printlogo


کد خبر: 227055تاریخ: 1400/1/14 00:00
توپ و تور

پنج کرونایی در میان دعوت شدگان به اردوی والیبال
طبق اخبار منتشر شده مشخص شد ۵ ملی‌پوش ایران که برای حضور در اولین اردوی تیم ملی والیبال اقدام کرده بودند به کرونا مبتلا شده‌اند.
یازدهم فروردین ۱۸ بازیکن با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به اولین اردوی تیم ملی والیبال آمده و کار خود را آغاز کردند. این اردو در حالی آغاز شد که ارائه تست منفی کرونا برای ورود ملی‌پوشان ضروری بود.
پوریا یلی و علی‌‌اصغر مجرد به دلیل تست مثبت، وارد اردو نشدند تا دوران قرنطیه خود را سپری کنند. طبق اخبار منتشر شده مشخص شد که نتایج تست PCR دوم بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی، آماده شده که متأسفانه جواب آزمایش سه بازیکن دیگر نیز مثبت است و تمامی سه نفر قرنطینه شده‌اند.
پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی سه ملی‌پوش دیگر هستند که نتایج تست کرونای آنان مثبت شده و اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.
سیامک افروزی پزشک و فیزیوتراپیست تیم ملی والیبال ایران درباره وضعیت حال ملی‌پوشان گفت: «به دلیل اینکه محمدرضا حضرت‌پور دارای علائم کرونا بود، دو هفته به قرنطینه می‌رود. پوریا فیاضی و آرمان صالحی هم که علائم نداشتند، به مدت ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. البته این بازیکنان پس از پایان دوران قرنطینه خود، مجدداً تست PCR می‌دهند و در صورتی که نتیجه آن منفی باشد، وارد اردو خواهند شد. بر اساس پروتکل‌های تعیین شده، بازیکنان تا روز ۱۴ فروردین تمرین نخواهند داشت و به دلیل تعطیلی جمعه هر بازیکنی که اردو را ترک کند، شنبه قبل از شروع تمرینات باید دوباره تست کرونا بدهد.»
او ادامه داد: «هیچ فرد دیگری داخل اردو درگیر ویروس کرونا نشده است و پنج بازیکنی که اعلام شد، در تعطیلات نوروز مبتلا شده‌اند. همه نفرات حاضر نیز با رعایت دقیق پروتکل‎ها در جمع ملی‌پوشان هستند.»
 
 
پیروزی قاطع یاران موسوی در لیگ ایتالیا
پیاچنزا با کسب یک برد دیگر در مرحله رده‌بندی لیگ سری‌آ ایتالیا، یک گام دیگر به کسب عنوان پنجمی نزدیک‌تر شد.
بازی دوم پلی‌آف جایگاه پنجمی سوپر لیگ ایتالیا برگزار شد که در مهم‌ترین رقابت‌ها تیم پیاچنزا به مصاف مودنا رفت.
پیاچنزا که سید‌محمد موسوی را در اختیار دارد، در پایان این بازی توانست با نتیجه قاطع ۳ بر صفر به پیروزی برسد. سه ست این دیدار به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ به سود تیم پیاچنزا به پایان رسید.
سیدمحمد موسوی ملی‌پوش والیبال ایران که برای پیاچنزا بازی می‌کند در این رقابت عملکرد خوبی داشت و توانست ۸ امتیاز برای تیمش کسب کند. این ملی‌پوش ۷ امتیاز در حمله و یک امتیاز در دفاع به دست آورد. یاران موسوی در بازی اول ورونا را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده بودند و اکنون ۵ امتیازی هستند.
تیم پیاچنزا که از سیدمحمد موسوی ملی‌پوش والیبال ایران بهره می‌برد، برای کسب رتبه پنجمی تا هشتمی در لیگ ایتالیا رقابت می‌کند.
 
 
میثم صالحی در راه عبادی‌پور
یک والیبالیست دیگر به اروپا می رود
در شرایطی که بسیاری از والیبالی‌ها نگران سال‌های پس از المپیک توکیو و کنار رفتن آرام آرام نسل طلایی والیبال ایران هستند، بازیکنان جوان و آینده‌دار این رشته با تصمیم‌های درست‌تر از نسل قبلی و تلاش برای رفتن راه و مسیری هموارتر، آینده تیم ملی را روشن‌تر نشان می‌دهند.
پس از اینکه بردیا سعادت در ماه‌های پایانی سال گذشته به لیگ ایتالیا رفت، در طول تعطیلات عید هم خبر رسید یکی دیگر از جوان‌های خوب لیگ گذشته لیگ برتر راهی اروپا و این بار پلاس لیگای لهستان خواهد شد.
میثم صالحی که در لیگ 99 یکی از خوب‌های شهرداری ارومیه بود و نقش مهمی را در رساندن این تیم به فینال ایفا کرد، قرار است سال آینده را در تیم اولشتین لهستان بازی کند. تیمی که پیش از این سید محمد موسوی را در اختیار داشت و البته در لیگ اخیر لهستان (که هنوز به پایان نرسیده) در رده دهم قرار گرفت. 
مسئولان این تیم حالا در تلاش هستند تا با جذب این جوان آینده‌دار ایرانی، مسیر تیم اسکرا بلچاتف را بروند که عبادی‌پور را در جوانی به خدمت گرفت و حالا به بهترین شکل ممکن از این ستاره استفاده می‌کند.
عبادی‌پور هم زمانی که راهی لهستان شد، تقریباً در همین سن و سالی بود که صالحی در این روزها قرار دارد. میثم صالحی 23 ساله است و 198 سانتی‌متر قامت دارد و سابقه بازی در تیم‌های پایه ایران را در کارنامه 
دارد.
 

Page Generated in 0.0046 sec