printlogo


کد خبر: 226554تاریخ: 1399/12/27 00:00
کاهش هزینه‌های زندگی با دوچرخه

قسمت سوم 
 عضویت در سالن ورزشی و یا خریداری کالاهای ورزشی جهت ورزش در منزل هر دو میزانی از درآمد ماهیانه شما را به خود اختصاص می‌دهند. در زندگی امروزی به دلیل عدم تحرک و میزان مصرف کالری بالا بیشتر مردم برای پیشگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام می‌بایست ساعاتی از شبانه‌روز را در باشگاه‌های ورزشی بگذرانند.
حتی اگر به دلیل وجود مشغله‌های زیاد وقت باشگاه رفتن نداشته باشید به مرور زمان و با افزایش وزن و مشکلات ناشی از زندگی ناسالم اجباراً به ورزش روی خواهید آورد. این موضوع مخارجی را به شما تحمیل خواهد کرد که در بسیاری از مواقع نخواهید توانست از آنها استفاده کنید.
اما با خرید یک دوچرخه که اگر به درستی نگهداری شود سالیان سال قابل استفاده است می‌توانید علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه در هزینه‌های ورزش خود نیز صرفه‌جویی کنید. ضمن اینکه نیازی به ورزش کردن در زمان استراحت نیست، زیرا با حمل و نقل توسط دوچرخه و رکاب زدن تمام مدت در حال ورزش بوده‌اید.
 
کاستن از هزینه‌های تفریحی
پس از شروع ورزش و رکابزنی، احتمالاً بیشتر از پیش به این وسیله نقلیه سالم علاقه‌مند خواهید شد و ساعاتی را برای گشت‌زنی و تفریح با دوچرخه‌‌سواران حرفه‌ای خواهید گذراند. حتی می‌توانید در روزهای آفتابی با دوچرخه به خارج از شهر رفته و یک سفر گروهی سالم را تجربه کنید.
این بدان معناست که شما احتمالاً زمان کمتری را در سینما، مراکز خرید و سایر مراکز تفریحی صرف خواهید کرد و همین موضوع باعث کم کردن مخارجی است که در مراکز تفریحی صرف می‌کردید.
 
بهره‌وری بیشتر با دوچرخه‌سواری جهت کسب درآمد
علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه مشخص شده است که رکابزنی می‌تواند با کاستن از افکار بیهوده که باعث فعالیت بیش از حد و خستگی مغز شما می‌شوند و همچنین کاهش میزان استرس، بهره‌وری شما را افزایش دهد. سطح استرس قبل از شروع کار، بازده کلی شما را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.
در حالی که با استفاده از دوچرخه به مرور زمان این مشکل از بین رفته و به بهره‌وری شما جهت افزایش درآمد کمک شایانی خواهد کرد. شاید با خود بگویید که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و افزایش پس‌انداز من تأثیری نخواهد داشت اما زمانی که اولین پاداش یا ترفیع شغلی را دریافت کنید به این نتیجه خواهید رسید که این هم یک نوع صرفه‌جویی در مخارج به حساب می‌آید.
 
نتیجه‌گیری
با توجه به مطالبی که ذکر شد رکاب زدن و استفاده از دوچرخه می‌تواند یک مزیت بزرگ برای زندگی شهری به حساب بیاید. دوچرخه‌سواری با مزایایی همچون کاستن از هزینه‌های مربوط به بیماری، کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه، کم کردن هزینه‌های جانبی خودرو، کاهش هزینه‌های ورزشی، کاستن از هزینه‌های تفریحی و بهره‌وری بیشتر جهت کسب درآمد یک ورزش کارآمد و اقتصادی به نظر می‌رسد که می‌تواند نیازهای زندگی شهری را تا حد زیادی برطرف کند.
 

Page Generated in 0.0054 sec