printlogo


کد خبر: 227059تاریخ: 1400/1/14 00:00
فتیله پیچ

اعلام رنکینگ المپیکی کشتی‌گیران
حسن یزدانی تنها صدرنشین ایران
 اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ کشتی‌گیران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو را اعلام کرد که از ایران تنها حسن یزدانی توانسته در صدر این رنکینگ قرار بگیرد. در رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، حسن یزدانی دارنده مدال‌ طلای المپیک در صدر وزن ۸۶ کیلوگرم قرار گرفت، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم هشتم است، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم در جایگاه نهم قرار دارد و یدالله محبی نیز در سنگین وزن در رده دهم جای گرفته است.
 در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم در رده پنجم قرار دارد، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم هفتم است و امیر قاسمی منجزی در سنگین وزن در رده دهم قرار دارد. بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی، نتایج کشتی‌گیران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان، رقابت‌های بین‌المللی پلیکونه ایتالیا در سال ۲۰۲۰، مسابقات قاره‌ای در سال ۲۰۲۰ و رقابت‌های بین‌المللی زیلکوفسکی و پیتلاسینکسی لهستان در سال ۲۰۲۱ (اواسط خردادماه ۱۴۰۰) ملاک محاسبه امتیازات برای رنکینگ المپیک است. سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، ۴ کشتی‌گیر برتر هر وزن (امتیازات متعلق به همان کشتی در همان وزن است) را در سیستم قرعه‌کشی شرکت خواهد داد و با توجه به بالاترین امتیاز کشتی‌گیران در بالا و پایین جدول مسابقات قرار می‌گیرند. (این چینش به گونه‌ای است که نفرات اول و دوم رنکینگ تا دیدار فینال با یکدیگر روبه‌رو نخواهند شد و نفرات بالا و پایین هر گروه نیز تا دیدار نیمه نهایی با هم کشتی نخواهند گرفت.)
 
 
جنجال مجازی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
حسین ‌خانی رفت و برگشت
بعد از اعلام ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات گزینشی در قزاقستان که چند روز دیگر برگزار می‌شود، یک بار دیگر اردوی تیم ملی کشتی آزاد به حاشیه کشیده شد. هنوز یک ماه از مصاحبه تند علیرضا رضایی علیه غلامرضا محمدی نگذشته که این بار نوبت به مصطفی حسین‌ خانی رسید تا بعد از معرفی یونس امامی به عنوان کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم تیم ملی در گزینشی آسیا به میزبانی قزاقستان در فضای مجازی به غلامرضا محمدی حمله کند. انتقادات تند حسین خانی از سرمربی تیم ملی با واکنش فدراسیون کشتی روبه‌رو شد. در این یک سال اخیر بارها کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی مورد آماج حملات قرار گرفتند که غالب آنها نیز غیر منطقی بود اما فدراسیون واکنشی به این انتقادات نداشت؛ در حالی‌که فدراسیون باید از سرمربیان تیم ملی حمایت می‌کرد. میثم نصیری، مسعود مصطفی جوکار، علیرضا رضایی، امید نوروزی و حالا مصطفی حسین خانی نفراتی بودند که از کادر فنی تیم ملی انتقاد کردند اما فقط این مورد آخر بود که با واکنش فدراسیون کشتی روبه‌رو شد و کشتی‌گیر تیم ملی را به کمیته انضباطی احظار کردند. جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با حضور مصطفی حسین خانی، محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و اعضای کمیته انضباطی برگزار شد و حسین‌ خانی توضیحاتش را درباره دلایل انتشار متن انتقادی خود و شرایطی که در آن قرار داشته ارائه کرد. در نهایت با توجه به توضیحات این کشتی‌گیر و مجاب شدن اعضای کمیته انضباطی، قرار شد حسین‌ خانی برای رفع کدورت‌های به وجود آمده با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جلسه‌ای را برگزار کرد و بار دیگر در تمرینات حاضر شد.

 


Page Generated in 0.0046 sec