printlogo


کد خبر: 227104تاریخ: 1400/1/14 00:00
آلمان؛ کهنه‌کارها به کمک می‌آیند؟

اشتفان اورسفلد
 
وقتی آلمان سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را تجربه کرد، زنگ هشدار به صدا درآمد. آنها در لیگ ملت‌های اروپا در ماه نوامبر، با نتیجه 6 بر صفر به اسپانیا باختند اما پیروزی 3 بر صفر برابر ایسلند و یک بر صفر مقابل رومانی به یواخیم لو – که در پایان یورو از آلمان خواهد رفت – اجازه داد که کمی نفس بکشد.
تونی کروس 31ساله، هافبک رئال مادرید، پیش از بازی با ایسلند اردوی تیم را ترک کرد اما ایلکای گوندوغان، یاشوا کیمیش و لئون گورتزکا عالی بودند و در خط حمله هم سرژ گنابری، کای هاورتز، و لروی سانه فرصت‌های بسیاری ساختند.
اما در شکست بهت‌انگیز 2 بر یک مقابل مقدونیه شمالی، آلمان فرو پاشید. لو، بدون اینکه نیازی به این کار باشد، ترکیب تیم را به هم زد. او از سیستم 3-3-4 نامتقارن استفاده کرد و روبین گوسنس، مدافع چپ تیم را به جلوتر برد. این کار باعث تزلزل در خط دفاعی شد.
 در حمله هم آلمان موقعیت‌ها را خراب کرد و تیمو ورنر، مهاجم چلسی فرصتی عالی برای اینکه نشان دهد شایسته نقش پررنگ‌تری در تیم ملی است را از دست داد.
کروس بازی نکرد اما بسیاری می‌گویند او باید نقشی کلیدی داشته باشد. صحبت از بازگشت توماس مولر و متس هوملس به تیم ملی هم پررنگ‌تر شده است. 
آنها احتمالاً در آخرین دیدارهای لو روی نیمکت آلمان حاضر خواهند بود اما مسأله این است که آیا این گروه قدیمی می‌توانند برای آخرین بار عملکردی عالی داشته باشند و اوضاع را خراب نکنند؟
فرانسه، پرتغال و مجارستان در مرحله گروهی یورو به دیدار آلمان خواهند رفت و حالا امید آلمان به بازیکنان قدیمی‌اش است. 
آنها تحت فشار هستند و لو باید مبارزه کند تا میراث خوبی از خود بجا بگذارد.
 

Page Generated in 0.0045 sec