printlogo


کد خبر: 226484تاریخ: 1399/12/26 00:00
ماتئوس: لواندوفسکی 41 گل می‌زند و رکورد گرد مولر را می‌شکند

 لوتار ماتئوس، اسطوره بوندس‌لیگا و تیم ملی آلمان تردیدی ندارد که روبرت لواندوفسکی به رکورد گرد مولر در این فصل خواهد رسید. مولر در سال 1972 در یک فصل بوندس‌لیگا 40 گل زد و لواندوفسکی هم در این فصل در تنها 24 مسابقه، 32 گل به ثمر رسانده است.
لواندوفسکی در حال حاضر دارد بی‌وقفه گل می‌زند. به نظرت می‌تواند رکورد گرد مولر در زمینه گل‌زنی در یک فصل را بشکند؟
من شکی ندارم که او این رکورد را خواهد شکست، نه‌تنها به خاطر کیفیتی که دارد، که به دلیل سبک بازی بایرن. زمانی که برای بایرن بازی می‌کنید و تیم در لیگ قهرمانان و بوندس‌لیگا در هر بازی به صورت میانگین چهار گل می‌زند، نام مهاجم تیم هم در میان گل‌زنان قرار می‌گیرد. حتی اگر آنها در هر بازی سه گل می‌زدند هم یکی از این گل‌ها را مهاجم تیم می‌زد. پس او همیشه فرصتش را دارد. لواندوفسکی مقابل بروسیا دورتموند 9 ضربه زد که سه تایش را گل کرد. عملکرد او دیوانه‌کننده است و وقتی از 30 متری شوت می‌زند، فقط برای این نیست که بختش را امتحان کرده باشد. زمانی که لواندوفسکی شوت می‌زند، واقعاً برای رقیب خطرناک است. او همچنین پنالتی‌ها را می‌زند و من می‌گویم او در این فصل دست کم 41 گل خواهد زد و رکورد مولر را خواهد شکست.
آر بی لایپزیگ هم در کورس قهرمانی است. آنها تا چه زمانی می‌توانند رقیب بایرن در این فصل باشند؟
بازیکنان آنها بهتر شده‌اند. ما همیشه می‌گوییم که بایرن لواندوفسکی و نویر را دارد اما لایپزیگ بازیکنانی از خارج جذب کرده است. در ترکیب اصلی آنها بازیکنان آلمانی خیلی کمی هستند اما این تیم بازیکنان مؤثری دارد، مانند ویلی اوربان و دومینیک سوبوسلای مجارستانی، مارسل زابیتسر اتریشی، امیل فورسبرگ از سوئد، یوسف پولسن از دانمارک و گروهی از بازیکنان فرانسوی. آنها کیفیت بالایی دارند. مربی‌شان هم جاه‌طلب است و تیم در سیستم‌های مختلفی بازی می‌کند، هم در دفاع و هم در حمله. لیست بازیکنان آنها غنی‌تر از بایرن است و نیمکت قدرتمندی دارند. آنها شایسته جایگاهشان هستند که رده دوم بعد از بایرن است. اگر آنها 10 بازی بعدی‌شان را ببرند قهرمان می‌شوند. لایپزیگ یک بازی مقابل بایرن دارد و تنها چهار امتیاز عقب است. البته آنها هر 10 بازی را نمی‌برند اما مدعی جدی هستند و بایرن این را می‌داند.
چه چیزی باعث می‌شود فکر کنیم نبرد قهرمانی تا آخرین روز ادامه می‌یابد؟
یادم رفت بگویم؛ لایپزیگ نتایج فصل پیش را هم دارد. آنها در سال 2019 به فینال جام حذفی رسیدند و فصل گذشته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند. این از نظر روانی برای بازیکنان مهم است که این نوع موفقیت را تجربه کنند. آنها قهرمان نشدند اما رسیدن به چنین سطوحی برای این باشگاه نوپا باعث می‌شود بازیکنان اعتماد به نفس خاصی پیدا کنند.
آیا بازیکنان بایرن را می‌توان شکست داد؟
بله، این احتمال وجود دارد. البته لایپزیگ نباید هیچ اشتباهی انجام دهد. مسأله مهم این است که اگر می‌خواهید تیمی مانند بایرن را در لیگ شکست دهید، در دیدار مقابل آنها این بخت را دارید اما خود لیگ طولانی است. اگر می‌خواهید قهرمان شوید، بایرن هم باید لغزش داشته باشد که دو بار این اتفاق افتاد. آنها در دو هفته‌ای که بایرن یک امتیاز گرفت، شش امتیاز کسب کردند. آن‌وقت بود که بایرن دریافت در راه قهرمانی تنها نیست. برای بوندس‌لیگا و طرفداران خوب است که رقابت قهرمانی وجود داشته باشد. لایپزیگ رقیب مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم است. 
در حال حاضر، مانوئل نویر، پیتر گولاچی، یان زومر و لوکاس هرادچکی در بوندس‌لیگا هستند و به این ترتیب دروازه‌بانانی قدرتمند در این لیگ حضور دارند. کدامشان برایت جذاب‌تر است؟
اگر قرار بود بین این چهار نفر یکی را انتخاب کنم، نویر را انتخاب می‌کردم. اگر مانوئل نویر در تیم من باشد، نیازی به سه نفر دیگر ندارم. او مانند اولیور کان است. مانوئل بهترین است و دیگران هم این را می‌دانند. 
وقتی به آلفونسو دیویس فکر می‌کنی، چه چیزی به ذهنت می‌رسد؟
سرعت بالا. او بازیکن جوانی است که از پستی تهاجمی به عقب‌تر رفته و عالی کار کرده، مانند زمانی که من در سال 1979 در مونشن‌گلادباخ بودم. درست است، ما در دسته سوم یا چهارم بودیم اما من ناگهان از پست مهاجم به پست هافبک دفاعی رفتم. برای یک بازیکن جوان چنین کاری آسان‌تر است چون با سرعتی که او دارد می‌تواند واکنش نشان دهد. آلفونسو دیویس مشکلات تاکتیکی دارد. او همیشه در بهترین جا قرار نمی‌گیرد. او همیشه در حمله بهترین پاس را نمی‌دهد اما او یک امتیاز بزرگ دارد و زمانی که اشتباه می‌کند یا در جایگاه اشتباهی است، با سرعت بسیار بالایش می‌تواند اشتباهاتش را برطرف کند.
منبع: بوندس‌لیگا

Page Generated in 0.0057 sec