printlogo


کد خبر: 227138تاریخ: 1400/1/15 00:00
خبر

‌ فعالیت MMA در ایران قانونی شد

رشته رزمی MMA با دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان از این پس زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.
همایون خرم نایب رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با اعلام این خبر گفت: «وزارت ورزش و جوانان مجوز رسمی فعالیت رشته هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران را صادر کرده است و از این پس این رشته زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، فعالیت قانونی خود را از سر می‌گیرد. با توجه به شروع فعالیت قانونی این رشته، توحید حقیقی به عنوان رئیس انجمن MMA انتخاب شده است.»
پیش از این رشته رزمی MMA در ایران فعالیت رسمی نداشت و برخی چهره‌های ورزشی برای فعالیت در این رشته راهی کمپ‌های خارجی می‌شدند. چهره‌هایی همچون مازیار الهامی کاپیتان سابق تیم ملی کاراته، حمیدرضا قلی‌پور کاپیتان سابق تیم ملی ووشو، امیر علی اکبری فرنگی‌کار سابق ایران از جمله ورزشکاران ایرانی فعال در رشته MMA هستند.
 
 
مشکل ادامه‌دار ترخیص قایق‌های فدراسیون
رئیس فدراسیون قایقرانی از ترخیص نشدن قایق‌های تیم ملی در گمرک انتقاد کرد. علیرضا سهرابیان درباره بدهی جدید فدراسیون قایقرانی برای ترخیص قایق‌های خریداری شده از گمرک گفت: «قایق‌ها اردیبهشت سال ۹۹ وارد ایران شده بود اما هیچ‌کدام از مسئولان گمرک به ما نگفتند که قایق‌ها رسیده و برای ترخیص آن اقدام کنیم. حتی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و نماینده ما در قشم چندین مرتبه پیگیر شدند اما گمرک اعلام کرد قایق‌ها نرسیده است. بنابراین از چین پیگیر شدیم که شرکت چینی اعلام کرد قایق‌ها را فرستاده است.» او ادامه داد: «در نهایت گمرک در آذر سال گذشته به ما اعلام کرد که بیاییم کانتینرها را خالی کنیم و اکنون ۱۰۰ میلیون تومان هم بابت هزینه کانتینرها باید پرداخت کنیم که واقعاً این درست نیست. این همه مدت پیگیر شدیم اما نگفتند قایق‌ها رسیده است و بعد از چند ماه می‌گویند بیاییم کانتینرها را خالی کنیم و ۱۰۰ میلیون هم بپردازیم. این واقعاً قشنگ نیست.»
 سهرابیان در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون توانایی پرداخت ۲۲۷ میلیون بدهی قبلی به گمرک را دارد یا خیر نیز گفت: «من هیچ موقع نمی‌گویم ندارم و نمی‌توانم پرداخت کنم اما برخی افراد مسئول هم با دید پدرانه به ورزش نگاه نمی‌کنند. از این رو ما، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید دست به دست هم دهیم تا این مسأله را حل کنیم. اینکه من باید از گلوی ورزشکارانم بزنم تا بدهی‌های قبل را پرداخت کنم، واقعاً قشنگ نیست. البته مطمئن باشید که نمی‌گذارم ورزشکاران آسیبی ببینند.»
 
 
محرومیت چهارساله دو کشتی‌گیر به دلیل دوپینگ
دو کشتی‌گیر به دلیل تخلف دوپینگ با محرومیت چهار ساله مواجه شدند. طبق فصل ۱۴ از مجموعه قوانین مبارزه با دوپینگ ایران، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) موظف است آرای محرومیت صادر شده را پس از قطعی شدن، به صورت عمومی اعلام کند و از این رو دو ورزشکار به دلیل تخلف از مقررات دوپینگ مصرف ماده ممنوعه (بند 1/2)، پس از گذراندن روند قانونی و حقوقی با محرومیت همراه شدند.
مسعود کمروند کشتی‌گیر آزادکار به دلیل مصرف ماده ممنوعه استروئید آنابولیک (استانوزولول) به مدت چهار سال از پنجم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا چهارم بهمن‌ماه، ۱۴۰۳ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.همچنین آرمان طهماسبی کشتی‌گیر فرنگی به دلیل مصرف ماده ممنوعه استروئید آنابولیک (بولدنون) به مدت چهار سال از ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

 


Page Generated in 0.0049 sec