printlogo


کد خبر: 227042تاریخ: 1400/1/14 00:00
نقل و انتقالات

آلومینیوم اراک صفر- فولاد خوزستان صفر
فقط تیرها لرزید
نخستین بازی سال 1400 لیگ برتر را آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان برگزار کردند. 2 تیم همسایه در جدول که این بار بازی‌شان متفاوت با قبل شده بود چراکه برخلاف بازی رفت، این بار تقابل علیرضا منصوریان سرمربی آلومینیوم و جواد نکونام سرمربی فولاد، به جذابیت و حساسیت بازی اضافه کرده بود. در این بازی انتظار می‌رفت فولاد خوزستان که برای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود، بازی بهتری انجام دهد و بتواند از سد آلومینیوم بگذرد اما تیم نکونام خوش‌شانس بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و یک امتیاز از اراک با خود ببرد. در این بازی حساس از هفته نوزدهم، آلومینیوم 3 بار تیرک دروازه فولاد را به لرزه درآورد و موقعیت‌های خوبی هدر داد و در سمت مقابل هم شاگردان جواد نکونام با یک بار زدن به تیرک و از دست دادن چند فرصت مناسب نتوانستند به گل برسند تا نخستین بازی 1400 بدون برنده خاتمه پیدا کند و دو تیم همچنان در امتیاز 27 برابر بمانند.
 
 
نکونام: در ۲۰ دقیقه اول خواب بودیم
جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان معتقد است تیمش در مقابل آلومینیوم اراک شروع خیلی بدی داشت و در 20 دقیقه اول خواب بود: «با توجه به اینکه بازی پس از تعطیلات برگزار شد و هر دو تیم به ویژه تیم ما از شرایط مسابقه دور بودند، بازی را با ریسک کمتر آغاز کردیم. تیم ما در 20 دقیقه اول خواب بود و شروع خیلی بدی داشتیم. من به بازیکنانم این شرایط را تذکر داده بودم، آن هم به دلیل اینکه ما از آخرین دیدارمان که در جام حذفی بود، بازی دیگری انجام نداده و از شرایط مسابقه دور بودیم. از سازمان لیگ تشکر می‌کنم که بازی ما با گل‌گهر سیرجان را لغو کرد چون بازیکنان‌مان اصلاً وقت استراحت نداشتند و اگر بازی با گل‌گهر انجام می‌شد، با توجه به زمان بازی در لیگ قهرمانان آسیا اصلاً نمی‌توانستیم در تعطیلات استراحت کنیم و تیم‌مان هم که دیگر تا پایان فصل هیچ زمانی برای استراحت نداشت.» نکونام در رابطه با بازی فولاد خوزستان مقابل العین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم توضیح می‌دهد: «در برنامه AFC اول 18 فروردین، سپس 22 فروردین و در نهایت 21 فروردین زمان بازی اول ما اعلام شد. اگر از همان ابتدا می‌دانستیم 21 فروردین بازی داریم، مثل سایر تیم‌ها همان چهاردهم بازی می‌کردیم و به بازی با العین هم نزدیک می‌شدیم و این شرایط را برای‌مان بهتر می‌کرد. به هر حال برنامه‌های AFC دچار تغییر شد و ما متضرر و مجبور شدیم 12 فروردین بازی کنیم. می‌دانید تیم از شرایط مسابقه دور و در زمین خوابش برده بود. 20 دقیقه اول را بد آغاز کردیم اما بعد از آن کنترل بازی را در دست گرفتیم و توانستیم 2، 3 موقعیت خوب روی دروازه آلومینیوم داشته باشیم.» سرمربی فولاد خوزستان درباره میزبانی العین و اینکه این میزبانی در اختیار ایران قرار نگرفت، می‌گوید: «واقعیت این است که فوتبال ما چند وقتی است که شکست خورده و چیز عجیبی نیست. ما در فوتبال اینها را می‌دانیم که امارات، قطر و عربستان از ما جلوتر هستند. باید واقعی به فوتبال نگاه کنیم. ما فقط در ایران لیگ برگزار می‌کنیم و فوتبال‌مان هیچ چیزی ندارد. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم مسابقات فوتبال را برگزار کنیم. شما شهرها و مردم را ببینید که چگونه گرفتار کرونا هستند و در این شرایط نمی‌توانیم میزبانی کنیم. این واقعیت فوتبال است و ما نمی‌توانیم و تیم‌های دیگر میزبان می‌شوند.»
 
 
منصوریان: خوش‌شانس نبودیم
 علیرضا منصوریان، سرمربی آلومینیوم اراک حضورش در این تیم را با دوران مربیگری خود در نفت تهران و ذوب‌آهن مقایسه و از آن به‌عنوان نقطه عطف دوران کاری‌اش یاد می‌کند. منصوریان درباره تساوی مقابل فولاد می‌گوید: «می‌دانستیم بازی خیلی سختی داریم. ما در مسیر تغییر روند قرار داریم و این تغییر خیلی به ما کمک کرده است. از مدیران کارخانه و باشگاه تشکر می‌کنم که حمایت کردند و ما به خواسته‌های‌مان رسیدیم. فولاد تیمی است که روی 20 دقیقه اول خیلی تأکید دارد و ما سعی کردیم حریف را در این زمان از بازی خارج کنیم. روز خوبی داشتیم و چهار بار توپ را به تیر دروازه زدیم. موقعیت‌های خوب دیگری هم داشتیم و فولاد هم دو موقعیت خیلی خوب داشت. در مجموع اگر قرار بود توپ‌ها به گل بنشیند من فکرمی‌کنم باید این بازی با نتیجه 4 بر 2 به نفع ما تمام می‌شد. ما در سه بازی اخیر کلین‌شیت کردیم و اینکه در خط دفاعی روی نقطه صفر می‌مانیم به بچه‌ها تبریک می‌گویم. در این بازی خوش‌شانس نبودیم.» 

Page Generated in 0.0067 sec