printlogo


کد خبر: 227057تاریخ: 1400/1/14 00:00
لیگ بسکتبال در نوروز به نیمه‌نهایی رسید
جمع مدعیان جمع شد

یکی از معدود رشته‌هایی که در ایام نوروز به طور کامل فعال بود و رقابت‌های خود را پیش‌ می‌برد بسکتبال بود. رشته‌ای که ورزشکارانش روزهای ابتدایی فروردین را هم تمرین کردند و از روز پنجم این ماه مسابقات لیگ را از سر گرفتند.
لیگ برتر بسکتبال که تا پایان سال 99 مرحله اول پلی‌آف خود را پشت سر گذاشت، از روز پنج فروردین وارد مرحله دوم پلی‌آف شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله، برای رسیدن به نیمه نهایی تلاش کردند.
از میان این هشت تیم، صعود کوچین آمل یا همان جوانان 2020 به یک‌چهارم نهایی یکی از اتفاق‌های جالب و شگفتی‌های مسابقات بود. تیم جوانان که در مرحله اول پلی‌آف حریف آویژه صنعت مشهد شده بود، در نهایت موفق شد با برتری مقابل این تیم راهی دور بعد شود. آنها اگرچه در این مرحله بازی را به مهرام باختند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند اما در مجموع به بهترین نتیجه ممکن رسیدند.
در سایر رقابت‌ها شیمیدر قم در شرایطی که بازی اول را به اکسون باخت، در دو مسابقه بعدی حریف خود را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. تیم نفت آبادان در رقابتی که آن هم به بازی سوم کشیده شد، از سد ذوب‌آهن اصفهان گذشت و یک بار دیگر به جمع چهار تیم برتر رسید.
شهرداری گرگان هم به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، همچنان بدون باخت مانده و با دو برد پیاپی برابر شهرداری بندرعباس راهی نیمه نهایی شد تا لیگ برتر بسکتبال به اوج حساسیت خود برسد.
حالا چهار تیمی به نیمه نهایی این لیگ رسیده‌اند که تا حدود زیادی از ابتدا هم شانس‌های اصلی رسیدن به این مرحله بودند. شیمیدر، نفت آبادان، مهرام و شهرداری گرگان چهار تیمی هستند که به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و از روز دوشنبه باید رقابت‌های حساس خود را این بار به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار کنند.
طبق جدول مسابقات در مرحله نیمه نهایی شیمیدر باید به مصاف شهرداری گرگان برود و مهرام هم با نفت آبادان رقابت کند. دو بازی فوق‌العاده حساس که تقریباً تمام موجودی بسکتبال ایران را در خود دارد و قطعاً خیلی نزدیک و زیبا دنبال خواهد شد.
این رقابت‌ها که تا اینجا و در مرحله حذفی به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار شده بود، از نیمه نهایی به صورت 3 برد از پنج بازی برگزار خواهد شد و تیمی راهی فینال خواهد شد که در سه بازی حریف خود را شکست دهد.
به این ترتیب در نیمه‌نهایی لیگ 1400 – 99 یک بار دیگر شاهد تقابل و رویارویی تیم‌های مصطفی هاشمی و مهران شاهین‌طبع خواهیم بود که در سال‌های اخیر همواره جزو جذاب‌ترین مسابقات لیگ برتر بوده و هست.
مسابقات نیمه‌نهایی از روز 16 تا 25 فروردین و هر روز یک مسابقه پیگیری خواهد شد. البته واضح است که در صورت رسیدن هر کدام از تیم‌ها به سه پیروزی، رقابت‌های چهارم و پنجم برگزار نخواهد شد.
 
برنامه بازی‌های نیمه‌نهایی:
دوشنبه 16 فروردین‌ماه - ساعت 16
شهرداری گرگان - شیمیدر قم
سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه - ساعت 16
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان
چهارشنبه 18 فروردین‌ماه - ساعت 16
شیمیدر قم - شهرداری گرگان
پنجشنبه 19 فروردین‌ماه - ساعت 16
پالایش نفت آبادان - مهرام تهران
جمعه 20 فروردین‌ماه - ساعت 16
شهرداری گرگان - شیمیدر قم
شنبه 21 فروردین‌ماه - ساعت 16
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان
یکشنبه 22 فروردین‌ماه - ساعت 16
شیمیدر قم - شهرداری گرگان
دوشنبه 23 فروردین‌ماه - ساعت 16
پالایش نفت آبادان - مهرام تهران
سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه - ساعت 16
شهرداری گرگان - شیمیدر قم
چهارشنبه 25 فروردین‌ماه - ساعت 18
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان
 

Page Generated in 0.0046 sec