printlogo


کد خبر: 226585تاریخ: 1399/12/27 00:00
درخشان: گرفتن میزبانی از تیم‌های باشگاهی و ملی ایران فاجعه بود
مغانلو و آل‌کثیر خط حمله زهرداری می‌سازند

حمید درخشان هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی از شرایط سخت به وجود آمده برای تیم ملی با وجود برگزاری بازی‌های دور برگشت در بحرین صحبت می‌کند. درخشان از کار سخت‌تر پرسپولیس برای تکرار قهرمانی در لیگ جاری هم می‌گوید.
 
از بازی روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل مسجد سلیمان مصاحبه‌مان را شروع کنیم.
 تیم نفت مسجد سلیمان تیمی سختکوش و جوان است و انگیزه دو چندانی برای رویارویی با تیم‌های بزرگ دارد. در طرف مقابل هم شرایط پرسپولیس خیلی خوب و ایده‌آل است و با تیم کاملی که سرمربی پرسپولیس در اختیار دارد با قدرت در ورزشگاه آزادی برای کسب سه امتیاز و ادامه صدرنشینی خیلی محکم و با انگیزه به مصاف حریف جنوبی‌اش خواهد رفت و قدر مسلم شانس زیادی برای برد دارد.
در فصل جاری با رسیدن سپاهان به پرسپولیس در امتیازات کسب شده و کمتر شدن فاصله رقیب سنتی نسبت به پرسپولیس به نظر تکرار قهرمانی پنجم برای پرسپولیس بسیار سخت شده.
 بله مسلماً تیم‌های مدعی دیگر مصمم هستند که نوار قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس را پاره کنند اما پرسپولیسی‌ها هم مصمم‌تر از همیشه رودرروی حریفان قرار می‌گیرند و با شخصیت بالای خودشان و تقویت کاملی که انجام داده‌اند خیلی پر قدرت‌تر از نیم فصل اول به مصاف حریفان خواهند رفت و یک قدم هم برای تکرار قهرمانی پنجم به عقب نخواهند نگذاشت.
در هر حال پرسپولیس در طول چهار فصل قبل تمام قهرمانی‌های لیگ را به خود اختصاص داده مضاف بر آنکه در جام حذفی و سوپرجام هم قهرمانی کسب کرده و حتی پیش آمده که سه‌گانه هم در مسابقات داخلی زده و دو عنوان با ارزش لیگ قهرمانان را کسب کرده است. قهرمانی‌های پرسپولیس اصلاً راحت به دست نیامده و هر سال به دلیل شناخت حریفان از سبک و روش بازی پرسپولیس، کسب پیروزی دشوارتر بوده است. امسال هم کسب گلات قهرمانی برای پرسپولیس دشوار است اما با مزایا و برتری‌های خاصی که من در پرسپولیس می‌بینم باز هم شانس اول قهرمانی را به پرسپولیس می‌دهم.
رقیب سنتی پرسپولیس اخیراً خریدهای خوبی داشته با این وجود شرایط دو تیم سرخابی را در فصل نقل و انتقالات چگونه ارزیابی کردید؟
هر دو تیم خریدهای خوبی داشته‌اند و بنا به نیازهای خودشان و کمبودهایشان اقدام به خرید بازیکن کرده‌اند اما در این بین نکته مهم به این مسأله باز می‌گردد که چطور مربیان از داشته‌های خودشان به نحو احسن استفاده کنند.
به نظرتان پرسپولیس با توجه به خریدهایی که داشته با توجه به کمبودهایی که داشت به تیم کاملی تبدیل شده؟
بله پرسپولیس در حال حاضر کمبودهایی در خط دفاع خصوصاً در خط حمله داشته که با خرید سه بازیکن جدید به تیم کاملی تبدیل شده است و موجودیت خوبی پیدا کرده است.
در این بین اما محمد انصاری با وجود مخالفت سرمربی پرسپولیس قصد جدایی دارد!
 محمد انصاری بازیکنی بسیار خوب و چند پسته است که در همه مناطق خط دفاع توانایی بازی دارد اما فکر می‌کنم از آنجا که شانس بازی به او نرسیده قصد جدایی دارد.
اما کادر فنی پرسپولیس اعلام کرده با توجه به در پیش بودن سه جام داخلی و یک جام آسیایی پرسپولیس حتماً از تمامی بازیکنانش بهره خواهد گرفت با این وجود باز هم انصاری خواهان جدایی‌ شده!
 ما دلمان نمی‌خواهد که انصاری از پرسپولیس جدا شود چون حقیقتاً او بازیکن مهمی برای پرسپولیس است و حفظش از این رو برای پرسپولیس ضرورت پیدا می‌کند.
گرفتن میزبانی از تیم‌های باشگاهی و ملی ایران در آسیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی و تیم ملی ایران واقعاً فاجعه‌ای بزرگ برای فوتبال ما محسوب می‌شود و مسلماً از تصمیم ناحق کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی لطمه می‌خوریم.
گروه پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 گروه پرسپولیس نسبت به بقیه تیم‌های ایرانی کمی راحت‌تر است اما شرایط میهمان بودن قطعاً سختی‌های مضاعفی برای پرسپولیس و بقیه تیم‌ها همراه خواهد داشت.
در خصوص ترابی و مغانلو که خریدهای پرسپولیس در خط حمله محسوب می‌شوند چه نظری دارید؟
 مهدی ترابی که در پست هافبک نفوذی یا پشت مهاجم بازی می‌کند اما شهریار مغانلو مهاجم خوبی است و با عیسی آل‌کثیر می‌تواند خط حمله زهرداری برای پرسپولیس بسازد.
اما گاهی پیش آمده که بازیکنان خوبی از تیم‌های دیگر به پرسپولیس آمده‌اند اما در تیم بزرگ پرسپولیس جواب نداده‌اند. چنین نکته‌ای که در مورد خریدهای جدید پرسپولیس به وجود نمی‌آید؟
 بله تیم‌های بزرگ بازیکنانی با توانایی‌های بالا و باکیفیت می‌خواهند، با این وجود فکر می‌کنم شهریار مغانلو مانند آل‌کثیر در پرسپولیس عملکرد و راندمان مثبتی خواهد داشت.
شماره 9 فعلی پرسپولیس پیراهنی را پوشیده که زمانی شما آن را می‌پوشیدید. او را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 فعلاً که شماره 9 پرسپولیس از شرایط خوبش فاصله دارد اما بازی به بازی بهتر می‌شود و این امیدواری را به وجود آورده که به شرایط خوبی خواهد رسید.
مدیریت جدید پرسپولیس را بعد از حاشیه‌های زیادی که مدیریت قبلی داشت چگونه ارزیابی کردید؟
 دوره‌های بسیار زیادی از لیگ حرفه‌ای را سپری کرده‌ایم اما علاوه بر آنکه در زمینه سخت افزاری مشکلاتی داشتیم و داریم دیگر نباید باز هم در زمینه بازیکنان خارجی و دستمزد و موارد روتین فوتبالی با مشکلاتی تکراری مواجه باشیم. به هر حال من امیدوارم شرایط ما هر چه زودتر ایده‌آل شود و مشکلاتمان هم کاملاً مرتفع شود.
آخرین سؤال ما هم به حضور تیم ملی در بحرین باز می‌گردد. آیا با وجود شرایط سختی که تیم ملی در دور رفت در زمینه کسب امتیاز داشته قادر است در دور برگشت در بحرین به موفقیت برسد؟
مسلماً صعود تیم ملی در بحرین سخت می‌شود چه بسا که آنها یکسری از ترفندها را بلدند و به کار می‌بندند که تیم ما و بازیکنان را به هم بریزند به همین دلیل بازی ما با بحرین به سخت‌ترین بازی ما در گروهمان تبدیل خواهد شد. با این وجود در زمینه بازیکن و فوتبالی ما همه جوره از بحرینی‌ها بهتریم و امیدواریم اسیر تنش‌ها و اقدامات آنها نشویم و از صعود به مهم‌ترین رخداد فوتبالی محروم نشویم.

Page Generated in 0.0055 sec