printlogo


کد خبر: 226482تاریخ: 1399/12/26 00:00
حذف یا کاهش هزینه‌های جانبی خودرو

قسمت دوم
هزینه‌های نگهداری و استفاده از خودروی شخصی بسیار بالا است، تا جایی که گاهی حقوق یک ماه شما را به خود اختصاص می‌دهد. موارد بسیار زیادی در حمل و نقل با خودروی شخصی وجود دارند که با دوچرخه‌سواری به راحتی می‌توان آنها را حذف و یا کاهش داد.
 
هزینه‌های جاری خودرو
همانطور که گفته شد هزینه‌های نگهداری خودرو بخش بزرگی از درآمد شما را صرف خود خواهد کرد. علاوه بر مبلغ اولیه بسیار زیاد جهت خرید خودرو، هزینه‌هایی مانند بنزین مصرفی در کنار سایر مخارجی همچون روغن، ضد یخ و هزینه‌های تعمیر و نگهداری ثابت می‌کنند که رفت و آمد با خودروی شخصی مقرون به صرفه نیست.
خرید یک دوچرخه مدرن با تجهیزات مناسب تقریباً یک پنجم هزینه سالیانه خودروی شخصی است و در ازای آن میزان قابل توجهی از مخارج روزانه شما می‌کاهد.
 
هزینه‌های جانبی خودرو
در کنار مخارج سرسام‌آور خودرو هزینه‌های جانبی دیگری باید به صورت سالیانه پرداخت شود که مانع پس‌انداز کردن پول شما می‌شود. یکی از این هزینه‌ها بیمه‌های مربوط به اتومبیل است که مبلغ بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. شاید با خود بگویید حتی اگر از اتومبیل شخصی استفاده نکنم می‌بایست بیمه آن را پرداخت کنم.
باید گفت در صورتی که بیشتر وقت خود را با رکابزنی به مکان‌های مورد نظر بروید و بتوانید مسافت پیموده شده سالانه اتومبیل خود را کاهش دهید، می‌توانید در کنار کاهش استهلاک ماشین، با حذف احتمال تصادفات و ایجاد صدمات ناخواسته به آن از شرکت‌های بیمه تخفیف بگیرید و مبلغ آن را پس‌انداز کنید.
همچنین هزینه‌های دیگری در خودرو مانند جریمه‌های عبور و مرور در طرح‌های ترافیک و غیره وجود دارند که در صورت رفت و آمد با دوچرخه می‌توانید مبلغ آنها را در حساب خود نگه دارید.
 
هزینه پارکینگ خودرو
اگر در یک منطقه شهری زندگی کرده یا کار می‌کنید، می‌دانید که پارکینگ می‌تواند یک کابوس بزرگ برای شما باشد. یافتن یک پارکینگ رایگان یا پارک در یک پارکینگ طبقاتی لوکس هر دو هزینه‌هایی را برای شما در بر خواهند داشت.
یکی از نکات جالب در مورد کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه این است که می‌توانید تقریباً در هر مکانی پارک کنید. در برخی شرایط، حتی ممکن است بتوانید دوچرخه خود را با خود به داخل ببرید. و بهترین قسمت، این است که پارک کردن دوچرخه هیچ هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0065 sec