printlogo


کد خبر: 226615تاریخ: 1399/12/28 00:00
مقدمات بازی برگشت ایران و آذربایجان

پس از گذشت دو سال از سفر تیم منتخب ایران به آذربایجان شوروی و انجام سه مسابقه دوستانه با باشگاه‌های آذربایجانی، هیأت فوتبال طهران از تیم منتخب فوتبال آذربایجان شوروی دعوت کرد تا برای چند بازی دوستانه به ایران سفر کند. این دعوت مورد قبول مقامات ورزشی شوروی قرار گرفت و تیم فوتبال آذربایجان با 19 بازیکن، دو همراه و یک ژوری(عضو هیأت منصفه/ داور) از طریق بادکوبه راهی بندرپهلوی و طهران شد و در کرج از سوی دو تن از اعضای هیأت فوتبالیست‌های طهران و گروهی از ورزش‌دوستان و همچنین اسلاوسکی نایب اول سفارت و قنسول سفارت شوروی در طهران، مورد استقبال قرار گرفت. (تهران مصور، شماره یک، 1/9/1308، صص 8 و 9)
البته پیش از ورود روسها به ایران، نامه‌های فراوانی در این باره در هیأت وزرا و وزارت معارف نوشته و امضا شد تا استقبالی باشکوه از میهمانان به عمل آید. در یکی از این نامه‌ها که درباره دو نفر از معلمان ورزش نوشته شده، آمده است:
«وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه به تاریخ 5 آذرماه 1308
اداره تفتیش- نمره 4375
مطابق اطلاع اصل، آقایان صدری و صفوی معلمین ورزش مدارس متوسطه ایام 26- 27-30 آبان را به عذر استقبال و پذیرایی از هیأت فوتبالست اعزامی از قفقاز در مدارس حاضر نشده‌اند. لزوماً استفسار می‌شود که غیبت مشارالیهما بر حسب اطلاع و اجازه آن اداره محترمه بوده است یا خیر؟ در صورت عدم اجازه لازم است اقدام مقتضی بفرمایند.
فرمودند ضبط شود 6/9/1308 در هر صورت جواب بدهید والا هر روز مطالبه خواهند کرد. 6 آذر»
 

Page Generated in 0.0060 sec