printlogo


کد خبر: 227105تاریخ: 1400/1/14 00:00
اسپانیا: نگران از فراز و نشیب

سید لاو
 
 لوییس انریکه بیشتر از یک ساعت در آسانسور گیر افتاده بود و نزدیک بود به بازی با کوزوو در روز چهارشنبه نرسد. با توجه به عملکرد اسپانیا در دو بازی قبلی، او شاید ترجیح می‌داد در همان آسانسور باشد تا اینکه بازی تیمش را از نزدیک ببیند اما او در مصاحبه پس از بازی گفت که انتظار نداشت تیمش اینقدر خوب باشد.
 اسپانیا به‌وضوح بهتر از قبل بازی کرد. آنها در بازی اول خود مقابل یونان به تساوی یک - یک رسیدند و سپس نیاز به گل بسیار دیرهنگام دنی اولمو داشتند که با خوش‌شانسی به ثمر رسید و باعث شد گرجستان را ببرند اما اسپانیا در بازی سوم توانست کوزوو را با نتیجه 3 بر یک ببرد و دیدارهای ملی را در اوج به پایان برساند.
انریکه گفته بود: «من نگرانم». تیم او مقابل تیم‌های به‌شدت دفاعی، مالک توپ و میدان می‌شود اما نمی‌تواند فرصت بسازد و در خط دفاعی هم متزلزل به نظر می‌رسد. تیم او سرشار از استعداد است اما شخصیت بالایی ندارد و آن لبه برّنده را هم در اختیار ندارد. یعنی همان مشکلات همیشگی. حالا اسپانیا می‌تواند بر مبنای این عملکرد به پیش برود. انریکه گفت: «مقابل یونان و کوزوو، نمره پایین 7 از 10 را داشتیم و برابر گرجستان، 6 از 10 بودیم اما من از آنچه در میدان دیدم راضی‌ام.»
البته در این 10 روز چیزهای زیادی برای انریکه شفاف نشده است، جز اینکه پدری، بازیکن تهاجمی بارسلونا، با وجود سن و تجربه کم، شایستگی حضور در ترکیب ثابت را دارد. 
جوردی آلبا و آلوارو موراتا هم حقشان حضور در ترکیب است. اولمو اوضاعش را در تیم ملی خراب نکرد، هرچند که به هر حال یک قدم به عقب برداشت. ترکیب تیم مقابل یونان تقریباً همانی بود که در برد 6 بر صفر برابر آلمان به میدان فرستاده شده بود. آن پیروزی می‌توانست نشان دهد که اسپانیا سرانجام به ترکیب ثابت خود رسیده است اما در پایان بازی با یونان، تردیدها برگشت. سخت بتوان دریافت که اسپانیا در تابستان چه خواهد کرد. 
حتی پیش‌بینی این تیم در حال حاضر هم کار دشواری است. انریکه گفت: «لیست ما در یورو از 24 بازیکنی که دعوت کرده بودیم و 10 نفر دیگری که فرصتش را دارند، تشکیل خواهد شد.» صحبت‌های او کمکی به شفاف‌تر شدن اوضاع نکرد.
 

Page Generated in 0.0044 sec