printlogo


کد خبر: 226629تاریخ: 1399/12/28 00:00
سوژه

فدراسیون باید حضور در تایلند را تأیید کند
شمس: عزیزی خادم نشان داد به فوتسال علاقه دارد
حسین شمس، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید این فدراسیون به رشته فوتسال توجه کند. شمس ابتدا درباره وضعیت لیگ برتر فوتسال گفت: «کیفیت مسابقات خیلی بالاست و نتایجی رقم می‌خورد که نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. پیروزی مس سونگون در اصفهان مقابل گیتی‌پسند و شکست پنج بر یک فرش‌آرا که همه تیم‌ها را در مشهد برده بود، نشان می‌دهد در این 10 هفته شاهد شگفتی‌های زیادی خواهیم بود. فکر می‌‌کنم تیمی که 20 تا 24 امتیاز بگیرد، قهرمان می‌شود.»
وی در خصوص برنامه‌های تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در دو تورنمنت تایلند عنوان کرد: «ممکن است تیم جدیدی جایگزین ایران کنند و فدراسیون باید شرکت تیم ملی در این تورنمنت‌ها را به سرعت تأیید کند. اکنون هیچ جا بازی دوستانه برگزار نمی‌شود و 13 تیم متقاضی حضور در تورنمنت هشت جانبه تایلند (تورنمنت اول) هستند. تاکنون حضور ژاپن و فنلاند در تورنمنت هشت جانبه قطعی شده است.»
عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در خصوص دومین تورنمنت فوتسال تایلند نیز اینگونه توضیح داد: «تورنمنت دوم سطح بسیار بالایی دارد و مانند جام جهانی است. قرار است جام جهانی فوتسال لیتوانی با استفاده از VAR (کمک داور ویدیویی) برگزار شود که فیفا می‌خواهد این سیستم را برای اولین بار در تایلند آزمایش کند. تیم‌های بزرگی چون آرژانتین، برزیل و اسپانیا در این تورنمنت شرکت می‌کنند و با حضور داوران جام جهانی، از جمله چهار داور ایرانی برگزار خواهد شد.»
شمس درباره پیشنهادهای تیم ملی فوتسال ایران برای دیدار دوستانه گفت: «کشورهای مجارستان و ژاپن درخواست بازی رفت و برگشت به ما داده‌اند که اگر ایران آن را بپذیرد، قطعی خواهد شد. تا جام جهانی از این پیشنهادها به ما می‌رسد که البته ابتدا باید واکسن‌ها زده شود. برای سفر به تایلند هم اعضای تیم‌ها باید چهار روز قرنطینه شوند و سپس تست کرونا بدهند. در طول مسابقات کسی نمی‌تواند از محل اسکان خود خارج شود و مانند لیگ قهرمانان آسیا، شاهد قرنطینه‌ای کامل خواهیم بود.»
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در خصوص پیشنهاد برزیل برای دیدار تدارکاتی با شاگردان محمد ناظم‌الشریعه گفت: «برزیل هم برای تیرماه پیشنهاد داده که اگر اعضای تیم ملی قرار باشد به این سفر بروند، باید بدانیم پول بلیت آن وحشتناک خواهد بود. عزیزی خادم قطعاً راه حل‌هایی دارد تا سفرهای تیم ملی ایران در فاصله شش ماه تا جام جهانی لغو نشود و بازیکنان با آمادگی کامل به این سفر بروند.»
شمس در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران جدید فدراسیون فوتبال می‌توانند مشکلات فوتسال را حل کنند یا خیر، گفت: «میرشاد ماجدی سوابق درخشانی در فوتسال دارد و مطمئنم از منافع فوتسال دفاع می‌کند. عزیزی خادم پیش از ریاست، برنامه‌های خوبی داشت و امیدوارم بتواند وعده‌ها را عملی کند. تیم ملی فوتبال به‌خاطر نتایج نه چندان خوب گذشته، روی لبه تیغ حرکت می‌کند و در اولویت قرار دارد. با این حال امیدوارم عزیزی خادم گوشه چشمی به فوتسال داشته باشد و اینکه او به‌عنوان نخستین بازدید خود به تیم فوتسال جوانان سر زده، نشان می‌دهد به فوتسال علاقه‌مند است.»
 
 
مدافع تیم ملی به دنبال خروج از ترکیه
پاسخ منفی حسینی به پیشنهاد ترابزون
سایت «fotomac» ترکیه در خبری اعلام کرد مجید حسینی پیشنهاد باشگاه ترابزون اسپور را برای تمدید قرارداد قبول نکرده است. این سایت نوشت: «مدافع ایرانی که دو ماه دیگر قراردادش با ترابزون به پایان می‌رسد هنوز به پیشنهاد تمدید قراردادش بله نگفته است. عبدالله آوچی سرمربی ترابزون از مجید حسینی خواست در این تیم بماند. باشگاه ضمن ملاقات با مدافع ایرانی تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. حسینی تیم‌های خواهان زیادی از اروپا دارد و هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است. این بازیکن در فصل جاری تحت تأثیر هوگو و ادگار قرار داشت و در یازده بازی برای ترابزون بازی کرد که در چهار مسابقه در ترکیب اصلی بود.» این سایت در پایان تأکید کرد حسینی در حال ارزیابی پیشنهادهای خارج از ترکیه است.

Page Generated in 0.0048 sec