printlogo


کد خبر: 227127تاریخ: 1400/1/15 00:00
سوژه

الکوره: AFC درخواست فولاد را رد کرد!
پایگاه خبری «الکوره» مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا، درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای تغییر محل برگزاری مسابقه تیم‌های فولاد ایران و العین امارات، در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را رد کرده است. الکوره درباره رویدادهای مرتبط با بازی تیم‌های ایرانی در مسابقات گروه‌هایی که به میزبانی عربستان برگزار می‌شود، نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی عربستان در سه گروه از رقابت‌های لیگ قهرمانان خبر داده بود که یکی از آنها، گروه C با حضور استقلال ایران و گروه D با حضور برنده بازی فولاد و العین امارات خواهد بود.» فدراسیون فوتبال ایران، تصمیم AFC درباره تغییر محل مسابقه تیم‌های فولاد و العین و انتقال این بازی از امارات به عربستان را رد کرد و عصر جمعه با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواهان تغییر محل بازی  شد. اعتراض این فدراسیون به تصمیم AFC به دلیل شرایط امنیتی کشور عربستان اعلام شد. بر اساس پیگیری‌های سایت الکوره، یکی از منابع در کمیته مسابقات AFC در این خصوص اعلام کرد که باشگاه‌های ایرانی، بازی‌های خود را طبق برنامه و در تاریخ‌های مقرر در عربستان برگزار خواهند کرد. این منبع همچنین اعلام کرد کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم خودش را در خصوص بازی‌های مرحله گروهی و همچنین پلی‌آف تغییر نمی‌دهد. همچنین AFC به دنبال دفاع از حقوق همه باشگاه‌ها خواهد بود و نامه‌هایی در مورد تغییر برنامه یا زمان برگزاری بازی‌ها در این مقطع، مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
 
 
آذری: عربستان کشور امنی نیست
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان می‌گوید اگر میزبانی را به عربستان بدهند از حقمان دفاع می‌کنیم. آذری با اشاره به اینکه برای میزبانی بازی‌های فولاد خورستان در لیگ قهرمانان آسیا منتظر جواب نامه AFC هستیم، ادامه می‌دهد: «طبق استاندارد کمیته امنیت AFC، عربستان کشور امنی نیست ولی اگر با این وجود باز هم میزبانی را به عربستان بدهند جای تعجب دارد، چرا که سال ۹۸ محل بازی ذوب‌آهن و النصر عربستان از شهر کربلای عراق به امارات منتقل شد. به هر حال اگر این اتفاق بیفتد باید از حقمان دفاع کنیم. سه‌شنبه، ۱۷ فروردین با هواپیمای چارتر از اهواز به ریاض می‌رویم. به محض رسیدن به ریاض هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آغاز می‌کنیم و برنامه بازی‌ها را گرفته تا برای بازی ۲۱ فروردین آماده شویم. در حال حاضر هم بر اساس پروتکل‌های AFC در هتل اکسین اتاق تک نفره رزرو کرده‌ایم. به خاطر شباهت آب و هوایی که اهواز با ریاض دارد، همزمان با ساعت برگزاری بازی در ریاض در آنجا برای مسابقات تمرین می‌کنیم و سخت آماده می‌شویم.» مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه بازی با النصر یک جنگ نابرابر است، می‌گوید: «در CAS همه اقدامات را انجام داده‌ایم، با وجود اینکه پنجره‌مان بسته است و شرایط نابرابر داریم که البته این شرایط ربطی به فدراسیون جدید ندارد، با تیم النصر که امکانات خوبی دارد تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنیم.»
 
 
فولادی‌ها با پرواز چارتر راهی ریاض می‌شوند
تیم فولاد خوزستان ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در چارچوب بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، باید در شهر ریاض عربستان به مصاف العین امارات برود. در همین راستا کاروان فولاد، از ساعت ۱۶:۳۰ هفدهم فروردین، با پروازی مستقیم راهی ریاض خواهد شد. آنها در فاصله اعزام به عربستان، از یک سو منتظر جواب کنفدراسیون آسیا در اعتراض به ناامن بودن ریاض هستند و از سوی دیگر پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت می‌کنند تا مبادا بهانه‌ای دست عربستانی‌ها بدهند. در صورتی که شاگردان نکونام بتوانند از سد نماینده امارات عبور کنند در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های السد قطر، الوحدات اردن و النصر عربستان همگروه می‌شوند. در این صورت نخستین بازی فولادی‌ها در روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، مقابل السد قطر برگزار می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0066 sec