printlogo


کد خبر: 226581تاریخ: 1399/12/27 00:00
محمدخانی: پرسپولیس در هر سه جام داخلی و آسیا مدعی است
ظلم بزرگی در حق تیم‌های ایرانی شد

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
ناصر محمد‌خانی مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط اخیر سرخ‌پوشان پس از تغییراتی که داشتند همچنین گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی اعلام نظر می‌کند او ضمن ابراز نارضایتی از تصمیم اتخاذ شده باز هم شانس بالایی برای موفقیت پرسپولیس قائل می‌شود.
 
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل مس نوین کرمان که در آن، پرسپولیس با سه گل به برتری رسید چه صحبتی دارید؟
    حریف پرسپولیس تیمی از دسته دوم بود. ضمن احترام به چنین تیم‌هایی باید بگویم گاهی اوقات بازی با تیم‌های دسته یکی و حتی دسته دومی سخت‌تر از بازی با تیم‌های لیگ برتری است هر چند تیم کرمانی حرف خاصی برای گفتن نداشت و در واقع بازیکنان پرسپولیس با برنامه و انگیزه کامل مقابل تیم کرمانی بازی کردند و در حالی با نتیجه سه بر صفر برنده شدند که می‌توانستند با نتیجه‌ای به مراتب سنگین‌تر تیم مس نوین کرمان را شکست دهند هر چند در جام حذفی تعداد گل چندان مهم نیست و برد و صعود در اولویت است که پرسپولیس به این مهم رسید.
در خصوص بازیکنان جدید نظیر ترابی و مغانلو که مقابل مس نوین به میدان رفتند چه نظری دارید؟
    ترابی بازیکن خیلی خوبی است و با وجود آنکه باید آماده‌تر شود اما نشان داد که باز هم می‌تواند برای پرسپولیس مهره ارزشمندی باشد و مربیان می‌توانند بر روی توانایی‌هایش حساب کنند. شهریار مغانلو هم بازیکنی است که هم در روی زمین و هم در روی هوا توانایی خوبی دارد اما از آنجا که هنوز با بازیکنان هماهنگ نشده میزان کارایی‌اش به حد ایده‌آلی در پرسپولیس نرسیده است.
پرسپولیس فرشاد فرجی را هم برای تقویت دفاع میانی‌اش جذب کرد در این خصوص چه نظری دارید؟
    بعد از جدایی شجاع، با وجود آنکه سید جلال و کنعانی‌زادگان دچار مصدومیت و محرومیت شدند جای خالی‌شان به چشم‌ می‌آمد هر چند کمال هم در پست دفاع میانی نمایش‌های خوبی داشت با این وجود فکر می‌کنم با جذب فرشاد فرجی خوشبختانه پرسپولیس کمبودش در خط دفاعی را حل کرد تا پرسپولیس از هر نظر تبدیل به تیم کاملی شود.
در رابطه با بازی خانگی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان چه نظری به لحاظ فنی دارید؟
    مسجد سلیمان تغییراتی در سطح کادر فنی‌اش داشته و تفکرات حاکم بر این تیم تغییر کرده است اما پرسپولیس قطعاً هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیرد و با تمام قوا به مصاف این تیم می‌رود تا در ورزشگاه آزادی کارش را با برد در سال 99 تمام کند و ضمن حفظ صدر منتظر لغزش سپاهان باشد پرسپولیس در فرم خوبی است و به نظرم اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس از سد تیم نفت مسجد سلیمان گذر خواهد کرد.
در رابطه با تکرار قهرمانی پرسپولیس در لیگ چقدر خوشبین هستید؟
    قهرمانی هر سال سخت‌تر می‌شود. امسال هم با وجود تیم‌هایی مانند سپاهان و حتی استقلال کمی کار برای پرسپولیس دشوارتر شده اما با این وجود به دلیل تقویتی که پرسپولیس داشته و برخورداری از کادر فنی کاربلد به نظرم پرسپولیس باز هم مدعی اصلی قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپر جام است. سرخپوشان در آسیا هم تجربه خیلی خوبی دارند به همین دلیل با وجود گرفتن حق میزبانی من باز هم شانس بالایی برای موفقیت پرسپولیس قائل هستم.
چرا میزبانی از تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ما گرفته شد ؟ !
    گرفتن حق میزبانی از سوی ‌ای اف سی ظلمی آشکار در حق تیم ملی و باشگاهی ما بود که متأسفانه در ادامه جوسازی‌ها و عملکرد ضعیف ‌ای اف سی و نداشتن کرسی در محل کنفدراسیون باز هم با کارشکنی مواجه شدیم اما من فکر می‌کنم با وجود جو‌سازی‌های انجام شده هم باز هم پرسپولیس و سایر تیم‌های ایرانی و تیم ملی کشورمان با بازیکنان بسیار خوبی که دارند قادرند از سد تیم‌های آسیایی بگذرند و باز هم قدرت خودشان را به رخ آسیا بکشند.
گروه پرسپولیس در آسیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    گروه پرسپولیس به نظرم گروه دشواری نیست و پرسپولیس کار سختی برای صعود از این گروه ندارد.
بضاعت پرسپولیس برای جنگیدن در مسابقات سخت و متفاوت آسیایی کافی است؟
    با تقویت انجام شده به نظر کمبودها جبران شده است و با تیم کاملی که وجود دارد ما می‌توانیم افق‌های بسیار موفقی را برای تیم سرخپوش متصور باشیم.
و به عنوان سؤال آخر در خصوص بازی منتخب سرخابی با تیم رسانه ورزش چه نظری دارید؟
    علی و مهرداد بازیکنان ارزشمند و فراموش‌ناشدنی برای پرسپولیس بودند که متأسفانه فوتشان غمی بزرگ بر ما تحمیل کرد و هنوز هم ما نتوانسته‌ایم غم جدایی این دو عزیز را باور کنیم. جدا از فقدان دو عزیز انصافاً بر و بچه‌های پیشکسوت پرسپولیس و بقیه عزیزان و رسانه‌ای‌ها برای شادی روح آن دو مرحوم واقعاً سنگ تمام گذاشتند که لازم می‌دانم از آنها تشکر کنم و فکر می‌کنم چنین بازی‌هایی روح آن دو مرحوم را شاد کرده و به خانواده‌هایشان تسلی می‌دهد.

Page Generated in 0.0055 sec