printlogo


کد خبر: 227083تاریخ: 1400/1/14 00:00
پرسپولیس 1400؛ قهرمانی پنجم و موفقیت آسیایی چرا که نه؟

از امروز داستان برای پرسپولیس در سال جدید شروع می‌شود. از 28 اسفند و آن بازی که تیم برای خودش کمی سخت کرد و آخر سر برنده شد تا الان بیشتر از دو هفته گذشته اما با در نظر گرفتن تحویل سال، تعطیلی نوروز و دوری از مسابقات لیگ و رفتن به بازی‌های ملی انگار ماه‌هاست از این تیم دور شده‌ایم.
پرسپولیس مدل 1400 از امروز کارش را شروع می‌کند. اتفاق خاصی که در تیم نیفتاده. خوشبختانه آرامش نسبی در تیم برقرار است. شب عید 5 درصد دیگر از مطالبات بازیکنان و کادر فنی پرداخت شد و با اینکه حد نصاب پرداخت شده با اینجای فصل متناسب نیست اما حداقل اینکه غرغر بازیکنان آنقدر بلند نشده که گوش کادر فنی را آزار بدهد.
پرسپولیس بعد از بازی مسجدسلیمان فقط 5 روز استراحت کرد و سربازان یحیی مثل کارمندان بانک‌ها و ادارات دولتی حتی یک روز زودتر از آنها سر تمرین حاضر شدند تا برای بازی‌های فشرده پیش رو آماده شوند.
 از روز 4 فروردین پرسپولیس تمریناتش را شروع کرده اما در این 10 روزی که گذشت اتفاقات کمی هم نیفتاد. از داستان تمرین انفرادی آل‌کثیر و فیلم لو رفته از تمرین او که شایعه محرومیت دوباره‌اش را سر زبان انداخت، بگیرید تا کل کل دوباره مدیران باشگاه با طرف‌های آبی. این وسط مصاحبه وزیر و حمایت از رسول پناه مدیر مستعفی و مغضوب کادر فنی هم حسابی سر و صدا به پا گرد. مصاحبه‌ای که با واکنش پسر زنده‌یاد جعفر کاشانی مواجه شد. در این 10 روز ابراهیم شکوری سخنگوی باشگاه حسابی فعال بود و درباره لیگ قهرمانان، موضع مدیران استقلال و انتخاب لباس تیم و ... کلی صحبت کرد. در ایام نوروز پرسپولیس در روزهایی که 5 بازیکنش را به خاطر اردوی تیم ملی در اختیار نداشت یک بازی دوستانه با سایپا برگزار کرد تا از شرایط مسابقه دور نباشد. همچنین در این ایام باشگاه از لباس‌های جدید تیم رونمایی کرد. لباس‌هایی که رنگ‌هایش بر اساس نظرسنجی از هواداران انتخاب شده و برای اولین بار رنگ کیت سوم هم مشخص شد.
اتفاقات حاشیه اطراف پرسپولیس در این روزهای کم سپری شده از سال 1400 کم نبود. مثل اینکه مشخص شد یحیی گل‌محمدی بعد از بیانیه بلندبالای مهدی رسول‌پناه و سکوت مقابل ادعاهای او به صورت رسمی از سرپرست سابق باشگاهش شکایت کرده است! گله‌گذاری رادو در فرودگاه تهران به خاطر رعایت نکردن شرایط کرونایی، فوت مادر افشین پیروانی که مدیر تیم را تا دو روز قبل از تیم دور نگه داشته بود، مطرح شدن شایعه بازگشت علی علیپور به پرسپولیس بعد از ترانسفر نافرجام مهدی ترابی و بازگشت او به تیم، شفاف‌سازی دوباره شجاع خلیل‌زاده درباره جدایی‌اش و اینکه دوباره به پرسپولیس باز خواهد گشت، سفت و سخت گرفتن باشگاه به اعضای تیم برای مصاحبه کردن و محدودیت‌هایی که برای ماجرای کرونا اعمال شد، ناراحتی بازیکنان و مدیران پرسپولیس از اظهارنظر حاشیه‌ساز حجت نظری عضو هیأت مدیره استقلال و دلشوره عجیب باشگاه از ویروس جهش یافته در هند از جمله حاشیه‌های پیرامون پرسپولیس در ایام نوروز بود.
با تمام این حواشی و اتفاقات پرسپولیس امروز در آرامش نسبی و قابل قبول حرکت دوباره‌ای برای افتخارآفرینی آغاز خواهد کرد. سرخ‌ها در رقابتی فوق‌العاده نزدیک با سپاهان فعلاً به خاطر اختلاف اندک گل زده صدر جدول را به حریف دوباره به پاخاسته‌شان در این فصل داده‌اند اما از ابتدای فصل گلات قهرمانی (پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر) را هدف گرفته‌اند و اصلاً نمی‌خواهند در راه رسیدن به این هدف بزرگ و استثنایی کوتاه بیایند.
دومین هدف بزرگ پرسپولیس عبور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در هند است. مأموریتی که حدود 10 روز دیگر آغاز خواهد شد و تیم یحیی دوباره در ماراتنی شبیه آنچه در مهرماه سال گذشته در قطر اتفاق افتاد باید آن وجه معتبر و غرور انگیز خود در قاره را حفظ کرده و عیان کند تا ثابت شود رسیدن به فینال 2020 با تمام محدودیت‌ها و دست اندازها اتفاقی و شانسی نبوده است.
پرسپولیس برای رسیدن به این دو هدف هم انگیزه دارد هم توان و با رعایت جزئیات و تیزهوشی در هر دو عرصه می‌تواند خوشبخت و کامیاب باشد. این تیم در صورت رسیدن به آرامش می‌تواند با آزاد کردن پتانسیل‌های فنی‌اش به هر هدفی دست یابد. قهرمانی متوالی پنجم در لیگ برتر در دسترس‌تر به نظر می‌رسد و تکرار آن کار بزرگ در آسیا کمی رویایی‌تر اما باور کنید این رویا هم دست یافتنی است. یادتان باشد تیم 2018 و 2020 با چه محدودیت‌ها و مشکلاتی بزرگی کردند تا با در نظر گرفتن شرایط تیم فعلی برای کسب افتخارات بعدی امیدوار شوید.
 

Page Generated in 0.0050 sec