printlogo


کد خبر: 226605تاریخ: 1399/12/27 00:00
چلسی- اتلتیکومادرید، ساعت 23:30
سوارس اشک چلسی را در‌می‌آورد؟

 بازی در برابر او ترسناک است، شاید به شما لگد بزند، یا چنگ بیندازد یا هر کار دیگری اما یک برنده ناب است. صحبت از لوییس سوارس است، یکی از مشهورترین چهره‌های فوتبال انگلیس در دوران مدرن و مانع اصلی چلسی برای رسیدن به یک‌چهارم‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا.
تعبیر «برنده ناب» متعلق به بن فاستر، دروازه‌بان واتفورد است اما خیلی دیگر از رقبای مهاجم اروگوئه‌ای هم در طول بیش از یک دهه درخشش او در فوتبال اروپا به این اذعان دارند.
در 34 سالگی با 18 جامی که برده و آماری رشک برانگیز، شاید خیلی از فوتبالیست‌ها زندگی آرام‌تری را ترجیح بدهند اما نه سوارس که خشم بیرون گذاشته شدن از بارسلونا را با یک فصل توفانی در اتلتیکومادرید فرو نشاند و 18 گل زده تا تیمش را به صدر جدول لالیگا برساند.
عصبانیت لیونل مسی به خاطر تصمیم بارسلونا برای فروش او تنها برای هفت میلیون یورو جای تعجب نداشت.
برندان راجرز که دو فصل در آنفیلد با او کار کرده، انگیزه بی‌پایان و سرسختی ذهنی فوق‌العاده‌اش را می‌ستاید. سوارس در سه سال و نیم بازی در لیورپول، هشت بازی به خاطر توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا و 10 بازی به دلیل گازگرفتن برانیسلاو ایوانوویچ محروم شد ولی باز هم در ترکیب لیورپول درخشید و در فصل آخر با زدن 31 گل آنها را تا مرز قهرمانی پیش برد. دستاوردهایش در بارسلونا قابل توجه است، 198 گل و 10 جام در شش فصل تا اینکه رونالد کومان در تابستان به او گفت جایی در برنامه‌هایش ندارد. می‌خواست به یوونتوس برود و دوره ایتالیایی را سپری کند و می‌خواست شهروندی این کشور را بگیرد تا بازیکن خارجی به حساب نیاید اما در امتحان زبان او اشکالاتی غیرعادی وجود داشت و ماه گذشته ممتحن او به دلیل تبانی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.
در بازی رفت برابر چلسی، با آنتونیو رودیگر درگیری پیدا کرد به خاطر اینکه مدافع آلمانی توپ را بی‌جهت به بیرون زد. روحیه‌ای شبیه مربی‌اش، دیگو سیمئونه دارد که مثل او جنجال‌برانگیز و تأثیرگذار است و البته برای بردن هر کاری می‌کند. روح سرکش و جسور و خستگی ناپذیر خود را به تمرین می‌آورد. کانر کوادی، کاپیتان ولورهمپتون، وقتی سوارس در لیورپول بود، بازیکن گمنامی بود که فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. درباره او می‌گوید: «بارها به من روحیه داد و تشویقم کرد. توقف نداشت. اگر روز قبل بازی بود، بازیکنان ریکاوری می‌کردند اما او می‌آمد و با ما تمرین می‌کرد آن هم به طور کامل. ذهنیت فوق‌العاده‌ای داشت. برای اروگوئه بازی می‌کرد، هر هفته برای لیورپول گل می‌زد اما می‌خواست هر روز تمرین کند.» می‌گویند وقتی می‌خواسته از بارسلونا برود گریه‌اش گرفته اما مطمئناً تمام تلاش خود را می‌کند بعد از بازی امشب تنها بازیکنان و هواداران چلسی اشک بریزند.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0063 sec