printlogo


کد خبر: 227134تاریخ: 1400/1/15 00:00
خبر کوتاه

اعلام جدیدترین رنکینگ جهانی تیراندازی
فروغی در رده نخست تپانچه قرار گرفت
جواد فروغی دارنده مدال طلای جهان در جدیدترین رده‌بندی جهانی در جایگاه نخست تپانچه بادی قرار گرفت. در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی در سال 2021 اعلام شد که جواد فروغی دارنده مدال طلای جهان در رده نخست تپانچه بادی 10 متر قرار گرفت. 2 تیرانداز هندی در این ماده‌ در رده‌های دوم و سوم هستند.
در همین ماده و در بخش زنان، گلنوش سبقت‌الهی که موفق به کسب مدال نقره میکس مسابقات جهانی دهلی شد، در رده هفتم قرار گرفت. او همچنین در ماده 25 متر در رده دهم ایستاد. در تفنگ بادی 10 متر مردان، پوریا نوروزیان بیست و دوم، حسین باقری بیست و پنجم و امیرمحمد نکونام بیست و هشتم شدند. در تفنگ سه وضعیت، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام به ترتیب در رده‌های 21 و 23 جهان ایستادند.
 
 
بازی‌های دانشجویان جهان باز هم عقب افتاد
مسابقات المپیک دانشجویان جهان که قرار بود تابستان سال جاری در شهر چنگدوی چین برگزار شود به سال آینده موکول شد.
فیزو، فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی اعلام کرد که مسابقات یونیورسیاد چینگدوی چین که قرار بود تابستان سال جاری برگزار شود، به سال 2022 موکول شده است. دلیل این تصمیم فیزو شرایط خاص ورزش جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تبع آن محدود شدن سفر‌های بین‌المللی در مقطع فعلی است. هنوز تاریخی دقیق برای برگزاری یونیورسیاد چنگدو مشخص نشده است اما طبق اعلام فیزو، تعویق مسابقات با هماهنگی و موافقت نهاد‌های مرتبط صورت گرفته است. همچنین طبق اعلام فیزو، بازی‌های یونیورسیاد چنگدو در شرایط مشابه با المپیک 2020 توکیو با وجود موکول شدن به سال 2022 با همان عنوان قبلی‌اش یعنی یونیورسیاد 2021 چنگدو شناخته می‌شود. این دومین باری است که بازی‌های المپیک دانشجویان جهان سال 2021 دستخوش تغییر برنامه می‌‌شود. البته دفعه اول جابه‌جایی در برنامه زمانی برگزاری این مسابقات چندان قابل توجه نبود چرا که زمان آغاز مسابقات را تنها برای 2 روز به تعویق انداخت تا از تداخل زمانی این بازی‌ها با المپیک توکیو جلوگیری شود.
بازی‌های یونیورسیاد 2021 چنگدوی چین قرار است در 268 رویداد دارای مدال در 18 رشته ورزشی برگزار شود و کاروان ایران همواره در این بازی‌ها حضور پررنگی داشته و طبیعی است که این تغییر در برنامه فدراسیون دانشگاهی ایران نیز تأثیر می‌گذارد.
 
 
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته عقب افتاد
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان به دلیل نگرانی‌ها بابت شیوع کرونا، لغو شد. با وجود ثبت‌نام بیش از هزار کاراته‌کا برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در دو بخش مردان و زنان، فدراسیون کاراته این مسابقه‌ها را لغو کرد.
به گفته وحید مومنی، دبیر فدراسیون کاراته، قرار بود این مسابقات از هجدهم تا بیست و چهارم فروردین به میزبانی تهران برگزار شود اما با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان، احتمال آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت کاراته‌کاها، پس از مشورت با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم بر این شد که مسابقات لغو و در زمان دیگری که پس از ماه مبارک رمضان است، برگزار شود.
دبیر فدراسیون کاراته در ادامه گفت: «علاوه بر مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان، انتخابی تیم‌های ملی پایه و مسابقات سوپر لیگ نیز در دستور کار فدراسیون است که برگزاری آنها منوط به شرایط کرونایی کشور است. امیدواریم شرایط به شکلی پیش رود که بتوانیم تمام این مسابقات را برگزار کنیم.»
 
 
حضور میراسماعیلی در کنگره اتحادیه آسیایی جودو
رئیس فدراسیون جودو به منظور حضور در جلسه آسیای مرکزی جودو و کنگره سالیانه اتحادیه جودوی آسیا وارد قرقیزستان شد.
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی کشورمان و نایب رئیس جودوی منطقه آسیای مرکزی روز گذشته (شنبه 14 فروردین) وارد قرقیزستان شد. جلسه کنگره سالیانه اتحادیه جودوی آسیا نیز امروز (یکشنبه 15 فروردین‌ماه) برگزار می‌شود. مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از 17 فروردین ماه به مدت سه روز به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار می‌شود.
ملی‌پوشان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قالب دو گروه عازم قرقیزستان می‌شوند. مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از روز 17 فروردین‌ماه به مدت سه روز در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0.0048 sec