printlogo


کد خبر: 227097تاریخ: 1400/1/14 00:00
چند نگرانی که اسکوچیچ اضافه کرد

مازیار گیلکان
 
نگرانی‌ها برای بازی‌های دشوار تیم ملی در راه جام جهانی کم بود، حالا تغییرات دراگان اسکوچیچ و نحوه انتخاب بازیکن توسط او نیز به نگرانی‌ها اضافه کرده است.
تیم ملی فرصتی برای آزمون و خطا با بازیکنان جدید و کم‌تجربه ندارد اما درگان اسکوچیچ انگار فارغ از وضعیت تیم ملی در آستانه بازی‌های راهیابی به جام جهانی به فکر تجربه کردن نفرات جدید است که بعید است بتوانند در بازی‌های متمرکز بحرین گره‌ای از گره‌های تیم ملی را بگشایند.
شاید در یک وضعیت مناسب در تیم ملی، فرصت دادن به بازیکنان تازه‌وارد در بازی‌های دوستانه منطقی باشد اما در حالی‌که تیم ملی فرصت چندانی برای برگزاری بازی تدارکاتی ندارد، کمی عجیب است که سرمربی تیم ملی بازیکنان جدید را امتحان کند.
دراگان اسکوچیچ اما پاسخ این نقد را داده است: «به خاطر محدودیت‌های کرونایی یکسری بازیکنان مثل علیرضا جهانبخش و سامان قدوس از انگلیس، امیر عابدزاده از پرتغال و ... نتوانستند از مقصد کشورشان به ایران بیایند. مرتضی پورعلی‌گنجی، صادق محرمی، کاوه رضایی و بازیکنان استقلال را به خاطر اینکه کرونایی بودند، در اختیار نداشتیم. قطعاً از این بازیکنان در اردوی خردادماه تیم ملی استفاده می‌کنیم و آنها را بازی خواهیم داد چراکه حساب ویژه‌ای روی این نفرات باز کردیم اما در این اردو سعی داشتیم نفرات جوان‌تر را بازی دهیم که البته این اتفاق، پیامی برای بازیکنان لیگ بود که بدانند دیده می‌شوند.»
دراگان اسکوچیچ با نفرات اصلی که در اختیارش بودند هم هنوز به فرم اصلی نرسیده، هنوز برداشت‌های دقیقی از بازیکنانش در دست ندارد و این را در بازی با سوریه نشان داد، نکاتی که می‌تواند برای تیم ملی در بازی‌های متمرکز بحرین دردسرساز شود. اسکوچیچ البته ادعای دیگری دارد: «من برای انتخاب بازیکنان یک سطح استاندارد را تعریف می‌کنم و آنها نیز باید همانطور که من انتظار دارم، بازی کنند و این را هم باید بگویم که من حتی بازیکنان را بهتر از خودشان می‌شناسم.» این جملات را در پاسخ به چرایی دعوت نکردن چند بازیکن گفته است اما مسأله این است که نفرات منتخب خودش را با شناخت دقیق فنی بازی نمی‌گیرد و بهترین نمایش آنها را ارائه نمی‌دهد.
توقعات از اسکوچیچ بالاست و او می‌داند چه کار دشواری را پیش رو دارد. نقدها به او در آینده سختگیرانه خواهد شد و خودش حتماً می‌داند که همه چیز به عملکرد او بستگی دارد.
 

Page Generated in 0.0045 sec