printlogo


کد خبر: 226648تاریخ: 1399/12/28 00:00
خبر

چرا بازیکنان لیورپول از زمین تمرینی جدیدشان متنفرند؟
یورگن کلوپ و بازیکنان لیورپول حالا به زمین تمرینی کرکبی عادت کرده‌اند. این زمین تمرین با 50 میلیون پوند ساخته شده است و در آن سه زمین کامل فوتبال، دو باشگاه بدنسازی، یک تالار ورزشی، یک استخر و اتاق آب‌درمانی وجود دارد.
اتاق سرو غذا هم در بالکنی واقع است که مشرف به زمین‌ها است. حتی یک زمین برای والیبال ساحلی در نظر گرفته شده و بازیکنان به‌شوخی می‌گویند که این زمین برای آلیسون، فابینیو و روبرتو فیرمینو، سه بازیکن برزیلی لیورپول ساخته شده است.
اما این زمین تمرینی یک مشکل دارد؛ اینکه بازیکنان از آن متنفر هستند! آنها ترجیح می‌دهند در ملوود تمرین کنند. این زمین تمرین خودش اشکالی ندارد، بلکه مساله این است که در منطقه‌ای پرباد واقع شده است.
اوضاع هوا در آن حتی از سنت‌جرجز پارک هم بدتر است، جایی که فابیو کاپلو، مربی سابق تیم ملی انگلیس همیشه از دست بادهای شدید شکایت داشت.
این منطقه به نام «بندر پرباد» شناخته می‌شود و بازیکنان لیگ‌های آماتور در مرسی‌ساید از بازی در آن متنفر هستند.
کلوپ ترکیب برنده‌ای با ملوود و آنفیلد ساخته بود. در 13 بازی آخری که با این ترکیب برگزار شد، لیورپول 10 برد و دو تساوی کسب کرد و تنها یک باخت داشت که برابر اتلتیکو مادرید بود اما در 13 بازی‌ای که تمریناتش در کرکبی برگزار شده، لیورپول 4 پیروزی، 2 تساوی و 7 باخت داشته است. برای بازیکنان هیچ‌جا مانند خانه نمی‌شود و خانه یعنی ملوود.
 
 
سیستم جدید فیفا:
تشخیص آفساید با هوش مصنوعی

 فیفا به‌زودی گزارشی درباره آزمایش فناوری جدید خود منتشر خواهد کرد. طبق این فناوری که در آن، دست و پای بازیکنان با دقت ردگیری می‌شود، آفسایدها به‌سرعت اعلام می‌شوند و دیگر خبری از خطوط رسم‌شده با VAR نخواهد بود. به این ترتیب تصمیم‌گیری داوران سریع‌تر خواهد شد. این سیستم «آفساید نیمه‌خودکار» در جام جهانی باشگاه‌ها که ماه گذشته در قطر برگزار شد آزمایش شده است. یافته‌های این سیستم در روزهای آتی منتشر خواهد شد و فیفا امیدوار است که این سیستم مانند فناوری خط دروازه، به داوران کمک کند.

داوران فوتبال در لیگ برتر انگلیس مشتاق آن هستند که این فناوری تأیید شود و کمک‌داوران حس می‌کنند که به دلیل تأخیر در بالا بردن پرچم، به شکلی نامنصفانه از آنها انتقاد می‌شود.
سیستم «آفساید نیمه‌خودکار» فیفا که در آن، حرکات دست و پای بازیکنان و توپ به کمک تکنولوژی تشخیص داده شده و مدل اسکلت بازیکنان بازسازی می‌شود، نیاز به پرچم زدن را از بین خواهد برد.
 
 

 


Page Generated in 0.0051 sec