printlogo


کد خبر: 226572تاریخ: 1399/12/27 00:00
یک اشتباه 200 میلیون دلاری
شگفتی در پارک

مهرداد نیکان
 
اتفاقی که مدت‌ها در بوندس‌لیگا رخ می‌داد و تاکنون هم ادامه داشته، مدت‌هاست که در لوشامپیونه هم رخ می‌دهد اما بروز شگفتی از آن دست موضوعات ناگزیر است که تنها برای تکمیل پازل‌های زیبایی فوتبال یافت می‌شود. نتیجه شگفت‌انگیزی که در استادیوم پارک دو پرنس پاریس رخ داد، مصداق بارز نشان دادن روی بد فوتبال به اردوگاه متمول ژرمن‌های فرانسوی و البته نشانگر رخ جذاب بازی با توپ گرد و مستطیل سبز برای فوتبالی‌ها بود.
 در نیمه اول تقابل پاری سن ژرمن و نانت قعر جدولی، پاریسی‌ها با کیت جدید و زیبای خود از هر لحاظ تیم برتر میدان بودند. 
شاگردان پوچ از همان ابتدا به دنبال گل بودند اما لافون دروازه‌بان نانت چند موقعیت خوب را مهار کرد اما در نهایت جولیان درکسلر در دقیقه ۴۲ برای پاریس گل زد تا آنها دست خالی به رختکن نروند و نیمه اول این بازی با حساب ۱-صفر به سود میزبان به پایان برسد. نیمه دوم بازی متعادل‌تر از نیمه اول شروع شد و پاری سن ژرمن که از حریف جلو افتاده بود سعی در کنترل بازی داشت اما در این بین رندال کولو مانی مهاجم نانت روی اشتباه بد امباپه گل اول نانت را در دقیقه ۵۹ به ثمر رساند. مهاجم 200 میلیون دلاری تیم متمول پاریسی با این اشتباه عملاً مسیر را برای شگفتی‌سازی ریل‌گذاری کرد تا در دقیقه ۷۱ نیز روی فرار خوب کولو مانی و پاس خوب عرضی این مهاجم ۲۲ ساله فرانسوی، موزس سایمن گل دوم را برای تیم ته جدولی به ثمر برساند و کامبک آنها کامل شود. شاگردان پوچتینو در ادامه نیز نتوانستند آنچنان که باید، زهردار نشان دهند تا نانت با یک پیروزی دلچسب ۲-۱ در پاریس، ۳ امتیاز را مال خود کند.
با این نتیجه دیگر خبری از صدرنشینی پاریسی‌ها نیست، لیل هنوز بر بام لوشامپیونه تکیه زده و به این سادگی‌ها هم قافیه را نمی‌بازد. کار برای مائوریسیو پوچتینو با این شکست عجیب گره خورد تا همه‌چیز به هفته‌های بعد موکول شود.

Page Generated in 0.0048 sec