
 
قیمت 180 میلیون یورویی
این عددی است که دانیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام را متقاعد می‌کند اجازه رفتن را به کین بدهد. به این ترتیب کین قیمتی بالاتر از امثال مایکل کریک، دیمیتار برباتوف و گرت بیل پیدا می‌کند که تاتنهام آنها را فروخت. در تاریخ فوتبال، تنها نیمار و کیلیان امباپه گران‌تر از او خواهند بود. این انتقال نقطه اوج دوران لوی در تاتنهام را رقم خواهد زد اما بی‌تردید این مبلغ برای هر باشگاهی بسیار گزاف است، به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه هنوز از همه‌گیری ویروس کرونا رهایی نیافته‌ایم، و رکود اقتصادی هم در راه است. رئال مادرید و بارسلونا مهاجم می‌خواهند، هرچند که رئال در بلندمدت به دنبال خرید یک مهاجم است و کریم بنزما همین حالا در اوج دوران بازی خود قرار دارد. هر دو باشگاه مشکلات مالی عمیقی در 18 ماه گذشته داشته‌اند و بعید به نظر می‌رسد که آنها حاضر به خرید کین شوند. کین 27 سال دارد و نمی‌توان او را بازیکنی جذاب در کلاس جهانی دانست. از یک سو هم بازیکنان انگلیسی در خارج از این کشور جذابیت زیادی برای باشگاه‌ها ندارند. باید در نظر داشت که از سال 2000، تنها دو بازیکن انگلیسی در بازارهای خارجی جذابیت بالایی داشتند: دیوید بکام و وین رونی. تازه اگر رونی را حساب کنیم. هری کین، دیوید بکام نیست، و به‌آسانی می‌توان تصور کرد که طرفداران رئال مادرید از حضور او در پایتخت اسپانیا ناراحت خواهند شد. آیا او بازیکنی است که لیونل مسی را مجاب کند که در بارسلونا بماند؟ من که تردید دارم.
 
عدم آمادگی
حضور ادن آزار در رئال مادرید توجه باشگاه‌های بسیاری را جلب کرد، هرچند که این بیشتر به دلیل تعداد بسیار بالای مصدومیت‌هایش بود! این باور وجود دارد که سبک بازی بسیار فیزیکی لیگ برتر تأثیر منفی بیش از حدی روی بازیکنان می‌گذارد. باید در نظر داشت که بیل هم پس از سال‌ها حضور در لیگ برتر، مشکلات زیادی در زمینه آمادگی جسمانی داشت. کین از نظر مصدومیت اوضاع خوبی نداشته است. او به دلیل مصدومیت‌های رباط، مدت‌هایی طولانی را به دور از میدان گذرانده است. در این زمینه، باید نگران مچ پاهای او بود، چرا که این مهاجم از سال 2016 تاکنون پنج بار از این ناحیه آسیب دیده است. اگر یک بازیکن قیمتی بیشتر از 100 میلیون یورو داشته باشد، باید همیشه آماده حضور در میدان باشد، به‌ویژه اگر تنها دو سال قبل از 30 سالگی بتوان از او استفاده کرد. سؤال دیگر: کین در برکه کوچک شمال لندن ماهی بزرگی بوده است اما آیا او واقعاً در بالاترین سطح می‌تواند بدرخشد؟ به‌ویژه که حالا با تاتنهام و ژوزه مورینیو در برزخ لیگ اروپا گیر کرده است.
 
بدون هیجان
زمانی که بازی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را تماشا می‌کردید، مرتباً حیرت‌زده می‌شدید. بازیکنان بزرگ مانند نیمار و کیلیان امباپه هم چنین هستند. ارلینگ هالند هم تا حدی همین است اما کین اینطور نیست. او بازیکنی سریع، انفجاری، یا تکنیکی نیست. او در محوطه جریمه خوب است، ولی تیم‌های مدعی لیگ قهرمانان به مهاجمی بسیار فراتر از اینها نیاز دارند. شاید به روبرت لواندوفسکی اشاره کنید اما او استثنا است.
منبع: مارکا
 

 


Page Generated in 0.0047 sec