printlogo


کد خبر: 226477تاریخ: 1399/12/26 00:00
بررسی عملکرد نیم فصل اول تیم‌های لیگ بیستم
فقط در دو بازی گل نخوردند

ماشین‌سازی 

بعضی‌ها بر این باورند تیم ماشین‌سازی در ابتدای فصل، لیگ برتری بسته نشد و همین هم نتایج ضعیفی را برای‌شان به‌همراه آورد. 

آنها در تلاشند نیم‌فصل دوم امتیازهای از دست رفته را جبران و در نهایت سهمیه لیگ برتری‌شان را حفظ کنند، به همین دلیل به‌دنبال جذب بازیکن برای برطرف کردن نقاط ضعف‌شان هستند اما قبل از هر چیز باید داشته‌ها و بازیکنان کلیدی این تیم حفظ شوند.
 
12 نفر رفتند 12 نفر آمدند
تیم ماشین‌سازی فصل گذشته را با 31 امتیاز و ایستادن در مکان یازدهم جدول به کار خود پایان داد اما برای فصل جدید و در زمان نقل‌وانتقالات حدود 12 بازیکن از این تیم جدا و همین تعداد هم اضافه 
شدند. حامد لک، توکلی، بابک مرادی، خرم‌الحسینی، قادری، مسلمی‌پور، علی آل‌کثیر، اسلامی‌خواه، زاهدی، فرید بهزادی‌کریمی، عزیز معبودی و علیرضا حیدری بازیکنانی بودند که از این تیم جدا 
شدند. 
کادر فنی هم بازیکنانی همچون آفاقی، باصفا، سالاری، بابایی، حسینی، صادقیان، اسدی، بیابانی، صادقی، رستمی، مومنی، خدایی و رزاق‌پور را اضافه کردند. محمدامین اسدی هم قبل از بازی با پرسپولیس به این تیم آمد.
 
بابایی مؤثرترین بازیکن
برای تیم ماشین‌سازی 25 بازیکن طی 15 هفته به میدان رفتند که مهدی رستمی مدافع میانی تبریزی‌ها با 14 بازی ثابت و 1260 دقیقه حضور در میدان بیشترین بازی‌ها را برای تیمش انجام داده است، اما بدون شک مؤثرترین بازیکن ماشین‌سازان شماره 10 آنها یعنی پیمان بابایی بوده است؛ بازیکنی که شش گل از 10 ماشین‌سازی را به ثمر رسانده که سه گل آن مانع شکست این تیم در مقابل حریفانش شده است. 
بابایی یک پاس گل داده و سه اخطار هم دریافت کرده است. عملکرد خوب در نیم‌فصل اول پیشنهادهای زیادی را برایش به‌همراه داشته است؛ اتفاقی که با مخالفت باشگاه همراه بوده و شاید فقط با انتقالش به تراکتور موافقت شود.
 
اخراج بیاتلو
بعد از اینکه هومن افاضلی تیم ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه داشت و برای ادامه همکاری به توافق نرسید، وحید بیاتلو سرمربی سابق تیم نود ارومیه به‌عنوان سرمربی انتخاب شد اما عمر سرمربیگری او در لیگ برتر بسیار کوتاه بود و بعد از پنج هفته از سمت خود برکنار
 شد. 
او در هر پنج بازی شکست خورده بود و عملکردش در حالی که خودش تیم را بسته بود، جای دفاع نداشت. 
بعد از او هدایت تیم به سعید اخباری سپرده شد و او سیامک کوهنورد و بابک رضی را به‌عنوان مربی به کادر اضافه 
کرد. 
حسین خطیبی هم قبل از بازی با پرسپولیس مدیر فنی شد. ماشین‌سازی در ادامه چهار تساوی به دست آورد و در آخرین بازی نیم‌فصل هم اولین پیروزی‌اش را مقابل صنعت‌نفت آبادان کسب کرد.
 
ضعیف‌ترین خط حمله مشترک
تیم ماشین‌سازی در 15 بازی نیم‌فصل فقط 10 گل زد؛ یعنی 6/0 گل در هر مسابقه که به‌همراه سایپا ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دادند. 
البته آنها بعد از ذوب‌آهن اصفهان با 22 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را هم به خود اختصاص داده‌اند اما نکته قابل توجه اینکه بازیکنان این تیم در 8 هفته ابتدایی فقط دو مرتبه موفق به گلزنی شدند. آنها فقط در دو بازی مقابل سایپا و صنعت‌نفت دروازه‌شان باز نشد.
 
3 گلر 15 بازی
تیم ماشین‌سازی فصل را با محمدباقر صادقی آغاز کرد و بعد از سه بازی متوالی و دریافت پنج گل و کسب یک تساوی این دروازه‌بان تا پایان نیم‌فصل شانس حضور در میدان را از دست داد.
محمدامین رضایی گزینه بعدی این تیم برای ایستادن درون چارچوب دروازه بود. رضایی در 9 بازی 13 مرتبه دروازه‌اش باشد. 
مهدی اسلامی گلر بعدی این تیم بود که در سه مسابقه چهار گل دریافت کرد.
 
50 درصد گل‌ها 15 دقیقه آخر
تیم ماشین‌سازی در نیمه اول بازی‌هایش فقط چهار گل زده و در نیمه دوم هم شش گل، اما نکته قابل توجه اینکه نیمی از تمامی این گل‌ها در 15 دقیقه پایانی به دست آمده است. 
چهار گل از 10 گل تبریزی‌ها هم از روی نقط پنالتی بوده است که ۳ تای آن در بازی مقابل س‍پاهان رقم خورد.
 
نحوه بیشترین گل‌های زده:
پنالتی: 4 تا
 
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 6 تا
ارسال از سمت راست: 5 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: 0
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 0
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: 0
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 3 تا
 
داوران بازی‌های خانگی:
حاج‌ملک، غلامی، همرنگ، پورباقر، وفاپیشه، ترابیان و سیدعلی
 
کمک‌داوران بازی‌های خانگی:
محمدی، تازه‌پور، پورحیدری، رعیت، بابایی، شاکر، کنعانی، سلطانی، عیوض‌محمدی، مدیرروستا، طوسی، زحمتی، سیفی و عرب‌آبادی

 


Page Generated in 0.0099 sec