printlogo


کد خبر: 227139تاریخ: 1400/1/15 00:00
تصمیم سرنوشت‌ساز سولشر برای بازی با برایتون
هندرسون یا دخئا؟

 دین هندرسون امیدوار است که در این هفته در دروازه منچستر یونایتد قرار بگیرد. این بزرگترین تصمیمی است که اوله گونار سولشر در دوران مربیگری‌اش درباره دروازه‌بان‌های تیمش خواهد گرفت.
هندرسون در شش بازی پیش از دیدارهای ملی، چهار بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. داوید دخئا به دلیل تولد نخستین فرزندش به اسپانیا رفته بود و هندرسون فرصت آن را یافت که در ترکیب یونایتد به میدان برود. هرچند دخئا برای دو بازی آخر یونایتد (در خانه میلان و مقابل لستر) به انگلیس برگشت اما سولشر به هندرسون اعتماد کرد، به‌ویژه که دخئا پس از قرنطینه فرصت اندکی برای تمرین داشت. اما اینکه هندرسون بتواند دروازه‌بان شماره یک یونایتد شود، بستگی زیادی به بازی با برایتون در اولدترافورد دارد. او امیدوار است که در این بازی در ترکیب باشد اما سولشر ممکن است امیدهای او را در هم بشکند. هندرسون بر این باور است که به اندازه کافی تلاش کرده تا مقابل برایتون بازی کند. سولشر دوست ندارد در دو ماه پایانی فصل دست به تغییرات مداوم بزند و هر کسی که مقابل برایتون در دروازه بایستد، در صورتی که فرم خود را حفظ کند، احتمالاً تا پایان فصل یکی از یازده مرد اصلی یونایتد خواهد بود. هندرسون که توجه باشگاه‌های بزرگ را جلب کرده، نمی‌خواهد یک فصل دیگر ذخیره دخئا باشد. او می‌خواهد دروازه‌بان شماره یک تیم ملی انگلیس شود. از سوی دیگر، یونایتد نمی‌خواهد دخئا که حالا 30 سال دارد و با 375هزار پوند در هفته، بیشترین دستمزد را در لیگ برتر می‌گیرد، روی نیمکت ذخیره‌ها بنشیند. هرچند که دخئا در دو سال و نیم پیش افت داشته است اما سولشر به او وفادار بوده است. با این حال، مربی یونایتد به صورت علنی گفته که هندرسون صبورترین بازیکن تیمش نیست، و این باور وجود دارد که این ابهام باید تا پیش از شروع فصل بعد حل شود. سرخیو رومرو، دروازه‌بان دیگر یونایتد هم در تابستان به صورت آزاد این تیم را ترک خواهد کرد. لی گرانت، دروازه‌بان دیگر یونایتد هم قراردادش به پایان می‌رسد اما شاید بماند. هندرسون پس از نمایش‌های خوب مقابل کریستال پالاس و منچستر سیتی، روی گل تساوی میلان در اولدترافورد در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا مقصر بود اما او در دو بازی بعدی مقابل وستهم و میلان کلین‌شیت کرد، و برابر میلان یک واکنش عالی هم روی ضربه زلاتان ابراهیموویچ داشت.
یونایتد در آخرین بازی‌اش پیش از دیدارهای ملی، مقابل لستر در جام حذفی با نتیجه سه بر یک شکست خورد اما هندرسون تقصیری روی گل‌ها نداشت. هندرسون و دخئا به اردوی تیم‌های ملی کشورشان پیوستند اما هیچ‌کدام در این مدت بازی نکردند. نیک پوپ، دروازه‌بان برنلی در دیدارهای مقدماتی جام جهانی مقابل سن‌مارینو، آلبانی و لهستان در دروازه قرار گرفت، و اونای سیمون، دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو هم در سه بازی مقابل یونان، گرجستان و کوزوو بازی کرد. البته سیمون مقابل کوزوو اشتباهی منجر به گل داشت. تصمیم نهایی درباره هندرسون و دخئا در ماه‌های پیش رو گرفته خواهد شد اما بازی یکشنبه نشان خواهد داد که سولشر تمایل دارد که کدام بازیکن را نگه دارد. اگر دخئا به ترکیب برگردد و تا پایان فصل برای یونایتد بازی کند، هندرسون احتمالاً به سمت در خروجی باشگاه خواهد رفت. او نمی‌خواهد یک فصل دیگر را با ابهام سپری کند. باشگاه‌های بسیاری به جذب این دروازه‌بان تیم ملی انگلیس علاقه دارند. این بازیکن 24ساله نمی‌خواهد یک فصل دیگر ذخیره دخئا باشد. سولشر این را می‌داند اما یونایتد نمی‌تواند دروازه‌بانی با دستمزد بسیار بالا را روی نیمکت بنشاند اما مسأله این خواهد بود که در چنین دوران اقتصادی دشواری، کدام باشگاه حاضر است دستمزد بالایی به دروازه‌بانی بپردازد که در دو فصل گذشته افت کرده است؟ هندرسون مقابل میلان اشتباه داشت اما در شش بازی پیش از دیدارهای ملی جایگاه خود را تثبیت کرد. دخئا پس از به دنیا آمدن نخستین فرزندش، یانای، به انگلیس برگشت، و مدتی را در قرنطینه گذراند اما هندرسون شایسته آن است که مقابل برایتون در ترکیب ثابت قرار بگیرد. سولشر مدت‌هاست که می‌گوید این فرم بازیکنان است که باعث انتخاب آنها می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند که آیا هندرسون آمادگی آن را دارد که در بلندمدت زیر فشار سنگین لیگ برتر بازی کند یا نه. آن هم در پستی که به گفته هری مگوایر، بیشترین انتقادات از آن می‌شود اما فروش هندرسون و نگه داشتن دروازه‌بانی که بهترین روزهایش را احتمالاً پشت سر گذاشته است هم کار خطرناکی است و از سوی هواداران ممکن است به‌عنوان گامی رو به عقب ارزیابی شود.
 منبع: تلگراف
 

Page Generated in 0.0051 sec