printlogo


کد خبر: 227103تاریخ: 1400/1/14 00:00
نگاهی به عملکرد غول‌ها در مقدماتی جام جهانی؛ در آستانه یورو
فرانسه؛ دمبله درخشید

ژولین لوران
 
برای دیدیه دشان، سه دیداری که فرانسه در زمان بازی‌های ملی انجام داد از نظر صعود به جام جهانی 2022 خیلی مهم نبود. فرانسه بی‌تردید از گروهش، که اوکراین، فنلاند، بوسنی و هرزگووین و قزاقستان در آن حضور دارند، صعود می‌کند. مسأله بیشتر این بود که به برخی بازیکنان پیش از تابستان فرصت بازی داده شود.
عثمان دمبله از بارسلونا دو سال و نیم بود که به تیم ملی دعوت نشده بود و باید می‌درخشید، که البته درخشید. او با عملکرد مثبت، رفتار عالی و تکنیک بالا، در پستی به میدان رفت که متفاوت با نقشی بود که در این فصل لالیگا داشت. 
فرانسه واقعاً به سرعت بالای او احتیاج دارد. او در آستانه یورو برای حضور در ترکیب ثابت فرانسه می‌جنگد. اگر دشان بخواهد محافظه‌کارانه عمل کند و آدرین رابیو را در سمت چپ خط میانی یا حتی جلوتر بازی بدهد، دمبله و یا کینگزلی کومان می‌‌توانند در ترکیب ثابت قرار بگیرند. در هر حال، اینکه دمبله چنین فرمی داشته باشد بسیار مثبت است.
آنتونی مارسیال هم یک سال و نیم صبر کرد تا به تیم ملی برگردد و از این فرصت هم استفاده برد.
 او مقابل قزاقستان در ترکیب ثابت به میدان رفت و پاس گل دمبله را داد اما حضور او در فهرست 23نفره فرانسه برای یورو در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. او باید تا پایان فصل، اوضاعش را در منچستر یونایتد واقعاً بهتر کند تا بخت آن را داشته باشد که به‌عنوان ذخیره اولیویه ژیرو، کیلیان امباپه، یا آنتوان گریزمان دعوت شود.
بازگشت دمبله خبر خوبی برای فرانسه بود، ولی استمرار فوق‌العاده گریزمان در این مدت حیرت‌انگیز بوده است. این مهاجم بارسلونا رکورد پاتریک ویه‌را با 44 بازی ملی پیاپی را شکست و به این ترتیب مرد آهنین فرانسه در یورو خواهد بود.

Page Generated in 0.0044 sec