printlogo


کد خبر: 227063تاریخ: 1400/1/14 00:00
چالش بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا
شروع بازی‌های استقلال در نیمه‌شب!

فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال چالش‌آفرین خواهد بود. گرچه سازمان لیگ برتر فوتبال با لغو بازی استقلال مقابل صنعت نفت که قرار بود در آبادان برگزار شود، موافقت کرده است تا آبی‌ها با دغدغه کمتری راهی این عرصه شوند اما زمان برگزاری این بازی‌ها به یک دغدغه بزرگ برای کادرفنی استقلال تبدیل شده است.
در برنامه‌‌ای که اعلام شده، استقلال دو بازی نخست خود را باید در ساعت 24:00 به وقت محلی برگزار کند که زمان شروع این بازی به وقت ایران 1و30دقیقه بامداد می‌شود. شروع بازی در چنین زمانی شاید برای تیم‌های عربی بخصوص سعودی‌ها و حتی قطری‌ها تصمیم خوشایندی باشد اما برای باشگاه‌های ایرانی این یک موضوع نگران‌کننده است.
استقلال در ماه‌های اخیر اغلب بازی‌های خود را حدفاصل ساعت 15 تا 18 برگزار کرده است و هرگز با بازی در ساعاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته، آشنا نیست. معمولاً در زمانی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته شده بازیکنان استقلال در حال استراحت و خواب به‌سر می‌برند و روشن نیست در زمان اندک باقی مانده تا شروع بازی‌ها آیا فرهاد مجیدی بتواند با تدابیری بازیکنانش را به تطبیق‌پذیری برای برگزاری بازی در چنین زمانی نزدیک کند، یا خیر؟‌!
بخش نگران کننده‌تر ماجرا آنجا است که بازیکنان استقلال با اختلاف ساعت یک‌ونیم ساعته نیز مواجه‌اند و بعد از ورود به شهر جده عربستان باید لااقل 3 روز زمان سپری کنند تا با این اختلاف زمان به خوبی خو بگیرند. طبق برنامه‌ای که اعلام شده، قرار است کاروان استقلال 5 روز زودتر از اولین بازی خود راهی عربستان شوند و تمرینات خود را در این شهر دنبال کنند.
سعودی‌ها که از میزبانی خوشحالند، ابراز امیدواری کرده‌اند که بهترین امکانات در اختیار استقلال قرار بگیرد. تجربه نیز نشان می‌دهد سعودی‌ها در پذیرایی از مهمانان خود همه گونه امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهند اما مسأله اصلی استقلال تمرین در یک زمین هموار یا استقرار در یک هتل مناسب نیست.
مسأله تیم استقلال زمان شروع بازی‌ها است که احتمال مصدومیت و آسیب دیدگی را میان بازیکنان این تیم به نقطه اوج می‌رساند. شاید فرهاد مجیدی برای کاستن از احتمال مصدومیت‌ها و تطبیق‌پذیری‌ها بعد از برگزاری بازی حساس خود با پیکان تمرینات تیمش را به زمان‌های پایانی شب موکول کند تا آبی‌ها بیش از هر زمان دیگری به بازی در ساعات پایانی عادت کنند.
گفته می‌شود مجیدی قصد دارد تمرینات استقلال را به بعد از ساعت 9 شب موکول کند تا قبل از پرواز به سوی جده عربستان بازیکنانش تا حدی زیادی به بازی در زمان‌های پایانی شب آشنا شود.
 
برنامه بازی‌های استقلال به وقت محلی به شرح ذیل است؛
26فروردین (استقلال-الاهلی)، ساعت:24:00
29فروردین (استقلال-الشرطه)، ساعت:24:00
1اردیبهشت (استقلال-الدحیل)، ساعت:21:00
4اردیبهشت (استقلال-الدحیل)، ساعت24:00
7اردیبهشت (استقلال-الاهلی)، ساعت:24:00
10اردیبهشت (استقلال-الشرطه)، ساعت:21:30
* لازم به ذکر است که میان کشور ایران و عربستان 90 دقیقه اختلاف ساعت وجود دارد و زمان شروع این بازی‌ها به وقت ایران یک ساعت و نیم بیشتر خواهد بود. یعنی اگر بازی‌ها به وقت محلی ساعت 24:00 باشد به وقت ایران 1و30 دقیقه بامداد است.
 
 
مددی: سعودی‌ها قول دادند ما را معطل نکنند
احمد مددی، مدیرعامل استقلال درباره نشست در جلسه هماهنگی کنفدراسیون فوتبال که به صورت مجازی برگزار شده، توضیحاتی می‌دهد. مدیرعامل استقلال می‌گوید: «روز دوشنبه (هفته گذشته) کنفرانسی آنلاین از سوی AFC جهت هماهنگی‌های این بازی‌ها برگزار شد که آقای قیم مدیر بین‌الملل باشگاه هم در این جلسه آنلاین شرکت داشت. در این جلسه سعودی‌ها قول داده‌اند که همکاری لازم را انجام دهند و معطلی در فرودگاه و صدور ویزا و ... وجود نداشته باشد.
 قرار است سعودی‌ها دو هتل را به ما پیشنهاد بدهند و ما از میان این دو هتل، محل اسکان خود را انتخاب کنیم. در صورتی که هتل پیشنهادی‌شان مناسب نباشد، ما می‌توانیم هتل دیگری را معرفی کنیم و در صورتی که هتل مذکور از سوی تیم دیگری رزرو نشده باشد، می‌توانیم به آن هتل برویم. در این جلسه مقرر شده تا حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام، از تیم تست کرونا گرفته شود و در جده هم از تیم تست گرفته می‌شود. اگر کسی در جده تستش مثبت بود، راهی قرنطینه می‌شود و ۳ روز بعد از رفتن علائمش، دوباره از او تست گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست، به تیم برمی‌گردد. تاکنون برای ۹۰ درصد مجموعه تیم استقلال ویزا صادر شده و برای باقیمانده اعضای تیم هم در حال پیگیری هستیم. هماهنگی‌های لازم با نهادهای مربوطه در داخل هم در حال انجام است و همچنین درحال رایزنی با شرکت‌های هوایی جهت گرفتن پرواز چارتر به عربستان هستیم.»

 


Page Generated in 0.0055 sec