printlogo


کد خبر: 227131تاریخ: 1400/1/15 00:00
انگیزه‌های دروازه‌بان باتجربه گل گهر برای ادامه لیگ
حقیقی دوباره اوج می‌گیرد؟

نسرین کاظمی     

علیرضا حقیقی بعد از باخت خانگی گل گهر مقابل تراکتور در هفته دوازدهم نیمکت‌نشین شد. خیلی‌ها اشتباهات او در چند بازی را دلیل تصمیم امیر قلعه‌نویی دانستند. با اینکه گمانه‌زنی‌های بسیاری در این خصوص شنیده شد اما این دروازه‌بان باتجربه سکوت اختیار کرد تا تیمش را دچار حواشی بیشتر نکند. البته سعید الهویی مربی تیم در مقطعی خیلی کوتاه به دلایل این موضوع اشاره داشت: «بخشی از این موضوع مربوط به مسائل فنی است و بخش دیگری مربوط به مشکلات شخصی علیرضا است و آقای قلعه‌نویی تصمیم گرفت به او استراحت دهد تا در بازگشت کارش را با تمرکز بیشتری دنبال کند.»
بازگشت او پنج، شش هفته طول کشید تا اینکه دوباره امیر قلعه‌نویی به او اعتماد کرد. اما باز هم حقیقی در اظهارنظر جدیدش خیلی سربسته به مسأله نیمکت‌نشینی‌اش اشاره کرد. او می‌گوید: «امیر قلعه‌نویی پر افتخارترین مربی لیگ برتر به حساب می‌آید و خوشحالم که تجربه کار با او را به دست آوردم. چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام اما گاهی درون خانواده مشکلاتی پیش می‌آید که اینها در فوتبال طبیعی است. سلایق مختلف و تضاد سلیقه‌ها مسبب این مشکلات درون تیمی است اما امیر قلعه‌نویی بزرگتر و سرمربی تیم است و خوشحالم از اینکه یک نیم فصل را در کنار او سپری کردم و همه تلاش خود را به کار می‌گیرم که در بازی‌های باقیمانده کم نوسان و با قدرت درون دروازه حاضر شوم تا در پایان فصل هم تیم و سرمربی به خواسته‌های خود برسند و من هم به آن چیز‌هایی که در ذهن دارم و برای خود ترسیم کرده‌ام برسم. من در بیشتر هفته‌ها که در ترکیب تیم قرار گرفتم، سعی کردم ارائه‌گر بازی‌های خوبی باشم و به این مهم هم دست پیدا کردم اما در برخی از دیدارها هم اشتباهاتی داشتم. به هر صورت این نوسان در فوتبال هم از سوی تیم‌ها و هم از سوی بازیکنان وجود دارد. تلاش خواهم کرد در بازی‌های باقیمانده کمتر دچار نوسان شوم و یا حتی نوسان در کار من دیده نشود.» حقیقی با اینکه حالا تیم ملی را هم در رقابت با بیرانوند، مظاهری، لک، نیازمند و عابدزاده از دست داده اما به نظر می‌رسد انگیزه‌های بسیاری برای بازگشت به چارچوب دروازه تیم ملی دارد. «به ‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به تصمیم آقای اسکوچیچ احترام می‌گذارم؛ از سویی تلاش خواهم کرد در بازی‌های باشگاهی عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارم تا همچنان شانس دعوت به اردوی تیم ملی را داشته باشم.»
البته امیر قلعه‌نویی هم که در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و بازیکنان مطرحی را هم به خدمت گرفته، مدعی شده که برای این تیم برنامه‌های چندساله دارد. او به آینده نگاه می‌کند و علاقه‌ای به صحبت درباره اتفاقات گذشته ندارد. او می‌گوید: «گل‌گهر را با مطالعه انتخاب کردیم و وقتی قصد داشتیم به اینجا بیاییم همه جوانب را سنجیدیم و به این نتیجه رسیدیم انتخاب خوبی است. امکانات سخت‌افزاری گل‌گهر فوق‌العاده است و یک مجموعه خوب و حرفه‌ای که نگاه بلند مدت دارند. برای تبدیل شدن گل‌گهر به یک تیم بزرگ و قدرتمند نیاز است که صبور باشیم و در حال برداشتن قدم‌های اول هستیم و امیدوارم بتوانیم برنامه‌هایمان را به خوبی در این تیم پیاده کنیم. انتظارم از گل‌گهر فقط آن ثباتی است که مدنظرمان است تا امسال به آن دست پیدا کنیم. کارخانه گل‌گهر یکشبه تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور نشده است و برنامه‌ریزی پشت آن بوده و در فوتبال هم این تیم تازه دومین فصل لیگ برتری خودش را تجربه می‌کند و نیاز به زمان دارد تا برنامه‌های خودمان را پیاده کنیم و در فصل‌های بعد به اهدافی که در عرصه داخلی و بین‌المللی داریم و آن هم رفتن به رقابت‌های آسیایی است، دست یابیم که دور از دسترس نیست.»
 
 
گل‌گهر یک ماه بدون بازی
تیم گل‌گهر سیرجان دقیقاً یک ماه است که در لیگ برتر بازی نکرده است. گل‌گهر سیرجان در هفته هفدهم لیگ برتر در روز 16 اسفند مقابل مس رفسنجان قرار گرفت که در این بازی خانگی به تساوی بدون گل رسید. بعد از آن شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار بود با فولاد خوزستان بازی کنند اما به خاطر حضور تیم اهوازی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و خستگی بازیکنان این تیم، بازی هفته هجدهم گل‌گهر به تعویق افتاد که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است. حالا گل‌گهر سیرجان قرار است فردا،  16 فروردین مقابل ماشین‌سازی تبریز قرار بگیرد. گل‌گهر در این بازی میزبان است که به نظر می‌رسد این مسأله هم باعث شد شاگردان قلعه‌نویی استراحت خوبی در این مدت داشته باشند تا با تمام قوا برای حضوری بهتر در سال جدید آماده شوند.
 
 

Page Generated in 0.0051 sec