printlogo


کد خبر: 226567تاریخ: 1399/12/27 00:00
کنفدراسیونی قاهر و فدراسیونی همیشه مقهور!

شهرام وزیری
 
اگرتو می‌بینی امروزه روز در بسیاری از چالش‌های جهانی فوتبال بازنده‌ایم، این باختن‌ها قبل از آنکه به زور و قدرت طرف مقابل مربوط باشد بیشتر به ضعف و فتوری ما برمی‌گردد که طرف را قوی می‌پنداریم. 
فوتبال تنبل فتوری که همیشه خدا مدرسه‌اش دیر می‌شود و دیر به پای میز مذاکره می‌رسد و اگر هم روزی بر خلاف عادت زود و به موقع به پای میز حق‌خواهی رسید، تو بخوان زبان دیپلماسی ورزشی‌اش چنان الکن است که نرفته بازنده‌ای مرجوع شده است. 
بازنده ناتوانی که همیشه برنده ساز است و مقهوری که همچنان قاهر‌ساز است‌!
فوتبالی که دیری است بد جوری به باختن‌های مدیریتی عادت کرده. 
از آن روزی که به دسته گل آب داده جناب ویلموتس دور رفت راهیابی به جام جهانی 2022 پایان یافت مشخص بود که با توجه به چنین نتایج شیخ سلمان‌های بحرینی برای حضور کشورشان در این جام جهانی نقشه‌ها در سر دارند و چه فرصتی بهتر از این که درپی بی‌خبری مدیران فوتبال ما تا تنور قدرت‌شان داغ است نان رفتن به جام جهانی را برای خود بپزند‌!؟
دیگر چه موقعیتی بهتر از این برای رندان کنفدراسیون و شرکایش در حالی‌که مدیران فوتبال ما در چرخه شکایت ویلموتس دادگاه پشت دادگاه دور خود می‌چرخیدند وایضا در ولع رسیدن به میزخالی ریاست فوتبال صغیر و کبیرش مدام به هم تنه می‌زدند. 
چه انتظار که در این غفلت و نسیان‌زدگی دیرینه دزدان دریایی کمین‌کرده حق میزبانی ما را بالا نکشند‌!
چه شد که در نشست تعیین تاریخ بازی‌های دور برگشت اسکوچیچ با درایت حرفه‌ای فهمید که بحرین میزبان گروه ما شده اما مدیران دست دوم فدراسیون ما طبق معمول دیر حالی‌شون شد و قافیه را باختند؟‌!
درد بیشتر اینکه وقتی با رندی تمام میزبانان دور برگشت را به رخ فوتبال‌مان می‌کشند تازه معلوم می‌شود همه حاضرند جز باقر که همین ایران باشد‌!
چنانچه در گروه‌های هشت‌گانه؛ چین و کویت و بحرین و عربستان و قطر و ژاپن و امارات و کره جنوبی همه در گروه خود میزبانند جز ایران که به همت مدیرانی بی‌عمل چنین خوار و سرافکنده به مهمانی بحرینی‌ها دعوت شود‌!
ایرانی که در5 دوره جام جهانی حضور داشته و در دو دوره اخیر قدرتش را در جهان فوتبال نشان داده است.
البته یادتان نرود این مواردی که به آن اشاره شد از سوی دل سوختگان فوتبال است نه آنانی که بار خود را بستند و رفتند و آنچه برجای گذاشتند بار کج این فوتبال بود!
دکتر غفاری رئیس روابط بین‌الملل فدراسیون دادگان می‌گوید: «همیشه وقتی تصمیمی گرفته می‌شود ما بعدش اعتراض می‌کنیم.»
 عزیزی خادم رئیس جدید فوتبال هم می‌گوید: «اهمال مدیران سابق حق میزبانی ایران را تضییع کرد.»
تو بخوان وقتی شهر فوتبال‌مان چنین آشوب‌زده است باید هم وزارتخانه فخیمه ورزش‌مان اظهار تفقد کنند و توصیه نامه صادر فرمایند که «ما نقش حاکمیت خود را برای حمایت از فوتبال ایفا کرده‌ایم ... توصیه می‌نماییم به عوض انتقاد از مقامات ورزش این فشارها را به طرف خارجی بیاورند»
توصیه عالیه وزارت عالیجاه ورزش به روی دو چشم ملت اما نفرمودند چرا هر وقت دولت فخیمه کم می‌آورد و زورش تمام می‌شود به سه سوت زور زدنش را به این ملت عزیزه نجیبه محول می‌کند. یعنی باز هم باید زورش را ملت بزند که آقایان چنین خدمت فوتبال برسند!؟
 

Page Generated in 0.0049 sec