printlogo


کد خبر: 226578تاریخ: 1399/12/27 00:00
هدیه پولیتانو به اینتر
سقوط حلزونی روسونری

سامان موحدی راد
 
استفانو پیولی امیدوار بود تا با پیروزی برابر ناپولی در سن‌سیرو فاصله شش امتیازی‌اش با اینتر صدرنشین را کم کند اما شلیک متئو پولیتانو بازیکن اینتری و قرضی ناپولی امیدهای او را بر باد داد تا نراتزوری‌ها با اختلاف ۹ امتیازی صدر جدول را از آن خود کنند و احتمالاً نزدیک‌ترین گزینه برای رسیدن به جام در پایان فصل باشد. استفانو پیولی در 5 بازی اخیر خود 2 شکست، 2 پیروزی و یک تساوی را کسب کرده است. روی کاغذ احتمالاً این‌ها نتایج بدی نباشد اما آنها در بدترین زمان ممکن امتیازات را از دست دادند. کسب هفت امتیاز از 15 امتیاز ممکن هیچ کجا نتیجه بدی برای یک مربی به حساب نمی‌آید اما شکست برابر اینتر و چند هفته بعد برابر ناپولی موجب شد تا فاصله میلان و صدرنشین جدول یعنی اینتر به شدت افزایش یابد.
در سوی مقابل ناپولی در بازی‌های خارج از خانه نتایج قابل قبولی نداشت. آنها در پنج بازی اخیر خارج از خانه‌شان موفق به کسب پیروزی نشده بودند. علاوه بر این‌ها ناپولی که این روزها همه توجه‌اش را به کسب سهیمه لیگ قهرمانان اروپا جلب کرده، از انگیزه کافی برای شکست میلان در سن‌سیرو برخوردار بود. وضعیت میلان در سال ۲۰۲۱ کاملاً متفاوت از سال ۲۰۲۰ است. آنها جزو معدود تیم‌هایی بودند که در سال ۲۰۲۰ و بعد از همه‌گیری کرونا دوران رو به رشدی را داشتند و صدر جدول در سری‌آ را هم تصاحب کرده بودند.
معدود تیم‌هایی در دنیا وجود دارند که عد از تعطیلات اجباری کرونا در فرم قبلی‌شان ظاهر شده باشند اما میلان نه‌تنها فرم قبلی را بهبود داد که به یکی از دست نیافتنی‌ترین تیم‌های سال هم تبدیل شده بود اما به نظر می‌رسد روزگار خوش آنها در ۲۰۲۱ به پایان رسیده است. 
امتیازات از دست رفته پیولی در کنار بازی‌های عقب‌افتاد یوونتوس ممکن است حتی جایگاه دومی را هم از آنها بگیرد و کم‌کم سهمیه هم برای آن کمی در خطر قرار گرفته است. میلانی که در ابتدای سال شانس قهرمانی بود حالا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. درست مثل اتفاقی که برای پیولی در زمان هدایت اینتر در فصل 17-2016 رخ داده بود.

Page Generated in 0.0056 sec