printlogo


کد خبر: 226651تاریخ: 1399/12/28 00:00
NBA

پیروزی قاطع لیکرز برابر گرگ‌ها
در یکی دیگر از شب‌های درخشان لبران جیمز، لس‌آنجلس لیکرز موفق شد یک پیروزی قاطع کسب کند. مدافع عنوان قهرمانی NBA در سالن استیپلزسنتر شهر لس‌آنجلس موفق شد میهمانش تیم مینه‌سوتا تیمبرولوز را با نتیجه 137 به 121 شکست دهد که در این بازی جیمز با 25 امتیازی که گرفت امتیازآورترین بازیکن تیمش بود. جدا از کمک به ثبت بیست‌و‌هفتمین برد در چهلمین بازی لیکرز، جیمز توانست یک رکورد تحسین‌برانگیز هم به ثبت برساند. او به لطف 12 ریباند و 12 پاس گلی هم که داشت، برای نودونهمین بار در حرفه‌اش تریپل دابل کرد. جیمز اما تنها بازیکن 25 امتیازی تیمش نبود چرا که مونترزل هارل نیز در این بازی مهم همین تعداد امتیاز کسب کرد تا لیکرز دومین برد متوالی‌اش را کسب کند. جیمز و هارل بامداد دوشنبه نیز در خانه گلدن‌استیت وریرز خوش درخشیده بودند که در آن بازی جیمز تریپل دابل کرد و هارل 27 امتیاز گرفت.
فرانک فوگل، سرمربی لیکرز که تیمش همچنان در رده سوم جدول رده‌بندی کنفرانس غرب قرار دارد، گفت: «جیمز بدون شک بهترین فرد در خواندن دست حریف است و هارل هم یک بازیکن پویا است. مینه‌سوتا کلی به زحمت افتاد تا بفهمد که چطور باید آنها را مهار کند.» لبران جیمز نیز گفت: «من فقط تلاش می‌کنم که بازی‌‌ام را به حریف دیکته کنم و هر طور که دفاع حریف بخواهد سد راهم شود، باز هم توپ را در زمان‌های مناسب داخل سبد بیندازم و علاوه بر آن دست حریف را بخوانم. امشب توانستم این کار را انجام دهم مخصوصاً‌ در کوارتر چهارم».
در سوی دیگر میدان کارل آنتونی تاونز و آنتونی ادواردز هر یک با 29 امتیاز بهترین امتیازآوران تیم‌شان و مسابقه بودند و پس از آنها هم ریکی روبیوی اسپانیایی با 19 امتیاز و 12 پاس گلش تاأثیرگذارترین بازیکن بود. هرچند درخشش هیچ یک از این سه نفر مانع از رقم خوردن سی‌و‌یکمین باخت در چهل و یکمین بازی گرگ‌ها نشد تا آنها همچنان قعرنشین جدول کنفرانس غرب باشند.
 
 
واکنش فوق‌العاده یوتا جاز
در یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازی‌های دیروز NBA، یوتا جاز با کسب پیروزی خارج از خانه 117 به 109 برابر بوستون سلتیکس موفق شد به شکست سنگین خود برابر گلدن‌استیت وریرز واکنشی فوق‌العاده نشان دهد. در این پیروزی که بیست‌و‌نهمین برد یوتا در سی‌و‌نهمین بازی این تیم در فصل جاری NBA بود، داناوان میچل 21 امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن تیمش باشد. یوتا در حالی قهرمان سال‌های دور NBA را در بوستون شکست داد که هنوز تحت تأثیر باختش برابر گلدن استیت قرار داشت. باخت به گلدن‌استیت چهارمین باخت در ششمین بازی صدرنشین جدول کنفرانس غرب بود و به همین دلیل برای این تیم خیلی مهم بود که این روند ناامید کننده را با یک پیروزی پایان دهد و این اتفاق در مقطع پایانی بازی رخ داد، زمانی که یوتا توانست اختلاف 11 امتیازی‌‌اش در کوارتر چهارم را جبران کند؛ کوارتری که در آن 40 امتیاز گرفت و جایگاهش را در صدر جدول مستحکم کرد.
 
 
بازگشت بلیزرز با طوفان لیلارد
به لطف درخشش دیمین لیلارد که یک تنه 50 امتیاز گرفت، تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز توانست یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌هایش در فصل جاری NBA را کسب کند. پرتلند که به مصاف نیواتورلینز پلیکانز رفته بود، در حالی بازی را با نتیجه 125 به 124 به سود خود به پایان رساند که تا ابتدای کوارتر چهارم 95 به 82 از حریف خود عقب بود. لیارد در این بازی 6 پرتاب سه امتیازی موفق داشت و 13 تا از 20 پرتاب دو امتیازی‌اش را داخل سبد انداخت و علاوه بر آنها هم 6 ریباند و 10 پاس گل داد تا تأثیرگذارترین بازیکن در پیروزی غیرمحتمل پرتلند در مودا سنتر آره‌نا باشد. این پیروزی به آن جهت غیرمنتظره بود که پلیکانز تا 6 دقیقه به پایان مسابقه 17 امتیاز (115 به 98) پیش بود، برتری که تا حد زیادی حاصل نمایش درخشان براندون اینگرام و زایون ویلیامسون بود، دو بازیکنی که به ترتیب 30 و 28 امتیاز گرفتند. از شانس بد این دو بازیکن اما لیلارد آنقدر خوب کار کرد که آنها محو شدند. او در یک مقطع که تیمش 25 امتیاز گرفت و به حریف اجازه کسب بیش از 7 امتیاز را ندارد، به تنهایی 15 امتیاز را به نام خودش ثبت کرد که شامل دو پرتاب آزاد زیبا و خونسردانه در فاصله 2/1 ثانیه به پایان بازی بود که منجر به کامل شدن بازگشت بلیزرز بود. او که تیمش با کسب بیست‌و‌سومین پیروزی در سی‌و‌نهمین بازی اکنون در جایگاه ششم جدول کنفرانس غرب است، گفت: «در وقفه‌های حین مسابقه ما فقط به یکدیگر می‌گفتیم که ما تیم باتجربه‌تر میدان هستیم و تجربه بیشترمان به ما کمک می‌کند که چنین بازی‌هایی را ببریم.»
 

Page Generated in 0.0054 sec