printlogo


کد خبر: 227060تاریخ: 1400/1/14 00:00
خبر

تلاش ملی‌پوش بادبانی برای سهمیه المپیک

ملی‌پوش قایقرانی ایران از امروز (شنبه) برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند. احمد احمدی که مدت زیادی در اسپانیا کنار قایقرانان کشورهای مختلف تمرین کرد، امیدوار است که بتواند سهمیه حضور در المپیک توکیو را دریافت کند.
احمد احمدی درباره وضعیت خود برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک بادبانی که در عمان برگزار می‌شود، گفت: «در عمان ۹ روز در قرنطینه کامل بودم و چهار مرتبه نیز تست PCR دادم. البته خیلی از تیم‌ها زودتر آمده بودند و یا چون واکسینه بودند، زودتر تمرینات خود را شروع کردند. در حال حاضر شرایطم خوب است.»
او ادامه داد: «از شنبه هفته آینده نیز مسابقات انتخابی المپیک در ۱۰ دور آغاز می‌شود. دو تا سهمیه باقی مانده است و نفر اول و دوم رنکینگ سهمیه المپیک را به دست می‌آورند. من هم تلاش می‌کنم که بتوانم یکی از سهمیه‌ها را به خودم اختصاص بدهم.»
 
 
عربستان از میزبانی رقابت‌های جوانان جهان کنار کشید
ازبکستان جایگزین شد
پس از کنار کشیدن فدراسیون وزنه‌برداری عربستان از میزبانی مسابقات جهانی جوانان، مسئولان فدراسیون جهانی اعلام کردند میزبانی مسابقات جوانان جهان از کشور عربستان و شهر جده به ازبکستان و شهر تاشکند منتقل شده است.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از تشکیل جلسه هیأت اجرایی اعلام کرد با توجه به تأثیر شیوع ویروس کرونا در برگزاری مسابقات گزینشی المپیک توکیو، اصلاحاتی را در سیستم کسب سهمیه المپیک ایجاد کرده که برای تصویب آن را به IOC ارائه کرده است. همچنین بنابر درخواست فدراسیون وزنه‌برداری عربستان، میزبانی مسابقات جوانان جهان از شهر جده عربستان به تاشکند ازبکستان انتقال یافته است.
البته تاریخ برگزاری مسابقات تغییر نکرده است و همانند قبل ۲۳ تا ۳۱ مه ‌(۲ تا ۱۰ خرداد) برگزار می‌شود . کنگره اصلاح اساسنامه فدراسیون جهانی نیز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به صورت وبینار برگزار می‌شود.
همچنین، طبق آخرین مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، جریمه مالی برای کشورهایی که به دلیل دوپینگ تعلیق می‌شوند نیز به ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد و از این پس کشورهایی که در طول یک سال سه نمونه دوپینگ مثبت داشته باشند متحمل این جریمه سنگین مالی می‌شوند. پیش از این فدراسیون جهانی تصمیم گرفته بود کشورها را با چهار نمونه دوپینگ مثبت تعلیق کند که این قانون مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت همان سه نمونه مثبت تصویب شد.
 
 
یکشنبه، نخستین نشست هیأت اجرایی
پرداخت بودجه و حقوق المپیکی‌ها در دستور کار
 هیأت اجرایی در مورد پرداخت اولین مرحله بودجه و حقوق ورزشکاران المپیکی تصمیم می‌گیرد. اولین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در سال جاری قرار است ۱۵ فروردین برگزار شود. دستور جلسه آن به این صورت است که ابتدا در مورد اولین مرحله تخصیص بودجه فدراسیون‌ها در سال جدید تصمیم‌گیری می‌شود. سپس هیأت اجرایی در مورد نحوه پرداخت حقوق ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند و سرمربیان و مربیان تیم‌های المپیکی تصمیم می‌گیرد. البته هیأت اجرایی در مورد پرداخت آن بخش از حقوق المپیکی‌ها که به کمیته مربوط می‌شود، تصمیم می‌گیرد. ستاد عالی بازی‌ها در سال گذشته تصمیم گرفت به مدت شش ماه دیگر به ورزشکاران المپیکی، سرمربیان و مربیان آنها حقوق پرداخت کند که ورزشکاران و سرمربیان ماهیانه ۵ میلیون و مربیان نصف آنها حقوق دریافت می‌کنند.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec