printlogo


کد خبر: 227106تاریخ: 1400/1/14 00:00
پرتغال؛ کمک ژوتا به رونالدو

مارک آگدن
 
 پرتغال از زمان فتح یورو 2016 تاکنون وابستگی‌اش به گل‌های کریستیانو رونالدو را کم کرده است. 
آنها در حالی فاتح آن تورنمنت شدند که رونالدو در اوایل بازی فینال مصدوم شد و زمین را ترک کرد. این بازیکن 36ساله حالا تنها شش گل ملی کمتر از رکورد 109 گل علی دایی، مهاجم سابق تیم ملی ایران دارد و مشخص است که چرا در 18 دیداری که از ابتدای سال 2019 برگزار شده، گلزن اصلی تیمش بوده است.
پرتغال در سه بازی‌اش مقابل آذربایجان، صربستان، و لوکزامبورگ به میدان رفت و جالب آن بود که دیوگو ژوتا از لیورپول بیشتر از رونالدو گل زد.
رونالدو در سه دیدار یک گل به ثمر رساند (که در برد 3 بر یک برابر لوکزامبورگ بود)، هرچند که می‌تواند بگوید اگر VAR بود، یک گل دیگر هم در صربستان به نام او ثبت می‌شد. 
داوران بازی گفتند که نتوانستند ببینند که آیا ضربه رونالدو کامل از روی خط دروازه رد شده است یا نه اما حتی اگر این گل به نام او ثبت می‌شد، باز هم آمار او به ژوتا نمی‌رسید که در این سه بازی، سه گل به ثمر رساند.
دو گل او برابر صربستان و یک گلش مقابل لوکزامبورگ تیتر رسانه‌ها نشد اما اگر پرتغال بخواهد از عنوان قهرمانی‌اش در یورو دفاع کند، باید بار گلزنی روی دوش همه تقسیم شود تا اینکه تنها روی شانه‌های خسته رونالدو 36ساله باشد.
 اگر ژوتا، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، ژوائو فلیکس، آندره سیلوا، و پدرو نتو همه در گلزنی سهیم باشند، پرتغال مدعی جدی فتح یورو 2020 خواهد بود.
 
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0043 sec