printlogo


کد خبر: 226488تاریخ: 1399/12/26 00:00
بی انضباطی کنی، حذف می‌شوی
تصمیم شجاعانه آرتتا

گزارش
چارلز واتس   
 
  چه کسی به پیر امریک اوبامیانگ نیاز دارد؟
آرسنال برای اولین بار طی سه سال گذشته در دربی شمال لندن پیروز شد و در حالی تاتنهام را بردند که کاپیتان و چهره اصلی تیمشان زانوی غم به بغل گرفته بود و روی نیمکت نشسته بود.
میکل آرتتا او را به دلیل دیر رسیدن به اردوی تیم قبل از مسابقه، روی نیمکت نشانده بود. اوبامیانگ حتی یک دقیقه هم بازی نکرد اما توپچی‌ها توانستند در حالی که با گل اریک لاملا عقب افتاده بودند، بازی را با نتیجه دو بر یک ببرند.
آرسنال شایسته این پیروزی بود. آنها در طول بازی عالی کار کردند و با این نمایش امیدهای کمرنگ آنها برای حضور در جمع شش تیم برتر زنده ماند.
اما این برد برای اوبامیانگ یادآور آن بود که مهم نیست چه کسی باشید؛ اگر از قوانین آرتتا تخطی کنید، جریمه خواهید شد.
این تصمیم مربی آرسنال بسیار شجاعانه بود. او پس از بازی گفت: «کاری را کردم که به نظرم تصمیم درست بود. ما خطوط قرمز را مشخص کرده‌ایم. ما می‌دانیم که اوبا چقدر برای ما و برای باشگاه مهم است اما همین است. ما این موضوع را مدیریت کردیم و دیگر از آن عبور کنیم.»
وقتی آرتتا وارد آرسنال شد، مرتباً درباره موارد غیر قابل مذاکره صحبت کرد و آشکارا گفت که هر کسی این موارد را رعایت نکند، جریمه خواهد شد.
اما او بی‌تردید درباره اینکه با کاپیتانش چه کند برای مدتی طولانی و به شکلی سخت فکر کرده است. اوبامیانگ در دو بازی خانگی قبلی مقابل تاتنهام گل زده بود و در 12 بازی اخیر برای آرسنال هم 9 گل به ثمر رسانده بود.
او حالا آشکارا دریافته که تخطی از پروتکل‌های پیش از مسابقه به معنای جریمه شدن است. می‌گویند او به این دلیل روی نیمکت نشسته که دیر به جمع بازیکنان ملحق شده است اما با توجه به برنامه فشرده بازی‌های آرسنال و بازی حساس پنجشنبه در لیگ اروپا مقابل المپیاکوس، نیمکت‌نشینی اوبامیانگ در هر صورت خیلی تعجب‌برانگیز نبود.
اگر آرتتا در مصاحبه پیش از بازی چیزی نمی‌گفت، احتمالاً بحث جریمه اوبامیانگ به شکلی داخلی باقی می‌ماند و کسی از آن حرف نمی‌زد. پس اینکه مربی آرسنال علناً پیش از مسابقه در این باره اطلاعات داده است، نشان می‌دهد که می‌خواسته موضوع مهمی را به کاپیتان تیمش اثبات کند؛ اینکه هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.
این کار آرتتا باعث شد کاپیتان آرسنال در میانه مهم‌ترین روزهای فصل آرسنال، در معرض همگان جریمه شود.
از آرتتا سؤال شد که چرا اوبامیانگ را در لیست بازیکنان جریمه‌شده قرار داده و او گفت: «برای من، پایه و اساس تیم مهم است و به این ترتیب است که می‌توانیم پروژه‌ای میان‌مدت و بلندمدت بسازیم که پایدار باشد. این می‌تواند باعث شادی ما شود. بدون این اصول، پروژه ما در بلندمدت به نتیجه نمی‌رسد. به همین دلیل است که درباره‌اش حرف می‌زنم و عمل می‌کنم.»
آرتتا حالا امیدوار است که اوبامیانگ پیام درست را متوجه شده باشد و زمانی که به تیم برمی‌گردد به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهد. بازی با المپیاکوس فوق‌العاده مهم است و می‌توان انتظار داشت که این مهاجم تیم ملی گابن به ترکیب ثابت برگردد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
او بازی مقابل تاتنهام را از کنار زمین تماشا کرد و بی‌تردید آزرده‌خاطر شد اما این بازیکن 31ساله حتماً از عملکرد بازیکنان تیم بدون او خوشحال شده است.
آرسنال مقابل تاتنهام کاملاً حاکم میدان بود و شایسته اولین پیروزی‌اش در دربی شمال لندن از دسامبر 2018 تاکنون بود. آرسنال در نیمه اول 10 شوت داخل چارچوب داشت و دو بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد. حالا آرسنال 10 امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد و 10 بازی هم تا پایان فصل مانده است اما نکته مهمتر این است که آنها تنها پنج امتیاز کمتر از اورتون، تیم ششم جدول دارند.
آرسنال در جدول دهم است اما فاصله را با تیم‌های بالاتر کاهش داده و در این میان به فاصله چهارامتیازی تاتنهام هم رسیده است.
آرتتا که دو بازی قبلی خود در دربی شمال لندن را باخته بود، حالا با این نتیجه می‌تواند بگوید نیمکت‌نشینی کاپیتان تیم درست بوده است. حالا می‌توان با قدرت گفت که شمال لندن متعلق به آرسنال است.
منبع: سایت گل
 

Page Generated in 0.0056 sec