printlogo


کد خبر: 226658تاریخ: 1399/12/28 00:00
رأفت: پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود
هیچ‌کدام از مدعیان ثبات پرسپولیس را ندارند

ناصر قراگزلو
 
پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس و سرمربی موفق فعلی تیم آستارا در خصوص بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان و شرایط خاص سرخ‌پوشان پایتخت برای دیدارهای باقی مانده و شانس قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی و سایر موارد مربوط به پرسپولیس با ایران ورزشی به گفت و گو می‌پردازد.
 
بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 پرسپولیس رفته رفته بهتر شد و بازی به بازی عملکردش را بهبود بخشید که اوج آن انجام بازی‌های پایانی نیم فصل اول بود که با چند برد متوالی با قدرت خودش را به صدر رساند و قدرت خودش را به رخ لیگ و بقیه مدعیان کشید. در حال حاضر هم اوضاع پرسپولیس و انسجام تیمی بسیار خوبی در تیم سرخپوش پایتخت دیده می‌شود و با وحدت تیمی که در نزد بازیکنان پرسپولیس وجود دارد من معتقدم کیفیت فنی پرسپولیس بالاتر از سایر تیم‌هاست و در لیگ فعلی و سال 1400 هم می‌تواند قهرمانی دیگری را کسب کند. مسجدسلیمان هم تیم جوان، جنگنده و دونده‌ای است که بازیکنانش قطعاً برای نشان دادن توانایی‌های‌شان در دیداری که پخش زنده می‌شود انگیزه‌های بسیار بالایی دارند اما نمی‌تواند حریف پرسپولیس شود و به نظرم پرسپولیس قطعاً با انجام یک بازی قوی با برد و ادامه صدرنشینی فصل را به پایان خواهد برد. در بازی رفت که پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان در زمین تیم جنوبی متوقف شد بازی دوم لیگ برگزار می‌شد و پرسپولیس هنوز خوب شکل نگرفته بود و حریف جنوبی در زمین خودش شرایط خاصی داشت اما پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تیم دیگری است و قطعاً تیم مسجد سلیمان را شکست خواهد داد.
شرایط پرسپولیس با توجه به هم‌امتیاز بودن با سپاهان و کمتر شدن فاصله امتیازی استقلال برای کسب قهرمانی دشوارتر از دوره‌های قبل به نظر می‌رسد.
 پرسپولیس در چند سال اخیر شرایط به مراتب سخت‌تری را نسبت به فصل فعلی تجربه کرده و اتفاقاً چه در آسیا و چه در ایران بسیار موفق عمل کرده و تحسین آسیا و فوتبال ایران را به همراه داشته است از همین رو با تیم سازماندهی شده و هماهنگی که بیشترشان سال‌هاست در کنار هم بازی کرده‌اند باز هم می‌توانند قهرمانی‌های دیگری را در جام‌های داخلی تجربه کنند و در آسیا هم پرچم کشورمان را بار دیگر در قاره کهن به اهتزاز در آورند.
سپاهان و استقلال در زمینه بازیکن هم در این فصل مانند پرسپولیس خوب تجهیز شده‌اند، با این وجود فکر نمی‌کنید شانس تکرار قهرمانی پرسپولیس کمتر شود؟
 درست است که تیم‌های مدعی دیگر هم در زمینه بازیکن خوب یارگیری کرده‌اند اما بقیه مدعیان به لحاظ کادر فنی و بازیکن تغییرات زیادی داشتند و عدم ثبات لازم چه در زمینه بازیکنان و در روی نیمکت این اجازه را به پرسپولیس می‌دهد که با قدرت و کیفیت بالاتری بازی کرده و قهرمانی‌های دیگری را کسب کند.
در زمینه جذب چند بازیکن جدید پرسپولیس چه نظری دارید؟
 فرجی مدافعی خوب و سرعتی است که شاگرد آقا یحیی بوده و قطعاً در دفاع می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. از سوی دیگر شهریار مغانلو نیز مهاجمی بسیار خوب است که با ترابی و آل‌کثیر خط آتش قدرتمندی را برای پرسپولیس رقم خواهند زد.
در رابطه با شرایط پرسپولیس در آسیا چه وضعیتی را برای سرخ‌پوشان متصورید و از آنجا که میزبانی از نمایندگان‌مان در آسیا و تیم ملی گرفته شده چقدر به موفقیت پرسپولیس و تیم‌های دیگرمان در امیدوارید؟
 پرسپولیس برای صعود از گروهش مشکلی ندارد و کار اصلی‌اش در مراحل بعدی خواهد بود اما در خصوص گرفتن حق میزبانی از تیم ملی و باشگاه‌هایمان باید بگویم آقایانی که دائم از قدرتشان در آسیا دم می‌زدند الان کجا هستند. مسلماً عربستانی‌ها به همراه بحرینی‌ها و عراقی‌ها دوست ندارند تا فوتبال ما بار دیگر به جام جهانی برود و از همین رو عرصه را برای تیم ملی و باشگاه‌های ما تنگ کرده‌اند اما ما باید از طریق فیفا و توسط وکلای قوی از حق خودمان دفاع کنیم و حق خودمان را از طریق شکایت به فیفا و مراجع بین‌المللی و با نفوذ از ‌ای اف سی بگیریم تا اینگونه فوتبال ما به سوی بحران نرود.

Page Generated in 0.0058 sec